Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW I.D. Crozz je německá verze Kodiaqu Coupe, řekla toho na sebe víc
18.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další varianta elektrického konceptu má 306 koní, dojezd 500 km a stovkou umí pod 6 sekund. Čtyři cestující ozáří hromada LEDek.
Loni v Paříži Volkswagen vykročil na cestu lemovanou elektrickým vedením. Tehdy to mohlo působit jako manévr na odlákání pozornosti od dieselového skandálu, je ale zřejmé, že s elektrifikací to VW myslí vážně. Už nám ukázali hatchback a minivan, nyní pro změnu přišla řada na SUV či crossover, chcete-li. Ten se pod názvem I.D. Crozz ukázal na autosalonu v Šanghaji, přičemž stejně jako předchozí varianty staví na modulární platformě MEB.
Stejný základ má také Škoda Vision E alias Kodiaq Coupe, přičemž stejně jako ji i SUV-kupé od Volkswagenu pohání dvojice elektromotorů. První s výkonem 102 koní roztáčí kola přední, druhý produkující 204 k má na starost zadní nápravu. Celkově přitom soustava dává 306 koní, s nimiž má zvládat 500kilometrový dojezd. Máme zde tedy úplně ty samé parametry jako u mladoboleslavského vozu.
Volkswagen byl ovšem ve své tiskové zprávě sdílnější, představit si tedy můžeme o trochu více technických parametrů. Zrychlení z klidu na stovku tak zabere méně než 6 sekund, lithium-iontové baterie přitom mají kapacitu 83 kWh. Kvůli takřka ideálnímu rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 48:52 došlo k jejich zasazení do podlahy mezi nápravami, z čehož má profitovat také ovladatelnost.
Přesná hmotnost I.D. Crozz zmíněna nebyla. Stejně jako zatím není jisté, kolik času zabere dobíjení. Pokud ovšem sáhnete po rychlodobíjecí stanici o kapacitě 150 kW, lze s 80% nabitím akumulátorů počítat za 30 minut - i tato data jsou přitom shodná s českým SUV, takže u něj to bude stejné.
To se ostatně týká také autonomního řízení, byť zde již nějaké odchylky najdeme. Škoda spoléhá spíše na pevně umístěné laserové a radarové senzory, zatímco I.D. Crozz dostal čtyři výsuvné laserové senzory, které se vysouvají z prosklené střechy. V souladu s aktivací autopilota přitom dojde ke změně podsvícení v kabině, mimo to je zasunut sloupek řízení.
Od techniky se můžeme přesunout ke vzhledu, který s produkční realitou nemá příliš mnoho společného - či si to alespoň myslíme. Máme zde totiž posuvné zadní dveře nebo výrazně sníženou střešní linii a nafouklé blatníky. VW přitom užil co nejkratších převisů, aby tak maximalizoval vnitřní prostor. Ač je tedy koncept kratší než Tiguan, uvnitř nabídne více místa.
Čelní LEDky jsou propojeny s autonomním řízením, zároveň počítají s adaptivní technikou. Diody pak najdeme také u koncových lamp, které zasahují do boků. Mimo to nechybí ani v interiéru, kde se s nimi počítá hlavně v oblasti panoramatické střechy. VW je přitom užil hlavně proto, aby byl v kabině vždy dostatek světla, což má zjednodušit ovládání pomocí gest.
Klasická tlačítka de facto nenajdete, místo toho slouží k ovládání panely zasazené do dveří. Dále tu máme 10,2palcový centrální displej, jemuž společnost dělá 5,8palcový digitální přístrojový štít. Dorazil i rozšířený head-up displej, tím nám ale tisková zpráva končí. Dodat tak jen můžeme, že první sériový elektromobil VW dorazí v roce 2020, přičemž koncepty se pouze inspiruje.


























Volkswagen I.D. Crozz dostal do vínku prakticky tutéž techniku jako česká Škoda Vision E
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před hodinouČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před hodinouVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 2 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 4 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva