Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VIII se rýsuje, dorazí s inovovaným vzhledem a až 326 k
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý bestseller dostane je dílčí vizuální změny, které však vylepší aerodynamiku. Motorový prostor posílí, výrazněji se změní interiér..
Příchod modernizovaného Golfu, který Volkswagen hodlá prezentovat jako jeho osmou generaci, provází jedna zásadní otázka: datum představení. Stále totiž není jisté, kdy se německá novinka objeví, neboť různé zdroje zmiňují různé termíny - některé počítají s příštím rokem, jiné až s léty následujícími.
VW už ale několikrát potvrdil, že počítá s pětiletými výrobní cykly a příští rok bude pro současný Golf čtvrtým létem na trhu. Stávající provedení se ale bez zásadního faceliftu prodává již tři léta, a tak předpokládáme, že Němci z toho vybruslí šalamounsky - inovovaný vůz představí již příští roce s cílem prodávat jej od roku 2017 a ač půjde více o facelift než úplně nové auto, označí jej za osmou generaci. V historii Golfu ani dalších VW by to nebylo poprvé, takový Passat B7 by mohl vyprávět.
Potvrdit či vyvrátit tyto spekulace bohužel nemůžeme, neoficiální zdroje ale potvrzují, že novinka bude titulována jako osmá generace, jakkoli bude mít blíže k faceliftu. Tím se odliší od zbytku modelů postavených na platformě MQB, tedy od Audi A3, Seatu Leon a Škody Octavia, v jejichž případě má dojít jen na klasický facelift. Změny v rámci designu karoserie ovšem budou evoluční, přičemž soustředit se budou hlavně na detaily. Očekávat tedy můžeme kupříkladu jinou grafiku světlometů či modifikované nárazníky, po vzoru zmiňovaného Passatu B7 ale nemusí zůstat jen u nich (ten převzal z B6 v zásadě pouze střechu).
Mimo to by ovšem Golf měl nabídnout také výrazně lepší aerodynamiku, za čímž bude stát mimo jiné odlišný vzhled litých kol a také prodloužení střešního spoileru. Zmiňovaná platforma MQB by navíc měla dorazit v evoluční variantě a nabídnout jisté odlehčení. Důvody těchto kroků asi není třeba nějak výrazně osvětlovat, neboť vše souvisí s motorovým prostorem, kde by těmi zásadními pohonnými jednotkami měly být litrový benzinový a 1,4litrový dieselový tříválec.
Druhou stranu nabídky bude okupovat rodina GTI, kde základní provedení nabídne 265 koní. S variantou Performance bude spojeno rovné třísetkoňové stádo, model Clubsport pak dostane do vínku koní 326. Uvnitř této trojice by nemělo chybět ovládání za pomoci gest, které ovšem v případě běžnějších variant bude k dostání maximálně za příplatek. Více dotykových displejů a absence tlačítek se však stane jednou ze základních změn napříč celou nabídkou.
Tím tedy máme ty zásadní informace ujasněné, pročež jen dodáme, že Golf VIII by měl zamířit do prodeje na počátku roku 2017. Tedy v podstatě pět let po příchodu sedmičky, čímž by Volkswagen dodržel svůj slib pětiletých životních cyklů. Že přitom nebude hrát tak úplně fér, v tomto případě asi nikomu vadit nebude - pokuty za tento krok mu snad nehrozí...

Nový VW Golf se ukázal na další neoficiální ilustraci, která konečně vyhlíží realisticky
Interiér se dočká většího množství dotykových displejů a méně tlačítek, přičemž vycházet bude z konceptu Golf R Touch
Zdroje: Worldcarfans, Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 5 hodinami (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
před 4 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 5 hodinami (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 6 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 7 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist před 8 hodinami - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 11 hodinami - Brus
- Rychlodotazy včera - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím včera - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu včera - pavproch
- Detektory policejních radarů včera - řidičBOB
- BMW Divize včera - pavproch