Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Sportsvan s tříválcem 1,0 TSI asi nebude sen početných rodin
6.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Golf Sportsvan s litrovým motorem o třech válcích bude za specifických podmínek jistě úsporný vůz. V roli rodinného MPV ale bude fascinovat jen stěží.
O tom, že VW chystá tříválcový benzinový turbomotor s cílem dostat jej pod kapotu všech aut, která dosud používají jednotky 1,2 TSI, píšeme už roky. Zatímco v takovém Polu nebo Ibize to nemusí být ostudná volba, pod kapotou modelů jako Škoda Yeti nebo VW Golf Sportsvan si jej jako volbu dobrou neumíme představit. Jak problematicky se tříválce chovají i v podstatně menších autech při obsazení jediným člověkem, jsme zažili mnohokrát. A ve vyšším, těžším a nedej bože plně obsazeném voze této velikosti to nemůže být lepší.
Nejdále to s nasazením litrových tříválců zatím dotáhl Ford, který svůj 1,0 EcoBoost cpe do všeho až po Mondeo. A přehled aut s největším poklesem hodnoty ukazuje, že desítku s ním zdaleka netrefil - jeho pravidelný výskyt mezi modely s vysokou ztrátou hodnoty naznačuje přetlak nabídky litrových Fordů nad poptávku na trhu ojetin, což si jinak než jako nezájem zákazníků spojený zřejmě s nenaplněním jejich původních představ o fungování vozu vysvětlit nelze.
Ze zmíněných i dalších příčin jste mohli doufat, že VW své původní „hrozby” nenaplní a tříválec 1,0 TSI nakonec jako univerzální náhradu čtyřválce 1,2 TSI nepoužije. Jenže se to zjevně děje - už koncem dubna jsme informovali o tom, že Golf 1,0 TSI je realitou a objevuje se také v nabídce kombíku Variant a dokonce také pod kapotou Sportsvanu. Volkswagenu chvíli trvalo, než připravil k této nové nabídce připraví veškeré potřebné materiály, teď už se to ale stalo a my jsme svědky postupného představování jednotlivých litrových Golfů.
Před pár dny jsme vám mohli podrobněji ukázat a popsat Golf 1,0 TSI jako hatchback, i v tomto článku ale opět padlo, že v nabídce bude také jako kombi a a Sportsvan. Kombíku VW zvláštní zmínku nevěnuje, MPV Sportsvan ale ano, a tak se pojďme podrobněji podívat i na něj.
Jednak tu máme fotky, které ukazují, že 1,0 TSI je (zatím...) k mání pouze v úsporné verzi Bluemotion. Můžeme opět zopakovat možnost, že i v této fázi „implementace” si VW může nástup 1,0 TSI místo 1,2 TSI rozmyslet, je to ale velmi nepravděpodobné - plán je plán, ten s nahrazením počítá (potvrzeno nezávisle několika lidmi z různých firem koncernu VW) a neřídí se zákaznickými preferencemi, nýbrž bruselskými regulacemi normované spotřeby resp. emisí CO2 a pokutami s tím spojenými.
Ať už to dopadne jakkoli, zatím si můžete (v Německu) koupit VW Golf Sportsvan 1,0 TSI Bluemotion. Dostanete s ním motor o baťovském objemu 999 cm3, který generuje až 85 kW (115 koní) výkonu v rozmezí 5 a 5,5 tisíce ot./min a točivý moment až 200 Nm mezi 2 a 3,5 tisíci otáček. Posílá je na přední kola přes manuální šestikvalt nebo automatický „7q”, váží od 1 319 kg pohotovostní hmotnosti (EU) a s tím vším zrychlí na stovku za 10,4 sekundy. Maximální rychlost činí 198 km/h a kombinovaná spotřeba má hodnotu 4,5 nebo 4.6 litru na 100 km podle zvolené převodovky (horší číslo pro automat).
Jak je to u tříválců obvyklé, také tento model vypadá na papíře skoro dokonale. Trochu se ale děsíme praxe, kdy litrovému motoru životně závislému na turbu dáte „za krk” až 566 kilogramů užitečného zatížení Sportsvanu a budete od něj chtít byť jen snadný rozjezd do kopce z místa. Už toto bývá „porod” a není to zdaleka jediný moment, který se v autě podobných rozměrů a předpokládaného využití může v reálu s tříválcem naskytnout. Nechceme malovat čerta na zeď, ale máme zkrátka pocit, že tohle auto bude spíše snem někoho, kdo MPV vlastně ani nepotřebuje a ocení úspornost. Početná rodina mezi takové patřit nejspíš nebude...
Jak už jsme zmínili, tohle auto si můžete koupit, ale ne u nás, protože český Volkswagen verze Bluemotion vesměs nenabízí. Kdyby to udělal nebo vám udělal extra-nabídku při individuální poptávce, vůz by přišel pravděpodobně na půl milionu Kč a více, neboť verze 1,0 TSI Bluemotion 115 je o 925 Eur dražší než srovnatená varianta s motorem 1,2 TSI 110 a ta u nás začíná na 472 tisících Kč. Více vám o autě prozradí přiložená galerie...
Představa litrového Sportsvan v plném obsazení se nám - připusťme - příliš nezamlouvá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 16 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:19 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch