Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nejúspornější Golf všech dob pohání naftový čtyřválec se 110 koňmi, k dispozici bude ve výbavách Trendline a Comfortline.
Koncern Volkswagen do Paříže nepřivezl pouze své sportovní modely značek Bentley nebo Lamborghini, ale také mnohem praktičtější modely. Tím nejúspornějším se s již dříve ohlášeným průměrem 3,2 litru nafty na 100 km stává Golf BlueMotion, který na autosalonu debutuje ve formě konceptu. Jelikož však značka zároveň zveřejnila i velmi podrobný seznam výbav Trendline a Comfortline, s nimiž bude novinka v létě příštího roku k dispozici, bude se sériový model lišit maximálně v detailech. Pokud vůbec.
Rozdíly každopádně rozhodně nebudou v základních komponentech, kterými jsou motor 1,6 TDI o výkonu 110 koní, pětistupňový manuál s prodlouženými drahami řazení, systém start/stop nebo pneumatiky „designované pro co nejnižší valivý odpor“. Oproti standardnímu Golfu sedmé generace si model BlueMotion přiveze do prodeje také optimalizovanou karoserii, jejíž koeficient odporu vzduchu poklesl na pouhých 0,27. Dosaženo toho bylo částečným zaslepením otvorů chladiče, střešním spoilerem nebo zakrytováním podvozku. Ten navíc poklesl o 15 mm blíže k zemi.
Všechny tyto úpravy by podle značky měly přinést Golfu BlueMotion teoretický dojezd 1 562 km, což by značně redukovalo nároky na rodinné rozpočty. Při roční porci okolo 15 000 km byste totiž mohli za dvanáct měsíců natankovat jen desetkrát. Důležité je však slovo teoreticky, v reálu bude hodně záležet na jízdním stylu a podmínkách. Podle Volkswagenu by ale vliv nemělo mít obutí novinky, k dispozici totiž bude s 15- nebo 16palcovými koly a dvou nebo čtyřdveřovou karoserií.
Vybírat budete moci také vůbec poprvé u Golfu BlueMotion ze dvou výbav, které ponesou tradiční názvy Trendline a Comfortline. Lišit se proto nebudou od standardních modelů, jejichž ceny byly tento týden českým zastoupením Volkswagenu zveřejněny.
O částkách, za které by nejúspornější Golf měl být k mání, nepadlo v Paříži ani slovo, což je s ohledem na údajnou „koncepčnost” vozu pochopitené. Narůst by ale měl být ve srovnání s běžnou verzí 1,6 TDI jen drobný, jinak by investice do Bluemotionu se všemi nezbytnými „jízdními ústupky” nebyla ospravednitelná.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.



Po nakouknutí do nového VW Golfu BlueMotion jsme odhalili ozdobné modré švy na volantu a řadicí páce
Volkswagen Golf BlueMotion se v Paříži představil jako koncept, do prodeje ale půjde v létě příštího roku s minimálními změnami.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva