Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Sportsvan odhalen, je to kandidát na nejneodvážnější koncept IAA 2013
8.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) VW vážně nepřekvapil, když koncept nástupce Golfu Plus představil v podobě, která typické studie nepřipomíná lautr ničím.
V životě občas máte pocit, že někteří své pověsti dostávají dalšími činy už ne proto, že by takoví skutečně byli, ale proto, aby si onu pověst udrželi. Přesně to nás napadá při pohledu na údajný koncept nazvaný Golf Sportsvan, který má být předobrazem nové generace Golfu Plus. Od Volkswagenu jde v takových případech očekávat něco velmi konzervativního, nenápaditého, nebo dokonce nudného, pro pravé pojmenování Sportsvanu by ale nestačila ani všechna tato tři slova dohromady. Tohle auto se prostě jako koncept ani nesnaží tvářit, vypadá do puntíku produkčně a používá dokonce i standardní úchyty a umístění registračních značek. Volkswagen zjevně touží po titulu „nejneodvážnější koncept frankfurtského autosalonu” a máme zato, že jej má předem v kapse.
Tím ale nechceme říci, že by auto bylo ošklivé, nebo opravdu úplně nudné, na rodinný kompakt je vlastně docela šik. Jen studie to vážně není a pokud vůz VW chtěl takto „prodávat”, mohl na něm vyčarovat alespoň pár zjevně „neprodukčních” prvků. My nevidíme ani jeden, snad jen tak kola jsou o palec větší, než být musela...
Pomineme-li tuto přetvářku, díváme se na auto, které je oproti standardnímu Golfu VII o 83 mm delší, 126 mm vyšší a 80 mm širší. To jsou celkem podstatné změny a pokud si k tomu přičteme rozvor náprav (pochopitelně využívající platformu MQB) delší o 48 mm, máme před sebou už slušného bumbrlíčka. Na vnějších rozměrech ale nepřibral jen tak pro nic za nic, chce nabídnout spoustu prostoru pro pětici cestujících a jejich zavazadla.
Máme-li být konkrétní, pak se jedná o zavazadlový prostor o objemu nejméně 498 mm, který mezigeneračně zamířil o 74 litrů výše a oproti aktuálnímu hatchbacku nabral ještě násobně více. To je navíc opravdu jen základní hodnota, zadní sedadla posuvná až o 180 mm jej mohou zvětšit ještě o dalších 87 litrů. Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu navíc dovolí „tahat” předměty dlouhé až 2 848 mm. A pokud ještě nemáte dost čísel, přidáme poslední - prostor pro cestující má nyní mít objem přes 1 500 litrů, pochopitelné nejvíce, kolik kdy VW v této třídě kdy nabídl.
Vzhledem k tomu, že tohle auto ve skutečnosti není koncept, jsou známá i další fakta, třeba paleta motorů. Ta bude čítat šest jednotek s výkony od 85 do 150 koní, hlavně 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI ve vícero naladěních. Všechny budou plnit normu Euro 6 a v průměru budou papírově o 19 procent úspornější než srovnatelné motorizace dosavadního Golfu Plus, i díky standardně montovanému systému start and stop. Známa je dokonce i spotřeba nejúspornější verze Bluemotion sázející na stejnou techniku jako Golf VII Bluemotion, tedy motor 1,6 TDI se 110 koňmi a šestistupňovou manuální převodovku. Tahle verze si má říci v průměru o 3,7 litru nafty na 100 km, pochopitelně znovu primárně na papíře.
VW se pochlubil i plejádou výbavových prvků pro podporu bezpečnosti a komfortu. Vesměs je známe z dalších verzí vozu, až na jeden - tzv. Blind Spot Monitor zahrnující i Rear Traffic Alert, což jsou řešení pro varování řidiče před potenciálními nebezpečími nacházejícími se za vozem, popř. se mu zezadu blížícím, z obecného hlediska také žádná převratná novinka.
Jak sami vidíte, VW už počítá se vším, má i změřené spotřeby, a tak opravdu nevíme, proč ty hrátky se studií. Už nyní navíc víme, že vůz se dostane do prodeje někdy v půlce příštího roku a otázkou zůstává snad jen to, jak se vlastně bude jmenovat. Sázeli bychom na zachování označení Golf Plus, ale označení Sportsvan by jistě znělo některým zákazníkům lépe...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu








Nástupce Golfu Plus na letošním frankfurtském autosalonu
Koncept to není, ale jako MPV nový Golf Plus alias Sportsvan k zahození není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 9 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 10 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
dnesV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
dnesPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva