Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII 4Motion 2013: nový Golf 4x4 jde do prodeje, zatím jen s diesely
28.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern VW bez velkých řečí uvedl na německém trhu další verzi Golfu sedmé generace - novinkou se stává pohon všech kol 4Motion.
Automobilka Volkswagen systematicky postupuje v rozšiřování nabídky modelových variant nového Golfu. Aktuální novinka se tentokrát netýká karoserie nebo počtu jejích dveří, případně nového motoru, ale jak už úvod naznačuje, tradičně používaného pohonu všech kol.
O přenos výkonu za kola zadní nápravy, která bude v případě použití systému s tradičním označením 4Motion standardně vybavena víceprvkovým zavěšením, se opět postará technika švédské společnosti Haldex Traction AB. U nového Golfu Wolfsburg použil již o pátou generaci vícelamelové elektronicky řízené spojky, která podle tvůrců umí opět rychleji reagovat a je o 1,5 kg lehčí, než předchozí systém.
Poněkud zvláštní je, že Volkswagen nejdříve nabídne 4Motion pouze ve spojení s dieselovými motory EA288. Základní přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 105 koní a 250 newtonmetry váží 1 410 kg, tedy o masivních 115 kg více ve srovnání s předokolkou. Ve spojení se šestistupňovým manuálem jakožto jedinou volbou se na stovku dostane za 11,5 sekundy (+ 0,8 s) a pojde nejvyšší rychlostí 187 km/h (- 5 km/h). Průměrná papírová spotřeba vozu stoupne použitím pohonu všech kol z 3,8 na 4,5 l/100 km.
Také dvoulitrové TDI o výkonu 150 koní a točivém momentu 320 newtonmetrů, které jsme naposledy vyzkoušeli pod kapotou nové Octavie použitím techniky Haldex nezanedbatelně ztloustlo. Takto vybavený Golf - opět jen s manuálem - má s euro-zátěží hmotnost 1 449 kg oproti 1 354 kg předokolky. K dosažení 100 km/h potřebuje 8,6 sekundy (stejný čas) a dokáže se rozjet na 211 km/h (- 5 km/h). Spotřeba se zvýšila ze 4,1 na 4,7 l/100 km.
České ceny Golfu 4Motion zveřejněny ještě nebyly, ty německé jsou však známé a je pravděpodobné, že příplatek za pohon všech kol výraznější nebude. Pokud tedy po systému Haldex toužíte, připravte si jednotnou částku 1 800 Eur, v přepočtu asi 46 tisíc Kč.
Volkswagen nabídne pohon 4Motion v první vlně pouze s dieselovým motorem a manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel