Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R Touch neokouzluje výkonem, ale třemi displeji a ovládáním gesty
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen v Las Vegas demonstruje technologie, které minimalizují snížení pozornosti řidiče. V brzké době prý dorazí do produkčních modelů.
Zatímco třeba takové Volvo oznámilo, že hodlá „obrážet“ maximálně tři světové autosalony, řada jiných značek naopak nevynechá jedinou příležitost, jak se blýsknout. Z veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) se nám tak pomalu začíná stávat konkurence pro takový Detroit, neboť do Las Vegas míří stále více automobilek. Zatímco včera jsme si tak vůbec poprvé mohli prohlédnout druhou generaci Chevroletu Volt, dnes byl pro změnu odhalen Volkswagen Golf R Touch.
V rámci mechaniky nehledejte žádný odklon od standardního provedení, což se do značné míry týče i vzhledu, pokud pomineme dvoubarevné lakování. Opravdové změny jsou spojeny až s otevřením dveří a nahlédnutím do kabiny, kde najdeme hned tři displeje. První 12,3palcový trůní hned za volantem a nahrazuje konvenční budíky. V tomto případě ovšem nejde o „objevování Ameriky“, neboť danou technologii již nabízí třeba takové Audi TT.
Razantní inovace je třeba hledat na středové konzoli, kde vrcholek okupuje 12,8palcový dotykový displej. Ten počítá s rozlišením 2 560 x 1 700 pixelů, přičemž určen je třeba pro navigaci či zábavní funkce. Pod ním pak najdeme menší osmipalcový dotykový displej s rozlišením 800 x 480 pixelů, který slouží k ovládání klimatizace a audio systému. Jednotlivé ikonky přitom mají odezvu, takže není potřeba k jejich nalezení odtrhávat pohled od vozovky.
Kromě toho je potřeba na jakoukoliv ikonku nejprve zatlačit, než dojde k jejímu aktivování. Díky tomu by mělo dojít k minimálnímu snížení pozornosti řidiče a maximalizaci bezpečnosti, čemuž dále napomáhá třídimenzionální kamera umístěná na stropě. Ta totiž snímá gesta řidiče a na jejich základě systém umožňuje ovládání některých funkcí, např. otevření střešního okna. Stačí, aby se řidič dotkl stropu, a na 12,8palcovém displeji se objeví digitální kontrolky. Ty ovšem můžete ignorovat, neboť k otevření postačí pohyb hlavy zepředu dozadu.
Stejný „návod“ můžete použit také při nastavování sedadel. Stačí projet rukou podél sedadla a na největším displeji se ihned objeví ikonky potřebné k nastavení, a to nejen sedadla řidiče, ale také u spolujezdce. V tomto případě je ale již potřeba jejich aktivace prsty, „štelování“ sedadla za pomoci gest prozatím ještě není možné. Dá se ale předpokládat, že v příštích letech Volkswagen dotáhne vše k „dokonalostiö.
Dodat již můžeme pouze tolik, že samotná kabina dále profituje ještě z nového ambientního podsvícení, které nabízí závratných 16,7 milionu barevných kombinací. Tato technologie by přitom stejně jako výše zmiňované displeje a ovládání pomocí gest měla v brzké době zamířit do produkčních vozidel.
VW Golf R Touch dostal ovládání pomocí gest a tři displeje, z nichž ten 12,8palcový nabízí rozlišení 2 560 x 1 700 pixelů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie