Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW I.D. Buzz: elektrický mikrobus chce do výroby, zvládne prý 600 km na dobití
9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za velký dojezd nevděčí koncepční novinka Volkswagenu jen bateriím o kapacitě 111 kWh, ale také cyklu NEDC. Dle norem EPA je na tom hůře.
Druhým elektrickým konceptem Volkswagenu se dle očekávání skutečně stává moderní pojetí mikrobusu. Je překvapivé, že Němci zvolili tuto karosářskou verzi a nikoliv třeba SUV, které by se do stávajících trendů hodilo lepe. Podle designového šéfa značky Klause Bischoffa ale přijde jako třetí v pořadí. Následně pak mohou dorazit i sedan a sportovní novinka, to je však již opravdu vzdálenější hudba budoucnosti.
Než se ovšem vrátíme zpět do přítomnosti, musíme zavzpomínat na loňský rok. V jeho počátku Volkswagen na veletrhu elektroniky CES v Las Vegas odhalil elektrický mikrobus budoucnosti zvaný Budd-E. Nové pojetí zvané I.D. Buzz na něj navazuje, byť do designu promluvil také v Paříži odhalený elektrický hatchback, se kterým novinku pojí podsvícené logo, tvar čelních diodových světel nebo 22palcová litá kola vyvedená v odstínu Galvano Gray Metallic.
Kromě spřízněného Volkswagenu I.D. se elektrický mikrobus snaží navázat také na původní legendární provedení T1, proto zadní sloupek dostal trojici ventilačních otvorů. Ze stejného důvodu zde pak máme i dvoubarevné lakování karoserie, kdy hlavní žlutý odstín Cyber Yellow Pearl Effect doplňuje stříbrná metalíza. Podle značky takto bude bude v budoucnosti vypadat tranportér lidí, který by v plně produkční formě měl dorazit v roce 2022.
Kabina má až osmimístnou kapacitu, přičemž po aktivaci režimu I.D. Pilot mohou být pasažéry naprosto všichni. V té chvíli dojde k zasunutí volantu a řízení přebírá autonomní systém. Monitoring okolí pak dostaly na starosti laserové, ultrazvukové a radarové senzory či boční a čelní kamery. Podle Volkswagenu má tato sada zamířit do produkce v roce 2025 a prý zajistí již plnohodnotné autonomní řízení.
Pohon má přitom na starosti dvojice elektromotorů, které souhrnně produkují 374 koní. Jelikož každá jednotka roztáčí jednu nápravu, máme tu čest s pohonem všech kol. A také s působivou jízdní dynamikou, neboť sprint z klidu na stovku zabere zhruba 5 sekund a nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených 160 km/h. Baterie o kapacitě 111 kWh pak mají zaručit dojezd až 600 km (respektive 434 km dle certifikace EPA).
Automobilka dodává, že díky využití rychlodobíjecí stanice o výkonu 150 kW je možné během 30 minut „dotankovat“ až 80 procent kapacity baterií. Kromě toho použití modulární platformy MEB počítá také s chudším provedením, které dostane do vínku pouze pohon zadních kol, elektromotor o výkonu 272 koní a baterie o kapacitě 83 kWh. Vše pak logicky ověnčí i nižší cenovka.
Ve finále již lze jen zmínit, že Volkswagen se v interiéru snažil navodit co nejpříjemnější atmosféru. Proto ambientní podsvícení doplňuje dřevěná podlaha. Nechybí ani vyjímatelný tablet mezi předními sedadly, která se navíc dají otáčet okolo své osy. Ta zadní je možné pro změnu výrazně sklápět. Co vše ale z těchto prvků dostane sériové provedení, to je nyní opravdu ve hvězdách.
Volkswagen I.D. Buzz by měl do prodeje zamířit v roce 2022, o tři roky posléze chce značka nabízet i plnohodnotné autonomní řízení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis