Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu
18.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vůbec prvně bude nejrychlejší Golf nabízen i jako kombi. Techniku sdílí s hatchbackem, nabízí jen DSG.
O nové generaci Volkswagenu Golf R asi již bylo vše podstatné řečeno v našem podrobném testu. V jeho centru se samozřejmě ocitla verze hatchback, u chystaného kombíku jsme ovšem v mnoha ohledech počítali s podobnými vlastnostmi, podpořenými ještě vyšší dávkou praktičnosti a snad ještě lepším poměrem ceny, výkonu a užitné hodnoty podpořené větším zavazadelníkem. Teď už můžeme všechna jeho tajemství konečně rozkrýt, neboť automobilka poslala v souvislosti s premiérou v Los Angeles do světa snímky produkčního vozu i s tiskovou zprávou.
A začneme rovnou technickou stránkou věci. Pod kapotou se nachází shodný čtyřválec EA888, tedy dvoulitrové TSI, které přes své čtyři válce a turbodmychadlo dává řidiči k dispozici rovných 300 koní a točivý moment vrcholící na hranici 380 Nm v rozmezí 1 800 až 5 500 otáček. Výkon je na všechna kola přenášen pomocí šestistupňové dvouspojkové převodovky a pohonu všech kol zajišťovaného vícelamelovou spojkou Haldex páté generace. Bohužel, DSG je v tomto případě standardním prvkem výbavy, a tak se dá předpokládat, že na manuální skříň na rozdíl od hatchbacku nedojde.
S pomocí této kombinace dokáže nejostřejší kombi současného portfolia Volkswagenu dosáhnout stokilometrové rychlosti za 5,1 sekundy, což znamená o dvě desetiny horší čas než u shodně vybaveného hatchbacku. Maximální rychlost však dosahuje shodných 250 km/h, na kterých přibrzdí vůz v rozletu elektronický omezovač. Variant s plnohodnotnými emblémy R by podle údajů rád jezdil v kombinovaném režimu za rovných sedm litrů, tedy jen o decilitr méně ekonomicky než klasické pětidvířko.
Zbytek technické výbavy je podle očekávání naprosto shodný a čítá tak například stabilizační systém ESC s možností sportovního režimu nebo režimu, kdy od vás dá elektronika ruce pryč, dále také čtyři režimy nastavitelné přes ovládání rozhraní Driving Profile Selector. V závislosti na konkrétním módu dostanete různé odezvy plynového pedálu, různě intenzivní zvuk motoru podpořený reproduktory, odlišné rychlosti řazení a chování převodovky a nakonec při volbě adaptivních tlumičů DCC také různou tuhost podvozku.
Pokud už jsme ale u rozdílů a společných věcí, pak by ještě mělo zaznít, že zavazadelník oproti hatchbacku nabízí o podstatných 225 litrů větší objem pro zavazadla a podstatně lepší variabilitu. S výslednými 605 litry, které lze sklopením opěráků zadních sedadel rozšířit na 1 620 litrů bude aspirovat na nejrychlejšího stěhováku s cenovkou kolem milionu korun.
Po vizuální stránce se nová karosářská varianta liší od běžných kombíků Golfu samozřejmě osmnáctipalcovými koly a sadou aerodynamických prvků, kterým kralují zadní partie v čele s přepracovaným nárazníkem dozdobeným černě lakovaným segmentem difuzoru a čtveřicí koncovek výfuků. Další odlišností jsou plně LEDková zadní světla a osvětlení poznávací značky zajištěné taktéž diodami. Vpředu se eRko od ostatních Variantů bezpečně rozpozná díky nárazníku s většími vstupními otvory a výraznější maskou chladiče obohacenou logy R, případně i standardně dodávanými bi-xenonovými světlomety s diodami pro denní svícení.
Samozřejmostí je kromě agresivnější vnější vizáže také sportovněji pojatá kabina. V její základní výstroji nechybí například sportovní sedadla v kombinaci látky a alcantary, která se chlubí výrazným křišťálovým prošíváním a emblémy R na opěrácích. Na snímcích si můžete prohlédnout koženou variantu, která má zjevně připomínat bočním vedením karbonová vlákna.
Mezi další typické znaky bude patřit samozřejmě sportovní volant se zploštělým spodkem, budíky s modrými ručičkami a cejchováním rychloměru do 320 km/h, nebo modré podsvícení prahů a dveří. V základní výbavě se objeví dozajista automatická dvouzónová klimatizace a informačně zábavní systém Composition Media s dotykovým centrálním displejem. Prodeje Golfu R Variant odstartují v Evropě na jaře příštího roku, přičemž první zákazníci si ho budou moci odvést domů počátkem léta. Pokud si můžeme tipnout, pak odhadujeme základní cenu lehce nad milionem korun - hatchback s DSG stojí v současné době 976 tisíc Kč.
















VW Golf R Variant v postatě zásadně nešokoval, liší se decentně po stránce vzhledu, více ale překvapuje tím, že chybí zmínka o manuální převodovce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 11 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Ztráta hodnoty elektrických aut ruinuje i miliardáře. To nejlepší z nich připravilo majitele o 24 milionů za 20 měsíců a 2 200 ujetých km
9.4.2025Staronový šéf Volva říká, že dosavadní éra fungování automobilového průmyslu skončila. Kdo se nepřizpůsobí, zavře krám
9.4.2025Ferrari kompletně mění směr. Už nechce auta postavená kolem rychlosti, zákazníci ji prý nezvládají, nic jim nedává
9.4.2025Bentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
9.4.2025VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
9.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 15 minutami - Zajda
- Rychlodotazy před 4 hodinami - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím před 6 hodinami - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu před 6 hodinami - pavproch
- Detektory policejních radarů před 7 hodinami - řidičBOB
- BMW Divize před 7 hodinami - pavproch
- S větrem ve vlasech.... před 10 hodinami - pavproch
- Policejní kontroly a měření včera - Brus