Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R a GTD Variant odhalily specifikace, eRko překvapuje nadváhou
5.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dva nejsilnější kombíky Golfu dělí od sebe sto kilogramů. V tom bychom problém nehledali, ovšem 1 574 kilogramů u benzinové verze R není vůbec málo.
Koncern VW Group se chystá do roku 2018 převzít žezlo největšího výrobce automobilů na světě, které prozatím drží Toyota. Při této snaze teď chrlí doslova jeden model za druhým, zkracuje životní cykly produktů a největší aktivitou právě hýří v tomto směru přímo ve Wolfsburgu. Nakonec tedy nemohlo překvapit, když se objevily dvě nové verze nejsilnějšího Golfu Variant, jimž v našich očích jednoznačně dominuje benzinové eRko. Na úspornější jízdu zaměřené naftové GTD nebude k zahození, ale vyloženě na sportování také ne. Vnímat ho nakonec můžeme podobně jako dobře známou Octavii RS TDI Combi.
Neradi bychom vám opakovali stále stejné věci, ale pro připomenutí bychom se na úvod ještě zmínili o tom, že R Variant už dostal svojí cenu, což ale platí nově také pro GTD s batohem, jaké si v Německu cení minimálně na 31 975 Euro (v přepočtu zhruba 890 tisíc korun). Když vezmeme v úvahu náš odhad vrcholného provedení, vychází naftový kombík se 184 koňmi (135 kW) o nějakých 140 tisíc levněji. Uvidíme, jestli se tento rozdíl potvrdí po uvedení českých ceníků. Zatím se můžeme podívat na podrobnější technické specifikace, které se objevily teprve nyní.
Zážehová varianta R Variant má standardně dodávaný motor o výkonu 300 koní (221 kW), pohon všech kol 4Motion i dvouspojkovou převodovku DSG, stejně tak bi-xenonové světlomety, čtveřici koncovek výfuků a od běžnějších motorizací jí odlišují nejen větší kola, ale také mohutnější bodykit karoserie. Ať už se vám líbí nebo ne, docela zarážejícím faktem se stává zjištění, že takto vybavené auto váží nemalých 1 574 kilogramů. Třebaže se jedná o hodnotu s řidičem měřenou podle metodiky Evropské unie, je to hodnota blízká BMW 335i, což je ovšem auto docela jiné kategorie, navíc se šestiválcem pod kapotou.
Tento kompaktní kombík i s takovou hmotou na zádech dokáže akcelerovat z klidu na stovku za 5,1 sekundy - tedy o dvě desetiny pomaleji, než o 69 kilogramů lehčí hatchback. Málokdo by však tipoval, že verze GTD - byť bez pohonu všech kol - bude nakonec na váze ukazovat s těžším naftovým dvoulitrem v přídi o 79 kilogramů méně. V případě volby manuální skříně, která se do R Variantu nedává, se rozdíl rozroste na 99 kilogramů. Samozřejmě je nutné brát v potaz rozdíl ve výkonech a ještě podstatnější změny v dynamice, avšak přesto si myslíme, že by vrcholné R mohlo být krapet lehčí.
Pravdou zůstává, že akcelerační čas 0-100 km/h u GTD s výslednými 7,9 sekundami či maximálka 231 km/h (manuální šestikvalt), respektive 229 km/h (DSG) takovým kalupem nejsou. Kombinovaná spotřeba startující na 4,4 l/100 km však na druhou stranu bude v realitě pravděpodobnější na dosažení než rovných sedm u eRka. Kouzelný je také fakt, že s GTD můžete tahat až 1,8tunový přívěs, který je verzi R zcela zapovězen. Na druhou stranu na naftového ranaře nedostanete pohon všech kol. Podrobněji si specifikace můžete projít sami, přikládáme vám je níže.
VW Golf R Variant na váze indikuje ještě vyšší hodnotu hmotnosti než mnohé naftové verze Passatu s pohonem předních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva