Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW I.D. Crozz je německá verze Kodiaqu Coupe, řekla toho na sebe víc
18.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další varianta elektrického konceptu má 306 koní, dojezd 500 km a stovkou umí pod 6 sekund. Čtyři cestující ozáří hromada LEDek.
Loni v Paříži Volkswagen vykročil na cestu lemovanou elektrickým vedením. Tehdy to mohlo působit jako manévr na odlákání pozornosti od dieselového skandálu, je ale zřejmé, že s elektrifikací to VW myslí vážně. Už nám ukázali hatchback a minivan, nyní pro změnu přišla řada na SUV či crossover, chcete-li. Ten se pod názvem I.D. Crozz ukázal na autosalonu v Šanghaji, přičemž stejně jako předchozí varianty staví na modulární platformě MEB.
Stejný základ má také Škoda Vision E alias Kodiaq Coupe, přičemž stejně jako ji i SUV-kupé od Volkswagenu pohání dvojice elektromotorů. První s výkonem 102 koní roztáčí kola přední, druhý produkující 204 k má na starost zadní nápravu. Celkově přitom soustava dává 306 koní, s nimiž má zvládat 500kilometrový dojezd. Máme zde tedy úplně ty samé parametry jako u mladoboleslavského vozu.
Volkswagen byl ovšem ve své tiskové zprávě sdílnější, představit si tedy můžeme o trochu více technických parametrů. Zrychlení z klidu na stovku tak zabere méně než 6 sekund, lithium-iontové baterie přitom mají kapacitu 83 kWh. Kvůli takřka ideálnímu rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 48:52 došlo k jejich zasazení do podlahy mezi nápravami, z čehož má profitovat také ovladatelnost.
Přesná hmotnost I.D. Crozz zmíněna nebyla. Stejně jako zatím není jisté, kolik času zabere dobíjení. Pokud ovšem sáhnete po rychlodobíjecí stanici o kapacitě 150 kW, lze s 80% nabitím akumulátorů počítat za 30 minut - i tato data jsou přitom shodná s českým SUV, takže u něj to bude stejné.
To se ostatně týká také autonomního řízení, byť zde již nějaké odchylky najdeme. Škoda spoléhá spíše na pevně umístěné laserové a radarové senzory, zatímco I.D. Crozz dostal čtyři výsuvné laserové senzory, které se vysouvají z prosklené střechy. V souladu s aktivací autopilota přitom dojde ke změně podsvícení v kabině, mimo to je zasunut sloupek řízení.
Od techniky se můžeme přesunout ke vzhledu, který s produkční realitou nemá příliš mnoho společného - či si to alespoň myslíme. Máme zde totiž posuvné zadní dveře nebo výrazně sníženou střešní linii a nafouklé blatníky. VW přitom užil co nejkratších převisů, aby tak maximalizoval vnitřní prostor. Ač je tedy koncept kratší než Tiguan, uvnitř nabídne více místa.
Čelní LEDky jsou propojeny s autonomním řízením, zároveň počítají s adaptivní technikou. Diody pak najdeme také u koncových lamp, které zasahují do boků. Mimo to nechybí ani v interiéru, kde se s nimi počítá hlavně v oblasti panoramatické střechy. VW je přitom užil hlavně proto, aby byl v kabině vždy dostatek světla, což má zjednodušit ovládání pomocí gest.
Klasická tlačítka de facto nenajdete, místo toho slouží k ovládání panely zasazené do dveří. Dále tu máme 10,2palcový centrální displej, jemuž společnost dělá 5,8palcový digitální přístrojový štít. Dorazil i rozšířený head-up displej, tím nám ale tisková zpráva končí. Dodat tak jen můžeme, že první sériový elektromobil VW dorazí v roce 2020, přičemž koncepty se pouze inspiruje.
Volkswagen I.D. Crozz dostal do vínku prakticky tutéž techniku jako česká Škoda Vision E
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 6 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1