Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Variant BiTurbo má pod kapotou 240koňové TDI z Passatu
14.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Více než jedno překvapení si má VW pro letošní Wörthersee. Toto je Golf kombi TDI biturbo s 240 k a 4x4.
Když Volkswagen včera plně odhalil Golf GTI Clubsport s výkonem až 291 koní, který má být předobrazem sériového modelu k 40. výročí zrodu této německé legendy, mysleli jsme si, že už nás na srazu GTI u Wörthersee nemá čím překvapit. Jistě, daly se čekat i další menší novinky ve stylu těch, které dnes ukázalo Audi, ty nejprůraznější náboje ale už měl být vystříleny. Jenže nebyly.
Dnes nás VW už jednou překvapil, když ukázal Golf GTE Sport, tedy je 400koňový hybrid schopný zvládnou stovku za 4,3 sekundy. Ani to ale nemělo být vše. O pár hodin později se ještě vytasil s tím, o čem bude řeč nyní - sice „pouze” 240koňovým kombíkem, přesto velmi zajímavým strojem.
Ačkoli Golf Variant BiTurbo Edition, jak si toto dílo říká, vypadá na první pohled jako jeden z hlavně vizuálně vylepšených vozů, jedná se o dosti zásadní mechanickou přestavbu. A to, co vidíte, je prostě bonus. Základem auta je jeden z běžných Golfů Variant, tento ale pod kapotou skrývá techniku, který do žádného sériově vyráběného modelu nepořídíte. Jde o motor 2,0 TDI BiTurbo známý hlavně z nového Passatu, který generuje až 240 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu.
I Passatem hýbe slušně, s nepochybně lehčím Golfem by měl hýbat ještě více. Limitem zde nebudou ani výrazné nástupy výkonu dané zmíněným točivým momentem, neboť i tento stroj disponuje pohonem všech kol 4Motion. Převodovka je automatická DSG a se vší touto technikou by mělo auto akcelerovat na stovku za méně než 6 sekund. To není špatné na naftový kombík...
Vůz není žádnou šílenou přestavbou amatérského VWfila, ale dílem samotné automobilky. Přesněji řečeno učňů cvikovské filiálky firmy, kteří se dále otiskli do vnějšího a vnitřního vzhledu tohoto Golfu. Více vám prozradí přiložené fotky, my upozorníme snad jen na dvě dvojité koncovky výfuku a uvnitř na strop s mapou Saska zvýrazňující místa, na nichž najdeme tamní továrny Volkswagenu.
Pochopitelně, jde o koncept a VW nyní neříká nic o tom, že by takové auto chtěl vyrábět. Pokud by ale někdy došlo na naftový Golf R, nic jiného než podobnou techniku by dostat nemohl. Snad jednou...









VW Golf Variant BiTurbo bude pro leckoho ideální stroj - kombi, diesel, čtyřkolka, automat... A k tomu 240koňový.
Tenhle Golf pojede ještě lépe než Passat se stejným motorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB