Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Sportsvan odhalen, je to kandidát na nejneodvážnější koncept IAA 2013
8.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) VW vážně nepřekvapil, když koncept nástupce Golfu Plus představil v podobě, která typické studie nepřipomíná lautr ničím.
V životě občas máte pocit, že někteří své pověsti dostávají dalšími činy už ne proto, že by takoví skutečně byli, ale proto, aby si onu pověst udrželi. Přesně to nás napadá při pohledu na údajný koncept nazvaný Golf Sportsvan, který má být předobrazem nové generace Golfu Plus. Od Volkswagenu jde v takových případech očekávat něco velmi konzervativního, nenápaditého, nebo dokonce nudného, pro pravé pojmenování Sportsvanu by ale nestačila ani všechna tato tři slova dohromady. Tohle auto se prostě jako koncept ani nesnaží tvářit, vypadá do puntíku produkčně a používá dokonce i standardní úchyty a umístění registračních značek. Volkswagen zjevně touží po titulu „nejneodvážnější koncept frankfurtského autosalonu” a máme zato, že jej má předem v kapse.
Tím ale nechceme říci, že by auto bylo ošklivé, nebo opravdu úplně nudné, na rodinný kompakt je vlastně docela šik. Jen studie to vážně není a pokud vůz VW chtěl takto „prodávat”, mohl na něm vyčarovat alespoň pár zjevně „neprodukčních” prvků. My nevidíme ani jeden, snad jen tak kola jsou o palec větší, než být musela...
Pomineme-li tuto přetvářku, díváme se na auto, které je oproti standardnímu Golfu VII o 83 mm delší, 126 mm vyšší a 80 mm širší. To jsou celkem podstatné změny a pokud si k tomu přičteme rozvor náprav (pochopitelně využívající platformu MQB) delší o 48 mm, máme před sebou už slušného bumbrlíčka. Na vnějších rozměrech ale nepřibral jen tak pro nic za nic, chce nabídnout spoustu prostoru pro pětici cestujících a jejich zavazadla.
Máme-li být konkrétní, pak se jedná o zavazadlový prostor o objemu nejméně 498 mm, který mezigeneračně zamířil o 74 litrů výše a oproti aktuálnímu hatchbacku nabral ještě násobně více. To je navíc opravdu jen základní hodnota, zadní sedadla posuvná až o 180 mm jej mohou zvětšit ještě o dalších 87 litrů. Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu navíc dovolí „tahat” předměty dlouhé až 2 848 mm. A pokud ještě nemáte dost čísel, přidáme poslední - prostor pro cestující má nyní mít objem přes 1 500 litrů, pochopitelné nejvíce, kolik kdy VW v této třídě kdy nabídl.
Vzhledem k tomu, že tohle auto ve skutečnosti není koncept, jsou známá i další fakta, třeba paleta motorů. Ta bude čítat šest jednotek s výkony od 85 do 150 koní, hlavně 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI ve vícero naladěních. Všechny budou plnit normu Euro 6 a v průměru budou papírově o 19 procent úspornější než srovnatelné motorizace dosavadního Golfu Plus, i díky standardně montovanému systému start and stop. Známa je dokonce i spotřeba nejúspornější verze Bluemotion sázející na stejnou techniku jako Golf VII Bluemotion, tedy motor 1,6 TDI se 110 koňmi a šestistupňovou manuální převodovku. Tahle verze si má říci v průměru o 3,7 litru nafty na 100 km, pochopitelně znovu primárně na papíře.
VW se pochlubil i plejádou výbavových prvků pro podporu bezpečnosti a komfortu. Vesměs je známe z dalších verzí vozu, až na jeden - tzv. Blind Spot Monitor zahrnující i Rear Traffic Alert, což jsou řešení pro varování řidiče před potenciálními nebezpečími nacházejícími se za vozem, popř. se mu zezadu blížícím, z obecného hlediska také žádná převratná novinka.
Jak sami vidíte, VW už počítá se vším, má i změřené spotřeby, a tak opravdu nevíme, proč ty hrátky se studií. Už nyní navíc víme, že vůz se dostane do prodeje někdy v půlce příštího roku a otázkou zůstává snad jen to, jak se vlastně bude jmenovat. Sázeli bychom na zachování označení Golf Plus, ale označení Sportsvan by jistě znělo některým zákazníkům lépe...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Nástupce Golfu Plus na letošním frankfurtském autosalonu
Koncept to není, ale jako MPV nový Golf Plus alias Sportsvan k zahození není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:10 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB