Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf TCR je nejrychlejší tovární Golf, který si můžete koupit
10.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf TCR má 330 koní na 1 260 kg, širší rozchod kol či agresivní bodykit. A k mání bude třeba i pro vás.
Se závodní sérií Touring Car Racer International Series jsme vás ještě neseznámili, letos se ostatně jede poprvé. Nicméně i přesto již stihla oslovit řadu týmů, pro které tím největším lákadlem jsou nízké náklady. Startovné pro letošní sezónu čítající 12 závodů je 40 000 Eur (cca 1 085 000 Kč), cena samotných vozů pak nemá překročit 70 000 Eur (1 898 000 Kč). To rozhodně není enormní suma, i když je třeba dodat, že započítán do ní není motor. Ten by ale měl stát dalších maximálně 20 000 Eur (542 500 Kč).
Ve srovnání s jinými šampionáty si toto závodění může dovolit podstatně více závodníků, což jen vysvětluje, proč se o novou sérii začíná zajímat stále více automobilek. Pro letošek se na start postavilo Audi TT, Ford Focus ST, Honda Civic Type-R, Opel Astra OPC a Seat Leon Cupra. Samozřejmě notně upravené, neboť dle pravidel může maximální výkon až dvoulitrových přeplňovaných benzinových či dieselových motorů vystoupat na 330 koní, zatímco minimální hmotnost nemá klesnout pod 1 260 kg.
Mantinely jsou tedy jasně dány, přičemž od příštího roku se série dočká nováčka v podobě Volkswagenu Golf GTI. Pod jeho kapotou se objeví motor 2,0 TFSI z verze R, který navíc prošel další modifikační kúrou a nyní pumpuje oněch maximálně povolených 330 koní. Tento výkon přenáší šestistupňový automat DSG, ovšem pouze na přední kola. Ta přitom počítají s rozchodem větším oproti standardu o 40 centimetrů.
Ve výsledku tu tedy máme opravdu doširoka rozkročený postoj, se kterým přichází také patřičně agresivní bodykit. Ten spoléhá hlavně na modifikovaný přední nárazník, v jehož středu najdeme karbonový splitter. Ze stejného materiálu pak byly vyrobeny nástavce bočních prahů, zadní křídlo či difuzor. Taková kapota motoru s obřím větracím otvorem je však již plastová, stejně jako víko zavazadelníku.
Zmínit můžeme ještě 18palcová litá kola, jejichž velikost je opětovně dána pravidly. To ostatně platí také o brzdových kotoučích, kde maximem je 380 milimetrů. Za dalšími modifikacemi vůči standardu však již musíme do kabiny, kde najdeme plnohodnotnou ochrannou klec či závodní sedadlo s vícebodovými pásy. Prakticky vše ostatní však padlo za oběť odlehčování. I když palubka musela zůstat zachována.
Hmotnost 1 260 kg vás už nepřekvapí a ačkoli dynamické parametry vozu neznáme, je jasné, že s kombinací 330 koní na jeden a čtvrt tuny to bude nejrychlejší vyráběný Golf v nabídce samotné automobilky.Se silniční homologací nepočítejte, ale okruhů na vyřádění se s ním je i u nás dost.
První ostré nasazení čeká modifikovaný Golf již tento víkend, kdy série TCR zavítá na rakouský Red Bull Ring. Pro automobilku však jde hlavně o test, naplno se wolfsburgský hatchback začne projevovat až od příští sezóny. Koupit si jej budete moci i vy a ne nutně jen pro závodění v tomto seriálu. Za nějakých 2,4 milionu korun může být tenhle nejrychlejší Golf váš.







VW Golf TCR se pyšní výkonem 330 koní, se kterým může být spárována nejnižší hmotnost 1 260 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 43 minutamiNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
před 2 hodinamiVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
před 3 hodinamiBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
před 5 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Varování před neplatiči – Martina Martinová a Petr Viktora 04.09. 17:05 - VeronikaM
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.09. 14:40 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 08:58 - řidičBOB
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon