Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Jetta 2015: evropský facelift přinesl čelní LEDky, dává vale 1,6 TDI
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizovaný sedan můžete v Německu koupit v jediné výbavě, která slibuje bohatý standard. Pod kapotou pak nabízí motory vyhovující normě Euro 6.
O Volkswagenu Jetta, tedy regulérním modelu, nikoliv „CéCéčkové“ verzi, jsme naposledy hovořili v dubnu v souvislosti s americkým faceliftem. Nyní se obdobná modernizace dostává také do Evropy, přičemž kromě samotného výčtu změn budeme moci poreferovat i o německých cenách. Hned zkraje tak zmíníme lehčí nárůst oproti minulosti, se kterým zřejmě budeme moci počítat také na tuzemském trhu. Tedy samozřejmě pouze za předpokladu, že Jetta do českých luhů a hájů dorazí - aktuálně totiž v oficiálním ceníku chybí, třebaže tu kdysi štěstí zkoušela.
Vraťme se ale zpátky k oněm změnám, které vůz modelového roku 2015 odlišují od předchůdce. Zvenčí se jedná hlavně o nové světlomety s LEDkami pro denní svícení, kterým asistují agresivněji střižené nárazníky a chromová maska. Mimo to prošla modernizací paleta barev karoserie a selekce litých kol, tím však naši exkurzi po exteriéru můžeme ukončit. Za dalšími změnami musíme do kabiny.
Samotná architektura zůstává identická, nová je však celá řada detailů. Máme tu třeba odlišně tvarovaný multifunkční volant, pozměněné ovládání klimatizace a multimediálního systému či více chromu. Vylepšen byl také povrch některých materiálů a omlazena je nabídka čalounění a dekorů, mezi kterými nechybí ani kousky lakované pianovou černí. Zajímavým krokem je zachování klasické ruční brzdy.
Pod kapotou již automobilka neponechává nic náhodě, všechny motory tak plní emisní normy Euro 6. Benzinová část nabídky počítá s agregáty 1,2 TSI (105 koní) a 1,4 TSI (125 a 150 koní), s nimiž je možné spojit šestistupňový manuál i sedmistupňové DSG. Nejúspornější je základní jedna-dvojka s manuálem, která jezdí za 5,1 l/100 km, stejné hodnoty pak dosahuje i silnější jedna-čtyřka doplněná automatem.
V rámci dieselů máte k dispozici pouze dvoulitrový objem, což je překvapivý krok, neboť dříve Jetta nabízela i motor 1,6 TDI. Za ten nyní zaskakuje dvoulitr naladěný 110 koní, alternativou je stejně objemná jednotka s koňmi 150. V obou případech je standardem manuál, k mání je ovšem také DSG, a to sedmistupňové pro slabší provedení a šestistupňové pro to silnější. Nejnižší spotřeby přitom dosahuje méně výkonný motor 2,0 TDI, který s pětistupňovou převodovkou jezdí v průměru za 4 l/100 km.
Na německém trhu všechny tyto pohonné jednotky startují na jedné úrovni výbavy, která zahrnuje 16palcová litá kola, audio systém RCD210, palubní počítač, ovládání předních i zadních oken v elektrice, detekci únavy řidiče, asistenta rozjezdu do kopce či klimatizaci. Základní cena činí 21 725 Eur (cca 597 500 Kč), což oproti minulosti znamená nárůst v přepočtu o 23 tisíc korun.
Přehled cen faceliftovaného VW Jetta na německém trhu
VW Jetta 1,2 TSI, 105 koní, 21 725 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 125 koní, 22 975 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 125 koní, DSG, 24 850 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 150 koní, 24 275 EUR
VW Jetta 1,4 TSI, 150 koní, DSG, 26 150 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 110 koní, 24 375 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 110 koní, DSG, 26 250 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 150 koní, 26 800 EUR
VW Jetta 2,0 TDI, 150 koní, 28 675 EUR










Zvenčí se modernizovaný VW Jetta pyšní hlavně novými světlomety s LEDkami pro denní svícení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan