Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s
20.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Golf R je s výkonem 300 koní rychlejší a papírově úspornější než předchůdce. Ve Frankfurtu se navíc zřejmě představí s nižší cenou.
Tip: Prohlédněte si více fotek nového Golfu R včetně motoru a interiéru v galerii živých snímků z oficiální předpremiéry.
Tak to byl opravdu kalup. Ještě před víkendem se o novém Volkswagenu Golf R mnoho nevědělo, pak ale dorazila první oficiální upoutávka, na které „eRko“ zamrkalo diodovými světly. Automobilka naznačila, že pod jeho kapotou by se mohla skrývat technika z nového Audi S3 a mysleli jsme si, že na plné odhalení si ještě chvíli počkáme. Není to třeba - nový Golf R je už venku.
„Osobně” dorazí na autosalon ve Frankfurtu skutečně s přeplňovaným dvoulitrem z rodiny EA888, který bude produkovat 300 koní a 380 Nm točivého momentu. tedy o 30 koní a 30 Nm více než předchůdce. S touto silou asi nepřekvapí, že jízdní dynamika sedmé generace je o poznání lepší než u šesté. Ještě zajímavějśí ovšem je, že Golf R překonává i dárcovské Audi. S automatickou převodovkou DSG totiž zvládne stovku za pouhých 4,9 sekundy, čímž je o desetinu rychlejší než S3 Sportback. Špatně si ovšem nevede ani s manuálem, kdy stejnou disciplínu zvládá za 5,3 sekundy - tedy opět o desetinu rychleji než třídveřové Audi, verzi Sportback pak nakládá dokonce desetinky tři.
V rámci spotřeby si již Wolfsburg s Ingolstadtem jsou rovni. S převodovkou DSG totiž máme počítat s 6,9 litry na 100 kilometrů, manuál pak přihazuje dvě desetiny litru. Vůči předchozímu provedení, které se pohybovalo za 8,5 l/100 km, asi bude novinka úspornější, i když zřejmě ne tolik, jak naznačují papírové hodnoty. Navíc pochopitelně pouze za předpokladu, že budete plynový pedál jen lechtat a nebudete zkoušet dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h.
Po stránce podvozkové je pak Golf R z celé sedmé generace nejníže zemi. Oproti standardnímu hatchbacku poklesnul o 20 mm, ve srovnání s modelem GTI je pak jeho světlá výška nižší o 5 mm. Vybavit jej navíc můžete adaptivním systémem DCC, který kromě předchozích nastavení tlumičů Eco, Normal a Individual přidává také nový režim Race, kdy lze nastavit také odezvu plynu a převodovky.
Zatímco ovšem podvozek DCC je za příplatek, progresivní mechanismus řízení, který je aktivován při sportovním programu stabilizace, dostáváte ve standardu. Stejně jako třeba pohon všech kol Haldex páté generace, elektronický diferenciál XDS, 18palcová litá kola, přední bi-xenony, zadní LEDky, čtyři koncovky výfuku, agresivnější nárazníky nebo čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.
Volit přitom bude možné mezi třídveřovým a pětidveřovým provedením, ceny se ale zřejmě dozvíme až během slavnostní premiéry ve Frankfurtu. Tamtéž pak asi Volkswagen oznámí datum zahájení prodeje, sazkou na jistotu by ale mohl být přelom roku. A co víc, pod stromeček by nový Golf R měl dorazit za nižší cenu, než jakou stál pomalejší předchůdce.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Nový Volkswagen Golf R svůj potenciál nedává vizuálně příliš najevo. Díky výkonu 300 koní je ale rychlejší než Audi S3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva