Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII 4Motion 2013: nový Golf 4x4 jde do prodeje, zatím jen s diesely
28.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern VW bez velkých řečí uvedl na německém trhu další verzi Golfu sedmé generace - novinkou se stává pohon všech kol 4Motion.
Automobilka Volkswagen systematicky postupuje v rozšiřování nabídky modelových variant nového Golfu. Aktuální novinka se tentokrát netýká karoserie nebo počtu jejích dveří, případně nového motoru, ale jak už úvod naznačuje, tradičně používaného pohonu všech kol.
O přenos výkonu za kola zadní nápravy, která bude v případě použití systému s tradičním označením 4Motion standardně vybavena víceprvkovým zavěšením, se opět postará technika švédské společnosti Haldex Traction AB. U nového Golfu Wolfsburg použil již o pátou generaci vícelamelové elektronicky řízené spojky, která podle tvůrců umí opět rychleji reagovat a je o 1,5 kg lehčí, než předchozí systém.
Poněkud zvláštní je, že Volkswagen nejdříve nabídne 4Motion pouze ve spojení s dieselovými motory EA288. Základní přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 105 koní a 250 newtonmetry váží 1 410 kg, tedy o masivních 115 kg více ve srovnání s předokolkou. Ve spojení se šestistupňovým manuálem jakožto jedinou volbou se na stovku dostane za 11,5 sekundy (+ 0,8 s) a pojde nejvyšší rychlostí 187 km/h (- 5 km/h). Průměrná papírová spotřeba vozu stoupne použitím pohonu všech kol z 3,8 na 4,5 l/100 km.
Také dvoulitrové TDI o výkonu 150 koní a točivém momentu 320 newtonmetrů, které jsme naposledy vyzkoušeli pod kapotou nové Octavie použitím techniky Haldex nezanedbatelně ztloustlo. Takto vybavený Golf - opět jen s manuálem - má s euro-zátěží hmotnost 1 449 kg oproti 1 354 kg předokolky. K dosažení 100 km/h potřebuje 8,6 sekundy (stejný čas) a dokáže se rozjet na 211 km/h (- 5 km/h). Spotřeba se zvýšila ze 4,1 na 4,7 l/100 km.
České ceny Golfu 4Motion zveřejněny ještě nebyly, ty německé jsou však známé a je pravděpodobné, že příplatek za pohon všech kol výraznější nebude. Pokud tedy po systému Haldex toužíte, připravte si jednotnou částku 1 800 Eur, v přepočtu asi 46 tisíc Kč.
Volkswagen nabídne pohon 4Motion v první vlně pouze s dieselovým motorem a manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva