Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Jetta 2015: evropský facelift přinesl čelní LEDky, dává vale 1,6 TDI
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaný sedan můžete v Německu koupit v jediné výbavě, která slibuje bohatý standard. Pod kapotou pak nabízí motory vyhovující normě Euro 6.
O Volkswagenu Jetta, tedy regulérním modelu, nikoliv „CéCéčkové“ verzi, jsme naposledy hovořili v dubnu v souvislosti s americkým faceliftem. Nyní se obdobná modernizace dostává také do Evropy, přičemž kromě samotného výčtu změn budeme moci poreferovat i o německých cenách. Hned zkraje tak zmíníme lehčí nárůst oproti minulosti, se kterým zřejmě budeme moci počítat také na tuzemském trhu. Tedy samozřejmě pouze za předpokladu, že Jetta do českých luhů a hájů dorazí - aktuálně totiž v oficiálním ceníku chybí, třebaže tu kdysi štěstí zkoušela.
Vraťme se ale zpátky k oněm změnám, které vůz modelového roku 2015 odlišují od předchůdce. Zvenčí se jedná hlavně o nové světlomety s LEDkami pro denní svícení, kterým asistují agresivněji střižené nárazníky a chromová maska. Mimo to prošla modernizací paleta barev karoserie a selekce litých kol, tím však naši exkurzi po exteriéru můžeme ukončit. Za dalšími změnami musíme do kabiny.
Samotná architektura zůstává identická, nová je však celá řada detailů. Máme tu třeba odlišně tvarovaný multifunkční volant, pozměněné ovládání klimatizace a multimediálního systému či více chromu. Vylepšen byl také povrch některých materiálů a omlazena je nabídka čalounění a dekorů, mezi kterými nechybí ani kousky lakované pianovou černí. Zajímavým krokem je zachování klasické ruční brzdy.
Pod kapotou již automobilka neponechává nic náhodě, všechny motory tak plní emisní normy Euro 6. Benzinová část nabídky počítá s agregáty 1,2 TSI (105 koní) a 1,4 TSI (125 a 150 koní), s nimiž je možné spojit šestistupňový manuál i sedmistupňové DSG. Nejúspornější je základní jedna-dvojka s manuálem, která jezdí za 5,1 l/100 km, stejné hodnoty pak dosahuje i silnější jedna-čtyřka doplněná automatem.
V rámci dieselů máte k dispozici pouze dvoulitrový objem, což je překvapivý krok, neboť dříve Jetta nabízela i motor 1,6 TDI. Za ten nyní zaskakuje dvoulitr naladěný 110 koní, alternativou je stejně objemná jednotka s koňmi 150. V obou případech je standardem manuál, k mání je ovšem také DSG, a to sedmistupňové pro slabší provedení a šestistupňové pro to silnější. Nejnižší spotřeby přitom dosahuje méně výkonný motor 2,0 TDI, který s pětistupňovou převodovkou jezdí v průměru za 4 l/100 km.
Na německém trhu všechny tyto pohonné jednotky startují na jedné úrovni výbavy, která zahrnuje 16palcová litá kola, audio systém RCD210, palubní počítač, ovládání předních i zadních oken v elektrice, detekci únavy řidiče, asistenta rozjezdu do kopce či klimatizaci. Základní cena činí 21 725 Eur (cca 597 500 Kč), což oproti minulosti znamená nárůst v přepočtu o 23 tisíc korun.
Přehled cen faceliftovaného VW Jetta na německém trhu
VW Jetta 1,2 TSI, 105 koní, 21 725 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 125 koní, 22 975 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 125 koní, DSG, 24 850 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 150 koní, 24 275 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 150 koní, DSG, 26 150 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 110 koní, 24 375 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 110 koní, DSG, 26 250 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 150 koní, 26 800 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 150 koní, 28 675 EUR










Zvenčí se modernizovaný VW Jetta pyšní hlavně novými světlomety s LEDkami pro denní svícení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 4 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 6 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 7 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 9 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva