Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf TwinDrive BlueMotion 2014: hybrid jde do série, jezdit chce za 1,5 litru
8.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídka Volkwagenu Golf se brzy dočká dalšího úsporné provedení. To kromě nereálné spotřeby slibuje i elektrický dojezd 50 kilometrů.
O hybridizaci Volkswagenu Golf bylo sepsána už spousta článků, však německá automobilka započala s vývojem tohoto řešení již před rokem 2008. Jakýsi vrchol této evoluce, „nabíjecí hybrid” TwinDrive Bluemotion, jsme vám pak ve formě konceptu poprvé představili asi před půl rokem. Ať už jsme ale v minulosti probírali v souvislosti s hybridními Golfy cokoli, na světlo světa se vždy dostalo maximálně pár testovacích exemplářů, koupit si takový vůz nikdy nešlo. V brzké době by ovšem právě plug-in hybrid měl zamířit do sériové výroby, přičemž podle dostupných zdrojů by jeho cena měla činit přibližně 36 000 Eur (cca 936 000 Kč).
To samozřejmě Golf TwinDrive BlueMotion staví nad sportovní verzi GTI, což je poměrně sebevědomý krok. Volkswagen ostatně ani s modelem XL1 nezamířil nízko, díky čemuž lze o smyslu jeho názvu (v předkladu lidový vůz, kdyby snad někdo nevěděl...) opravdu pochybovat. To je však téma k jinému rozhovoru, proto se nyní zaměřme na produkční hybridní ústrojí.
To tvoří elektromotor o výkonu 102 koní, se kterým je spárována benzinová pohonná jednotka 1,4 TSI o výkonu 150 koní. Celkově tak soustava produkuje 204 koní a 350 Nm točivého momentu, což by vozu mělo stačit na dosažení nejvyšší rychlosti 210 km/h a akceleraci z klidu na stovku za 7,6 sekundy. Samozřejmě ovšem jen při zapojení obou agregátů.
Jakmile budete využívat pouze elektromotor, mělo by maximální tempo klesnout na 130 km/h, zatímco dojezd je bude činit 50 km. V případě normované spotřeby pak máme počítat s 1,5 l/100 km, což je opravdu nereálná hodnota, ke které se nedostanete ani po vypuštění jakýchkoliv řidičských ambicí. Na zkreslování reality jsme ale v případě nabíjecích hybridů všeho druhu snad už i zvyklí.
Na veškeré další parametry si budeme muset počkat do zahájení prodeje, již nyní se ovšem dá předpokládat přibližně sedmihodinová doba dobíjení baterií ze standardní zásuvky. Při využití vyššího napětí by pak tento čas měl klesnout na nějakých 30 minut, v takové chvíli však dostanete jen 80 procent kapacity baterií.
VW Golf TwinDrive BlueMotion se profiluje nereálně nízkou spotřebou, specifický je ale nakonec i jeho vzhled
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 51 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins