Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Gran Lavida: Rapid Spaceback na steroidech zkusí zaujmout v Číně
21.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pohlédněte do tváře budoucnosti škodovky v čínském balení většího Volkswagenu. Jeho Gran Lavida zkusí štěstí s podobně zvláštním typem karoserie.
Lavida je jedním z mnoha Volkswagenů, které v Česku známe jen z doslechu. Jde o primárně čínskou záležitost vyráběnou přímo na místě činu v závodě Shanghai Volkswagen Automotive a jednu z mnoha tamních reinkarnací starší techniky VW v kompaktní třídě. VW v ní, ve spolupráci s jiným čínským partnerem, nabízí mimo jiné také tamní Boru a ačkoli to na první pohled nedává velký smysl, oba vozy jsou prodejně dosti úspěšné.
Lavida loni prošla celkem výraznou modernizací, kterou lidé od Das Auto představili na autosalonu v Šanghaji 2012. Právě nyní probíhá ročník 2013 a VW okouzluje metropoli čínského byznysu další novinkou stejného jména. Tentokrát si říká Gran Lavida, čtyřdvéřové kupé nebo podivný liftback jako u „Gran BMW” ale nečekejte, jde o trochu jinou míchanici.
Zahraniční kolegové vůz nejčastěji nazývají čínským Audi A3 Sportback a ačkoli je to relevantní přirovnání (i kvůli podobnosti samotné zádě při pohledu zezadu), mně vůz primárně připomíná něco jiného. Tohle vypadá na větší variaci na zatím nepředstavenou Škodu Rapid Spaceback, tedy také jakýsi mix kombíku a hatchbacku, ale se splývavější zádí.
Názor na to, co je auto vlastně zač, si jistě uděláte i sami z přiložených fotek, my přidáme pár klíčových informací o technice. Gran Lavida stojí na podvozku o rozvoru 2 610 mm a je 4 454 mm dlouhá. Jde tedy o 6 cm kratší vůz než v případě sedanu, což jej také vzdaluje klasickému kombíku. Na šířku měří 1 743 mm a na výšku 1 465 mm. VW, navzdory zmenšeným rozměrům, slibuje více místa pro pětici cestujících a dostatečnou praktičnost s ohledem na jejich zavazadla. Tomu asi lze věřit.
Po stránce techniky se malá-velká Lavida spoléhá na motory 1,6i se 105 koňmi, 2,0i se 120 koňmi a 1,4 TSI se 140 koňmi, které je možné kombinovat s manuálními i automatickými převodovkami. Nejsilnější verze zrychluje na stovku za méně než 10 sekund a dosáhne rychlosti přes 190 km/h.
Jak moc se auto tohoto typu stane úspěšným v zemi, kde všichni chtějí sedany, je otázkou, ale VW obvykle nestřílí do prázdna. Na každý pád úspěch či neúspěch Gran Lavidy dost možná nalajnuje čínskou budoucnost Rapidu Spaceback - také ten je tak zatím k mání jen jako sedan a pokud by zákazníci o wolfsburské polokombi nestáli, koncern by asi nepokoušel štěstí ani s menší obdobou s logem škodovky...




Volkswagen Gran Lavida chce zaujmout nestandardní karoserií, která není nepodobná té chystané pro Škodu Rapid Spaceback
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva