Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII: první detailní specifikace nového Golfu
22.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen nemůže dospat odhalení sedmičkového Golfu a s předstihem zveřejnil první detaily. Vůz bude větší, lehčí a má být i bezpečnější.
Máme tu docela překvapivý zvrat. Původně se počítalo s tím, že sedmá generace Volkswagenu Golf bude poprvé odhalena 4. září v Berlíně a plně představena až na autosalonu v Paříži stejně jako konkurenční Toyota Auris. Volkswagen se ale s některými médii podělil o část dosud pečlivě utajovaných informací s předstihem, a tak vám i my nabízíme už docela dost přesných specifikací. Společně si pak můžeme udělat slušný obrázek o tom, co sedmá generace legendy, které se za posledních 38 let prodalo více než 29 milionů kusů, ještě letos nabídne zákazníkům.
S délkou 4 255 mm, šířkou 1 799 mm a výškou 1 452 mm je nový Golf o 56 mm delší, 13 mm širší a 28 mm nižší než jeho předchůdce. To v kombinaci s designem Waltera de Silvy znamená, že sedmá generace bude mít o poznání dynamičtější profil. Navíc se jedná o první Volkswagen, který je založen na platformě MQB. Rozvor tak narostl o 59 mm, zatímco rozchod kol byl rozšířen vpředu o 8 a vzadu o 6 mm.
Díky tomu nabídne novinka mnohem prostornější interiér (délka narostla na 1 750 mm), kde budou profitovat hlavně pasažéři na zadních sedadlech. A to přesto, že Volkswagen se zaměřil také na lepší ergonomii, v jejímž rámci posunul sedadlo řidiče o 20 mm dozadu. Značka také o 20 mm navýšila pozici řadicí páky, čímž bychom nový Golf mohli považovat za sportovnější. Zvětšení prostoru mezi plynovým a brzdovým pedálem o 16 mm však nahrává spíše komfortu.
To dokládá přítomnost elektronické parkovací brzdy, která uspořila prostor na středovém tunelu. Ten nyní může být okupován většími odkládacími prostory. Stejně tak se zvětšil o 30 litrů (na 380 l) objem zavazadelníku. Kufr je mimo to širší, zatímco hrana nákladového prostoru byla snížena na pouhých 685 mm od země. Tašky s nákupem tak dovnitř dáte snadněji, narazit byste neměli ani v obchodě s nábytkem. Po odklopení víka máte totiž k dispozici otvor o šířce 1 023 mm.
Navzdory nabobtnalým dimenzím ale můžeme kvitovat, že Golf shodil v porovnání s předchůdcem 100 kg. Z toho 23 kg má na svědomí zakomponování vysokopevnostních ocelových panelů různé tloušťky (formovaných za velkého žáru) do konstrukce vozu. 26 kg z diety má pak na svědomí podvozek, jehož přední vzpěry MacPherson a zadní víceprvková náprava používají mnohem více hliníkových součástek.
„Tuk“ se shazoval také v motorovém prostoru, kde se objevuje 1,4litrový čtyřválcový motor EA211. Založen je na předchozí pohonné jednotce, vlivem lehčích materiálů ale Volkswagen dosáhl snížení hmotnosti o 22 kg. Což jistě ocení i mechanici v servise. Sedmi kilogramy se pak na úsporách podílí nová sedadla, zatímco zeštíhlením rozvodných elektrických drátů odpadla tři kila. Základní model by tak na váze měl ukázat hodnotu pouhých 1 050 kg.
Úctyhodné přitom je, že Volkswagen nemusel použít žádné exotické materiály, cena sedmé generace tak půjde nahoru jen v přímé úměře se zvětšením modelu a navýšením výbavy. I když vliv by také mohla mít lepší ochrana vašeho života - automobilka tvrdí, že bezpečnější Golf tu ještě nebyl. Což je docela pochopitelné, neboť vývoj technologií od představení šesté generace pokročil.
Jedna z věrohodnějších ilustrací sedmé generace Golfu prokazuje, že silueta vozu bude o poznání dynamičtější než dosud. Uvnitř se ale značka zaměřila především na větší komfort cestujících
Oficiálně nám zatím Volkswagen ukazuje jen plachtu...
Novinka proto dostane nový brzdný systém, který by po náraze měl navýšit brzdnou sílu a tak zajistit, že vozem druhého motoristy neprojedete skrz naskrz. Po vzoru předchozího Golfu GTi se již do standardu nastěhuje elektronický diferenciál a chybět nebude ani adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění, které funguje do 30 km/h.
Co největší komfort při řízení bude mít rovněž na svědomí systém zabraňující nechtěnému vyjetí z pruhu, detekce únavy řidiče, technologie čtoucí dopravní značení či světlomety s automatickým přepínám mezi denním LED diodovým, nočním nebo dálkovým osvětlení. Dopřát si budete moci rovněž automatický parking včetně technologie OPS (Overhead Parking System), která dokáže volné místo zkontrolovat ze všech světových stran.
Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Volkswagenu, prohlásil, že Golf sedmé generace dostane nový progresivní systém řízení. Účinek posilovače se přitom nebude lišit jen podle rychlosti, ale rovněž v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Standardně lze přepínat mezi módy Eco, Sport, Normal a Individual, u příplatkových adaptivních tlumičů přibude ještě Comfort.
Po stránce motorické bychom ale na britský týdeník neměli tolik dát, výběr pohonných jednotek pro ostrovy a kontinentální Evropu se totiž velmi často liší. Zmíněný 1,4litrový motor o výkonu 140 koní je ale jistotou. V kombinaci s dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovkou by přitom měl produkovat pouhých 4,8 l/100 km, což ve srovnání s předchůdcem činí 23procentní pokles.
Ještě úspornější by ale měl být 1,6litrový turbodiesel naladěný na 106 koní. Průměrná spotřeba totiž činí pouhých 3,8 l/100 km. Oba motory mají být k dispozici již od zahájení prodeje, které má ve Velké Británii přijít v listopadu. Evropa by se mohla novinky dočkat o měsíc dříve, i když nad přítomností verze GTI v ceníku zatím pochybujeme.
Více o 225koňovém Golfu ale Volkswagen údajně prozradí až v Paříži, kde bude mít GTI rovněž premiéru. V té době však již budeme sedmou generaci znát od podlahy po střechu. A vy si mezitím můžete začít rozmýšlet, zda byste si uvnitř přáli standardní pětipalcový černobílý displej, nebo zda raději připlatíte za barevný 5,8palcový či dokonce osmipalcový s 3D grafikou.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Aktuální šestá generace Volkswagenu Golf bude překonána ve všech ohledech. Zda se to povede i v případě zapojení řidiče, to se teprve ukáže (na snímcích je šestá generace Golfu R).
Toto není oficiální video Volkswagenu, ale jakási slepenina z magazínových článků a oficiálních upoutávek. Přesto pár zajímavých obrázků obsahuje
Zdroje: Volkswagen, Autocar, Ilustrace: The Best Car Review
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva