Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII GTD 2013: sága nových Golfů GT začíná dieselem
21.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen se rozhodl změnit zažité pořádky. Jako první ostřejší Golf dorazí nafťák naladěný na 184 koní, stovku zvládne za 7,5 s.
Pro německou automobilku neexistuje ikoničtější model než VW Golf GTI. Vůbec poprvé se objevil na trhu v roce 1974 a redefinoval svět ostrých hatchbacků, podobně jako třeba francouzský Peugeot 205 GTi. Posléze Volkswagen představil také dieselovou verzi GTD nebo výkonnější varianty, původní trojice písmen ale vždy hrála prim. Proto jsme byli poněkud zaskočeni ledovou kostkou, ve které se měl skrývat Golf R sedmé generace. Z té se ale nakonec vyklubal šestkový kabriolet o výkonu 265 koní, a tak posloupnost se zdála být dodržena. Nové gétéíčko jsme totiž měli možnost vidět pouze jako koncept na pařížském autosalonu, sériovou verzi jsme očekávali v Ženevě. Nakonec je ale realita přesto jiná a z GTI nám zatím v hlavě zůstane jen jeho „aféra” s upínacími pásy.
Ženevský autosalon totiž bude hostit premiéru Golfu GTD, tedy vybroušené dieselové verze, která se vůbec poprvé objevuje dříve než ta benzinová. Novinka se navíc do prodeje dostane již na počátku léta, čímž tradice dostanou zabrat ještě více. Dá se ale předpokládat, že naftu milující Evropa tuto „křivdu“ velmi ráda vytrpí, zvláště, když novinka je o poznání silnější než předchozí generace. Volkswagen totiž původní dvoulitrový turbodiesel EA827 nahradil novým, znovu pochopitelně napříč uloženým agregátem EA288, který jsme ve slabším provedení již vyzkoušeli v nové Octavii.
Jednotka GTD z dvoulitrového objemu doluje 184 koní v 3 500 ot./min a 380 Nm točivého momentu, který je k dispozici v rozmezí 1 750 a 3 250 otáček. Stovku tak Golf GTD, jehož hmotnost dosahuje 1 302 kg, zdolá za 7,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 230 km/h. Sedmá generace je tak o šest desetin a 8 km/h rychlejší, za což může nárůst v podobě 14 koní a 30 Nm i pokles hmotnosti. Kombinovaná spotřeba by ale měla klesnout na pouhých 4,2 l/100 km, což ale klapne jen v případě, kdy plynový pedál budete jen lechtat.
Za zmínku stojí i fakt, že Volkswagen pohonnou jednotku oproti slabším provedením výrazně přepracoval. Písty a ventilové rozvody tak byly odlehčeny, což se projevuje na nižších třecích ztrátách a zlepšení tepelných vlastností. Snížen pak byl také kompresní poměr, zatímco velkých úprav doznalo výfukové ústrojí. Udávaným hodnotám dynamiky, které jsou spojeny s šestistupňovým manuálem, bychom se tak neměli divit.
K dispozici je pro nový Golf GTD samozřejmě i šestistupňový automat DSG, přičemž v obou případech síla motoru míří na přední 17palcová kola obutá do pneumatik o rozměru 225/45. Mimo to dostane ostrý dieselový hatchback také nové nárazníky, větší boční prahy nebo mohutnější zadní spoiler a difuzor. Standardem pak bude i sportovní podvozek.
Uvnitř vás čekají sportovní sedadla a volant, sada ocelových pedálů nebo černě čalouněný strop. Chybět pak nebudou ani všudypřítomné plaketky GTD, přičemž základem jsou legendární kárové potahy sedadel. Českou cenu se zřejmě dozvíme až po Ženevě, ta německá ale bude činit 29 350 Eur, tedy asi 735 tisíc Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.





VW Golf GTD sedmé generace se představí s podobnými stylistickými specifiky jako benzinová verze GTI, do prodeje však s výkonem 184 koní zamíří jako první
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 7 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 10 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19