Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R400 testuje na Ringu, možná s motorem 2,5 TFSI
21.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Absolutně vrcholný Golf dorazí s 420 koňmi. Kvůli životnosti VW možná nepoužije dvoulitrový čtyřválec, ale vsadí na větší jednotku od Audi.
Uplynulo již třináct měsíců od chvíle, kdy koncepční Volkswagen Golf R400 debutoval na autosalonu v Pekingu. V mezičase nás přitom německá automobilka opakovaně ujistila, že tento kdysi rodinný hatchback s výkonem vyšším, než jaký produkuje Porsche 911 Carrera S, dorazí také do showroomů. A to za cenu pouze 50 000 Eur (cca 1,37 milionu korun), což ve světle potenciálu pod kapotou není suma nikterak přemrštěná. Dočkat bychom se přitom měli v příštím roce, do té doby musí Volkswagen vyřešit jeden zásadní problém.
Jak asi mnozí tuší, onou záležitostí je výkon a s ním související životnost pohonné jednotky. Koncept totiž doloval 400 koní z dvoulitrového čtyřválce, produkční verze pak má koní nabídnout dokonce 420. Pokud by přitom byl použit stejný agregát jako v Pekingu, znamenalo by to, že Golf R400 bude nabízet 210koňový litrový výkon. To by z něj dělalo litrově daleko nejvýkonnější benzin dneška a to je možná silné sousto i na Volkswagen, když již současný Golf R doluje z tohoto motoru nemalých 300 koní a otázky na životnost visí i nad ním.
Začínaly se tak rojit zvěsti, že produkční verze absolutního vrcholu řady by mohla přepřáhnout na 2,5litrový pětiválec TFSI, což jen potvrzují autoři přiložených fotek prototypu sériového R400 - prý zněl spíše jako s motorem o pěti válcích. To rozhodně není krok nelogický, neboť stejná pohonná jednotka by měla pohánět také Audi TT RS. Tedy další z koncernových vozů postavených na modulární platformě MQB. A pokud tato dvojice již sdílí tento mechanický základ, pak by nebylo až tak nemyslitelné, kdyby nebyla poháněna i stejným agregátem.
Navíc jsou tu i příklady jako Golf 500R s 518 koňmi nebo Škoda Yeti RS, které ze stejného motoru doluje ještě více výkonu. A od mechaniky se ještě vzdalovat nebudeme, další spornou oblastí je totiž převodovka. Sedmistupňový automat DSG používaný výše zmiňovaným „eRkem“ totiž zvládá přenést pouze 380 Nm točivého momentu, Golf R400 by však měl dávat k dobru 500 Nm. Volkswagen tak bude muset přijít s její odolnější verzí, jejíž vývoj by kvůli jednomu modelu nebyl zrovna ekonomicky výhodný. Což opět nahrává sdílenému ústrojí s Audi TT RS.
Jasno v této věci snad budeme mít co nejdříve, prozatím vše berte jako sice velmi pravděpodobnou, ale dosud nepotvrzenou informaci. Tedy pokud v to nepočítáte zmíněné názory špionážních fotografů, kteří stojí za nejnovější sérií snímků z Ringu. Uvidíme tedy časem, jak se celá záležitost vyvrbí. Nyní již jen můžeme dodat, že novinka dostane kromě výkonného pohonného ústrojí také snížený podvozek a nejspíše i 20palcová litá kola. Mimo to můžeme čekat také agresivnější bodykit, jemuž vévodí mohutné zadní křídlo, uvnitř pak nebudou chybět sportovní sedadla či volant.
Níže si můžete prolistovat šest špionážních fotek, další si můžete prohlédnout v galerii na Autoevolution.com.






Chystaný VW Golf R400 byl nachytán špionážními fotografy během testů na Ringu
Zdroje: Auto Evolution, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
26.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07