Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VIII GTI: nová generace shodí kila, dostane až 300 koní
25.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný hot hatch se má ukázat v roce 2019. Vizuálně bude agresivnější, uvnitř vsadí na moderní elektroniku. Manuál by ale měl zůstat zachován.
Sedmá generace Volkswagenu Golf je tu s námi již třetím rokem. Za tu dobu německá automobilka pustila do světa řadu derivátů, které postupně pokrývají prakticky každý myslitelný segment trhu. Výjimkou není ani ten sportovní, kde má značka hned několik zástupců. Tím asi nejznámějším je Golf GTI, který ve standardu produkuje 220 koní. Mimo to je tento model k dostání také s paketem Performance, jenž výkon navyšuje o deset koníků. To je ve srovnání s originálem výkon už více než dvojnásobný, oproti nové generaci však jde o pouhý „čajíček“.
Nové informace magazínu Automobile totiž naznačují, že příští Golf GTI dostane do vínku dvoulitrový čtyřválec ze stávající verze R. Očekávat tedy můžeme 300 koní, které zamíří pouze na přední nápravu. To je vskutku nemalý výkon, s jeho přenosem na silnici ale Volkswagen nejspíše nebude mít potíže. Už je tu příklad 280koňového Seatu Leon Cupra a v mezičase má ještě dorazit sériová verze konceptu Clubsport, která by na přední kola měla poslat právě podobnou porci výkonu.
Detaily o sofistikované technice ovšem v tomto ohledu chybí, vrátit se tak můžeme k osmé generaci GTI. Ta by měla dorazit v roce 2019, přičemž ve srovnání se stávajícím provedením nepůjde ani tak o revoluci, jakožto spíše o evoluci. A to i přesto, že vůz již dostane inovovanou modulární platformu MQB Evo, která počítá s větším rozvorem mezi nápravami. Hmotnost samotného vozu by však měla poklesnout o nějakých 20 až 45 kilogramů.
V kombinaci s vyšším výkonem tedy můžeme počítat s působivou jízdní dynamikou, kdy stovka za nějakých 5,5 sekundy by nemusela být problémem. Na konkrétní data je však ještě příliš brzy, přeci jen debut je hezkých pár let vzdálený a technologie se do té doby mohou výrazně změnit. Je tedy vlastně otázkou, zda nabídka vedle automatu DSG zachová i šestistupňový manuál, nejspíše tomu tak ale bude.
V rámci vzhledu máme počítat s kratšími převisy a agresivnějšími detaily, celková silueta však zůstane zachována, stejně jako třeba tradiční červené ozdobné linky. Radikální posun by se však měl odehrát v kabině, i když i tady bude důraz kladen na některé tradiční doplňky. Tedy kupříkladu na kárované látkové potahy. A pokud opět dorazí manuál, pak lze vsadit i na hlavici řadicí páky ve tvaru golfového míčku.
Mimo to ovšem bude k mání digitální přístrojový štít, head-up displej, multimediální systém s ovládáním za pomoci hlasu či gest nebo kompatibilita se systémy Apple Car Play a Android Auto. Rozšíření se dočká i bezpečnostní výbava, které navíc budou asistovat, čelní LEDky, adaptivní tlumiče, účinnější a větší brzdy nebo elektronický diferenciál.
Navíc se počítá s verzí ušitou na míru americkému trhu, která by mohla dostat pod kapotu 2,5litrový nebo třílitrový motor. Výkon by sice zůstal na 300 koních jako u evropského dvoulitru, uspokojena by však byla touha zámořských řidičů po vyšším objemu. VW by navíc nejspíše přišlo i s deaktivací poloviny válců, čímž by uchlácholilo ekology.
Zda ale takové spekulace jsou založeny na reálném základu, to je prozatím sporné. Jisté je ovšem tolik, že počítat můžeme s výkonnou hybridní verzí (nejspíše opět označenou jako GTE) a zcela nereálný není ale ryze elektrický model, který by spoléhal na dvě pohonné jednotky, kdy první by dávala k dobru 170 a druhá 95 koní.
Opět však již jde o neověřené dohady, které raději utneme. Závěrem tak jen dodáme, že po modelu Golf GTI by se opětovně měla ukázat i varianta R, která by pro změnu mohla převzít pohonné ústrojí chystaného Golfu R400. A pokud i ten se ukáže v nové generaci, pak nejspíše výkon zvedne ať k hranici 500 koní.


Osmá generace Volkswagenu Golf GTI se již ukázala na neoficiálních ilustracích. Zda ale taková bude i realita, to je zatím sporné
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnesKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 7 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 8 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 10 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 11 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva