Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW GTI Roadster plně odhalen, s drsným vzhledem dá stovku za 3,5 s
29.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Celým jménem GTI Roadster Vision Gran Turismo se do hry hodí ostrým designem i výkony - má 503 koní, na stovce je za 3,5 s.
Doplněno 17:00: Přidali jsme první fotky zachycující reálný koncept GTI Roadster na stánku Volskwagenu u Wörthersee.
Volkswagen - a nejen on, i celý koncern - pro každoroční sešlost na břehu jezera Wörthersee připravuje vždy něco zvláštního. Tentokrát to je otevřený koncept GTI Roadster Vision Gran Turismo, který, jak název napovídá, zamíří na virtuální silnice a okruhy závodní hry Gran Turismo 6. Již dříve jsme tu měli skici spolu s některými technickými údaji a včera také virtuální odhalení.
Dnes vám můžeme ukázat už i oficiální fotosadu tohoto vozu, na které je vidět něco více z reálných kontur. Nutno dodat, že nás Volkswagen pořádně napíná, i tyto fotky mají za sebou značnou úpravu v počítači. Zatím to tedy nejsou ani náznakem živé fotografie, na které se také můžete těšit, ale už to nejsou obrázky vytvořené kompletně na počítačové obrazovce, které jsme měli možnost vidět včera. Samozřejmě však stále platí, že jediná možnost, jak se GTI Roadsterem projet, bude pomocí Playstationu.
Volkswagen nazývá tento stroj „nejsenzačnější Golf GTI všech dob” a obrázky tomu docela jednoznačně nahrávají. Automobilka nechala designérům zcela volnou ruku, ostatně produkce nikdy nebyla v plánu - dokonce se původně hovořilo o tom, že by tento vůz existoval jen ve virtuální formě, až zájem fanoušků přiměl VW jej skutečně postavit, byť jen v jednom, koncepčním exempláři.
O motoru pod kapotou jsme také již psali, nyní však máme přesnější údaje. Je to třílitrová šestiválcová jednotka VR6, která díky dvěma turbodmychadlům a přímému vstřiku dává 503 koní a 562 Nm. Maximální točivý moment je k dispozici mezi 4 a 6 tisíci otáčkami a už od 2 000 otáček je pod plynem 502 Nm. Takováto čísla stačí 1 421 kg těžkému Roadsteru ke zrychlení na stovku za 3,5 vteřiny a v rozletu se tento vůz zastaví až na 309 km/h.
O přenos síly na 20" kola se stará sedmistupňová dvouspojka DSG a systém pohonu všech kol 4Motion. Šíře pneumatik vpředu je 235 mm, vzadu 275 mm a na obou nápravách mají gumy třicetiprocentní profil. Co přesně GTI Roadster obouvá, nám není známo. Pod koly najdeme brzdy s 381mm kotouči vpředu a 356mm vzadu.
Oproti produkčnímu Golfu GTI je Roadster znatelně kratší, rozvor činí 249,4 cm, na délku vůz měří 415,8 cm, na šířku 189,5 cm a vysoký je jen 109 cm, tedy zhruba jako Ford GT. Jak je vidět na fotkách, C-sloupky jsou spojené do jakési stříšky, která posádku od deště neochrání, zato však v případě převrácení slouží jako ochranný rám. Design si zejména vpředu bere dost prvků z produkčního Golfu GTI, například červený pásek běžící přes celou šíři přídě. Spodní část nárazníku vznikla s ohledem na maximální přítlak.
Uvnitř najdeme karbonové závodní sedačky vybavené pětibodovými pásy a palubní desku, která by v reálném světě stoprocentně neobstála, ostatně vnitřek jsme si měli možnost trochu prohlédnout i na včerejších virtuálních obrázcích. Mezi řidičem a spolujezdcem se táhne karbonová příčka, která se směrem dozadu svažuje a pod ní je umístěn hasicí přístroj. Jak sedačky, tak volant, který v podstatě nemá věnec, jen dvě dvojice spojených ramen, jsou potažené alcantarou.
Klaus Bischoff, šéfdesignér Volkswagenu, říká: „Když nás Sony požádalo o vytvoření vozu Vision GTI exkluzivně k patnáctému výročí série Gran Turismo, neváhali jsme ani chvíli.” V automobilce se rozběhla soutěž a mladí designéři poskytovali své nápady. Vítěze vybíral Bischoff spolu s Kazunorim Jamaučim, vice-prezidentem Sony, otcem série Gran Turismo a fanouškem GTI od Volkswagenu.
Ostře řezané vnější rysy se budou do Gran Turisma skvěle hodit, je jasné, že tento vůz si byť jen vzhledem být v této slavné hře zaslouží. Jak již bylo řečeno, živé snímky zatím nemáme, jak ale bude sraz u Wörthersee probíhat, měli bychom vám přinést i je.











VW GTI Roadster poprvé naživo
Volkswagen pustil do světa oficiální fotosadu k novému GTI Roadsteru Vision Gran Turismo
Virtuální odhalení stroje proběhlo včera...
...a skici jsme měli možnost vidět již minulý týden
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 5 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 6 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 8 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 9 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva