Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII Variant 2013 oficiálně: o 105 kg lehčí než šestka, prvně jako BlueMotion
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nový kombík nabízí až 1 620 litrů objemu pro zavazadla, jen o 120 l méně než Octavia III Combi. Snaží se být i úspornější.
Koncern Volkswagen se ve většině případů snaží, aby si značky jako VW, Škoda a Seat nelezly do zelí, alespoň na oko. Letošní ženevský autosalon však kupodivu svedl dohromady jak třetí generaci Škody Octavie Combi, tak nový Volkswagen Golf VII Variant. Praktičtější verze českého liftbacku a německého hatchbacku přitom byly loni představeny s poměrně velkým časovým rozestupem. VW Group ale očividně počítá s tím, že oba vozy necílí až tak na stejnou klientelu. Octavia Combi by měla zamířit více praktickým směrem, zatímco Golf Variant stylovějším. Při nahlédnutí do jeho zavazadlového prostoru a vlastně i na auto jako takové to tak ale moc nevypadá.
Ostatně už při úniku prvních oficiálních fotografií německého kombíků jsme s ohledem na tvary jeho zádě poněkud zapochybovali, a jakou strunu vlastně nejnovější Variant hraje. Nyní je to jasnější - díky nárůstu délky o 307 mm oproti hatchbacku (na celkových 4 562 mm) totiž Golf Variant VII již ve standardu nabízí 605 l, tedy o pouhých pět litrů méně než Octavia Combi. Po sklopení zadních sedadel však již tento rozdíl naroste (1 740 l versus 1 620 l) na prakticky stejnou odchylku, jakou u praktičtějšího Golfu evidujeme ve srovnání s předchůdcem (1 495 l). Na stylové tašky tak očividně bude místa habaděj.
Novinka ovšem není jenom praktičtější, ale také úspornější. Přičemž jedním z hlavních důvodů je použití modulární platformy MQB, s níž dochází u základního modelu ke snížení hmotnosti o 105 kg. Krom toho Volkswagen také vůbec poprvé nabídne Golf Variant ve verzi BlueMotion, s níž by měla být spojena spotřeba 3,3 l/100 km. K titulu nejúspornějšího kombíku v modelové řadě Golf přitom novince napomáhá 1,6litrový turbodiesel o výkonu 110 koní a šestistupňový manuál.
Vyjma této pohonné jednotky se očekává, že kombi budou pohánět ty samé motory jako hatchback, přičemž výkonově půjde o škálu od 85 do 150 koní. Volit bude možné mezi manuálními převodovkami nebo automaty DSG, vyjma verze s pohonem předních kol pak bude v Ženevě slavnostně odhalen i Volkswagen Golf Variant 4Motion. Tady zkrátka není mnoho co dodat, loňské detailní představení hatchbacku vám případně řekne více, také o verzi 4Motion už zaznělo mnohé.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.














Nový Golf kombi naživo v Ženevě, také v koncepčním provedení R-Line
Nový VW Golf VII Variant nabídne ve standardu prakticky stejný zavazadlový prostor jako nová Škoda Octavia Combi III. Při sklopení zadních sedadel je však již patrné, že hraje na praktičtější notu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva