Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII GTI: nové GTI je tu, představuje i další Octavii RS
27.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen nepřekvapil a novou generaci Golfu GTI udělal přesně takovou, jak se očekávalo. Stovka za 6,4 sekundy ale nudu neznačí.
Sedmičkový Golf si svou premiéru odbyl loni a od té doby jsme jej stihli vyzkoušet už ve vícero standardních verzích. Zájem o něj přesto neutuchá a Volkswagen se jistě bude snažit, aby se tento stav nezměnil pokud možno co nejdéle. Dalším krom na cestě k tomuto cíli je zatím virtuální premiéra nové generace Golfu GTI, který se poprvé veřejně představí na autosalonu v Ženevě po boku nedávno odhaleného Golfu VII GTD.
Bude to premiéra vlastně už druhá, neboť vůz se jakožto „koncept” ukázal už loni v Paříži, krátce po odhalení standardního provedení. Více zájmu než sebou samým ale získal svou nešťastnou „pásovou úpravou”, která o promyšlené přípravě pařížské prezentace zrovna nesvědčila. Také tento dojem chce VW jistě napravit a po nedávném avízu sériové provedení vozu kompletně odhalil prostřednictvím prvních fotografií, technických detailů i ceny. Tak se na to všechno pojďme podívat.
Po vizuální stránce produkční provedení sedmičkového GTI překvapit vážně nesvede, a to hned ze dvou důvodů. Je snad do puntíku stejné jako koncept a i kdyby nebyla, provedené modifikace se nesou přesně v očekávaném duchu. Vypadá to, jako by se VW po převzetí Porsche nakazil od jeho líných designérů a nový Golf udělal prakticky stejný jako předchozí nejen v jeho výchozí podobě, ale na velmi podobná řešení vsadil i u ostřejší verze.
Auto tak můžete rozeznat nejen podle - přiznejme, že specifického - předního nárazníku, ale i podle tradičněji šitého zadního a spousty typických detailů. Červená linka na přední voštinové masce chladiče je už pomalu klasikou klasik, v tomto případě se táhne až do prostoru hlavních světlometů. Se zatmavenými zadními světly s LED se počítat dalo, stejně jako se střešním spojlerem, výraznějšími bočními prahy a novým 17" koly z lehkých slitin, která obouvají pneumatiky 225/45 R17. Nic novějšího a zajímavějšího na karoserii nového GTI nehledejte.
Podobnou píseň lze zapět o vnitřku, který si vysloužil specifický volant nekulatého tvaru, sportovní sedadla s obvyklé čalouněním s jakýmsi „skotským vzorem”. Co možná ze snímků nevidíte je černý strop a červené ambientní osvětlení, které je u standardních provedení Golfu VII bílé či bezbarvé, chcete-li.
Ke skutečně zajímavým informacím tak musíme dobruslit do sekce technika, která je prakticky úplně nová, třebaže se to na první pohled nemusí zdát. Předně vůz pochopitelně stojí znovu na úplně nové platformě MQB, která se stará nejen Volkswagenu o snížení výrobních nákladů, ale i vám o odlehčení celého auta. Mezigenerační rozdíl u Golfu není propastný, ušetřených 42 kg (výsledná hmotnost činí 1 351 kilogramů včetně virtuálního eurořidiče vážícího 75 kilo) ale jistě přijde k duhu.
O pohon vozu se stará úplně nový motor 2,0 turbo z koncernové líhně jménem EA888. Jeho skromnější provedení s objemem 1,8 litru jsme nedávno testovali v Octavii III, jevilo se velmi pozitivně a ani první papírové údaje o dvoulitrovém sourozenci nezní špatně. V Golfu GTI nabídne výkon až 220 koní ve standardním provedení a 230 koní ve verzi Performance. Podle toho se pochopitelně liší i dosahovaná dynamika.
Standardní GTI dosahuje zrychlení na stovku za 6,5 sekundy a maximální rychlosti až 247 km/h, varianta Performance si pak věří na 6,4 sekundy a dost možná i omezenou maximálku 250 km/h. Pro srovnání - šestkové GTI s nejvýše 210 koňmi dosahovalo stovky za 6,9 sekundy a jelo nejvýše 240 km/h. Ptáte-li se na normovanou spotřebu paliva, pak v tomto ohledu Golf VII GTI vykazuje v obou provedeních apetit rovných 6 litrů benzinu na 100 km.
O přenos výkonu na přední kola se dále starají buď šestistupňový manuál, nebo, a to je trochu překvapivé, znovu „jen” šestistupňové DSG. Nemístné rotační choutky předních kol má krotit jakási uzávěrka diferenciálu, tiskové informace ale nezmiňují, jestli jde znovu o přibrzďování kol XDS, nebo skueční diferenciál VAQ, který si zatím v praxi mnoho slávy neužil. S jistotou ale můžeme říci, že pokud půjde o XDS, pak se bude zakusovat do předních kotoučových brzd o průměru 314 mm, vzadu je doplňují disky o průměru rovných 300 mm. To platí pro standardní verzi, výkonnější GTI Performance má k dispozici kotouče o průměru 342 resp. 310 mm.
Velmi podobné, ne-li úplně stejné techniky se pak dočká i nová Octavia RS, která by se měla odhalit krátce po veřejné premiéře Combi a čtyřkolky. Předem můžeme počítat s tím, že se česká alternativa bude muset spokojit pouze se základní technikou a provedení Performance bude tím, které bude Golfu zajišťovat jisté výsadní postavení.
Ale zpátky k německému hot hatchi. Ten bude standardně k mání s trojicí dveří, pětidvířko bude k mání za příplatek. Pokud jde o dostupnost a cenu, objednávky začnou přinejmenším němečtí prodejci Das Auto přijímat hned 5. března v den ženevské premiéry vozu a chtít po vás budou nejméně 28 350 Eur (něco přes 720 tisíc Kč). První nadšení zákazníci by se dodávky vozu měli dočkat do letošního června.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Nové GTI vizuálně nezaujme, i když i v tomto směru bude hrát mezi Golfy prim. Technikou by ale oslovit mohlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 10 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva