Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu
18.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vůbec prvně bude nejrychlejší Golf nabízen i jako kombi. Techniku sdílí s hatchbackem, nabízí jen DSG.
O nové generaci Volkswagenu Golf R asi již bylo vše podstatné řečeno v našem podrobném testu. V jeho centru se samozřejmě ocitla verze hatchback, u chystaného kombíku jsme ovšem v mnoha ohledech počítali s podobnými vlastnostmi, podpořenými ještě vyšší dávkou praktičnosti a snad ještě lepším poměrem ceny, výkonu a užitné hodnoty podpořené větším zavazadelníkem. Teď už můžeme všechna jeho tajemství konečně rozkrýt, neboť automobilka poslala v souvislosti s premiérou v Los Angeles do světa snímky produkčního vozu i s tiskovou zprávou.
A začneme rovnou technickou stránkou věci. Pod kapotou se nachází shodný čtyřválec EA888, tedy dvoulitrové TSI, které přes své čtyři válce a turbodmychadlo dává řidiči k dispozici rovných 300 koní a točivý moment vrcholící na hranici 380 Nm v rozmezí 1 800 až 5 500 otáček. Výkon je na všechna kola přenášen pomocí šestistupňové dvouspojkové převodovky a pohonu všech kol zajišťovaného vícelamelovou spojkou Haldex páté generace. Bohužel, DSG je v tomto případě standardním prvkem výbavy, a tak se dá předpokládat, že na manuální skříň na rozdíl od hatchbacku nedojde.
S pomocí této kombinace dokáže nejostřejší kombi současného portfolia Volkswagenu dosáhnout stokilometrové rychlosti za 5,1 sekundy, což znamená o dvě desetiny horší čas než u shodně vybaveného hatchbacku. Maximální rychlost však dosahuje shodných 250 km/h, na kterých přibrzdí vůz v rozletu elektronický omezovač. Variant s plnohodnotnými emblémy R by podle údajů rád jezdil v kombinovaném režimu za rovných sedm litrů, tedy jen o decilitr méně ekonomicky než klasické pětidvířko.
Zbytek technické výbavy je podle očekávání naprosto shodný a čítá tak například stabilizační systém ESC s možností sportovního režimu nebo režimu, kdy od vás dá elektronika ruce pryč, dále také čtyři režimy nastavitelné přes ovládání rozhraní Driving Profile Selector. V závislosti na konkrétním módu dostanete různé odezvy plynového pedálu, různě intenzivní zvuk motoru podpořený reproduktory, odlišné rychlosti řazení a chování převodovky a nakonec při volbě adaptivních tlumičů DCC také různou tuhost podvozku.
Pokud už jsme ale u rozdílů a společných věcí, pak by ještě mělo zaznít, že zavazadelník oproti hatchbacku nabízí o podstatných 225 litrů větší objem pro zavazadla a podstatně lepší variabilitu. S výslednými 605 litry, které lze sklopením opěráků zadních sedadel rozšířit na 1 620 litrů bude aspirovat na nejrychlejšího stěhováku s cenovkou kolem milionu korun.
Po vizuální stránce se nová karosářská varianta liší od běžných kombíků Golfu samozřejmě osmnáctipalcovými koly a sadou aerodynamických prvků, kterým kralují zadní partie v čele s přepracovaným nárazníkem dozdobeným černě lakovaným segmentem difuzoru a čtveřicí koncovek výfuků. Další odlišností jsou plně LEDková zadní světla a osvětlení poznávací značky zajištěné taktéž diodami. Vpředu se eRko od ostatních Variantů bezpečně rozpozná díky nárazníku s většími vstupními otvory a výraznější maskou chladiče obohacenou logy R, případně i standardně dodávanými bi-xenonovými světlomety s diodami pro denní svícení.
Samozřejmostí je kromě agresivnější vnější vizáže také sportovněji pojatá kabina. V její základní výstroji nechybí například sportovní sedadla v kombinaci látky a alcantary, která se chlubí výrazným křišťálovým prošíváním a emblémy R na opěrácích. Na snímcích si můžete prohlédnout koženou variantu, která má zjevně připomínat bočním vedením karbonová vlákna.
Mezi další typické znaky bude patřit samozřejmě sportovní volant se zploštělým spodkem, budíky s modrými ručičkami a cejchováním rychloměru do 320 km/h, nebo modré podsvícení prahů a dveří. V základní výbavě se objeví dozajista automatická dvouzónová klimatizace a informačně zábavní systém Composition Media s dotykovým centrálním displejem. Prodeje Golfu R Variant odstartují v Evropě na jaře příštího roku, přičemž první zákazníci si ho budou moci odvést domů počátkem léta. Pokud si můžeme tipnout, pak odhadujeme základní cenu lehce nad milionem korun - hatchback s DSG stojí v současné době 976 tisíc Kč.
VW Golf R Variant v postatě zásadně nešokoval, liší se decentně po stránce vzhledu, více ale překvapuje tím, že chybí zmínka o manuální převodovce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva