Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Jetta 2015: evropský facelift přinesl čelní LEDky, dává vale 1,6 TDI
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaný sedan můžete v Německu koupit v jediné výbavě, která slibuje bohatý standard. Pod kapotou pak nabízí motory vyhovující normě Euro 6.
O Volkswagenu Jetta, tedy regulérním modelu, nikoliv „CéCéčkové“ verzi, jsme naposledy hovořili v dubnu v souvislosti s americkým faceliftem. Nyní se obdobná modernizace dostává také do Evropy, přičemž kromě samotného výčtu změn budeme moci poreferovat i o německých cenách. Hned zkraje tak zmíníme lehčí nárůst oproti minulosti, se kterým zřejmě budeme moci počítat také na tuzemském trhu. Tedy samozřejmě pouze za předpokladu, že Jetta do českých luhů a hájů dorazí - aktuálně totiž v oficiálním ceníku chybí, třebaže tu kdysi štěstí zkoušela.
Vraťme se ale zpátky k oněm změnám, které vůz modelového roku 2015 odlišují od předchůdce. Zvenčí se jedná hlavně o nové světlomety s LEDkami pro denní svícení, kterým asistují agresivněji střižené nárazníky a chromová maska. Mimo to prošla modernizací paleta barev karoserie a selekce litých kol, tím však naši exkurzi po exteriéru můžeme ukončit. Za dalšími změnami musíme do kabiny.
Samotná architektura zůstává identická, nová je však celá řada detailů. Máme tu třeba odlišně tvarovaný multifunkční volant, pozměněné ovládání klimatizace a multimediálního systému či více chromu. Vylepšen byl také povrch některých materiálů a omlazena je nabídka čalounění a dekorů, mezi kterými nechybí ani kousky lakované pianovou černí. Zajímavým krokem je zachování klasické ruční brzdy.
Pod kapotou již automobilka neponechává nic náhodě, všechny motory tak plní emisní normy Euro 6. Benzinová část nabídky počítá s agregáty 1,2 TSI (105 koní) a 1,4 TSI (125 a 150 koní), s nimiž je možné spojit šestistupňový manuál i sedmistupňové DSG. Nejúspornější je základní jedna-dvojka s manuálem, která jezdí za 5,1 l/100 km, stejné hodnoty pak dosahuje i silnější jedna-čtyřka doplněná automatem.
V rámci dieselů máte k dispozici pouze dvoulitrový objem, což je překvapivý krok, neboť dříve Jetta nabízela i motor 1,6 TDI. Za ten nyní zaskakuje dvoulitr naladěný 110 koní, alternativou je stejně objemná jednotka s koňmi 150. V obou případech je standardem manuál, k mání je ovšem také DSG, a to sedmistupňové pro slabší provedení a šestistupňové pro to silnější. Nejnižší spotřeby přitom dosahuje méně výkonný motor 2,0 TDI, který s pětistupňovou převodovkou jezdí v průměru za 4 l/100 km.
Na německém trhu všechny tyto pohonné jednotky startují na jedné úrovni výbavy, která zahrnuje 16palcová litá kola, audio systém RCD210, palubní počítač, ovládání předních i zadních oken v elektrice, detekci únavy řidiče, asistenta rozjezdu do kopce či klimatizaci. Základní cena činí 21 725 Eur (cca 597 500 Kč), což oproti minulosti znamená nárůst v přepočtu o 23 tisíc korun.
Přehled cen faceliftovaného VW Jetta na německém trhu
VW Jetta 1,2 TSI, 105 koní, 21 725 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 125 koní, 22 975 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 125 koní, DSG, 24 850 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 150 koní, 24 275 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 150 koní, DSG, 26 150 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 110 koní, 24 375 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 110 koní, DSG, 26 250 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 150 koní, 26 800 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 150 koní, 28 675 EUR
Zvenčí se modernizovaný VW Jetta pyšní hlavně novými světlomety s LEDkami pro denní svícení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 16 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva