Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R 400: sériová verze může mít dokonce více než 400 koní
11.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se vám 300koňový Golf R extrémní a jeho 400koňová verze šílená? Chápeme vaše pohnutky, sériové provedení studie R 400 má ale být ještě silnější.
Když jsme letos testovali nový Volkswagen Golf R, konstatovali jsme, že jde o extrémně rychlé auto, které může měřit síly i s respektovanými sporťáky násobných cenovek. Jde nakonec o nejrychlejší silniční „lidový vůz” všech dob a model nacházející se v takové pozici nepochybně nevolá po tom, aby byl dále podstatně vylepšován. Už dříve se ale začalo proslýchat, že VW uvažuje o ještě ostřejší verzi, která by měla získat výkon navíc a shodit nemalou porci kilogramů.
Považovali jsme to svého času za planou spekulaci, jenže o pár měsíců později se ukázalo, že tyto zvěsti nepřeháněly. Němci se skutečně vytasili s konceptem Golf R 400 disponujícím výkonem plných 400 koní, pohonem všech kol a dokonce i manuální převodovkou. Jistě, jako studie může vzniknout klidně i Ferrari od Peugeotu, jenže Golf R nebyl jen autosalonovou modlou - sám VW záhy oznámil, že tohle auto pošle do výroby.
Měli jsme z toho radost, však co více si přát než další a další ostré kompakty, tento navíc bude opravdu extrémní. Výsledek ale nakonec může být ještě výjimečnější - šéf vývoje Volkswagenu Heinz-Jakob Neusser totiž prohlásil, že sériová verze je s to zamířit s výkonem ještě výše.
Stalo se tak na Vienna Motor Symposium, kde koncern VW představil nový diesel Audi a ústy pana Neussera zveřejnil i něco více k chystanému 10stupňovému automatu. Ke Golfu R 400 doslova řekl, že produkční provedení „může disponovat výkonem vyšším než 400 koní” a je tedy otázkou, jestli by se pak ještě jmenovat R 400. Nepochybně by se ale jednalo o vůz s nejvyšším litrovým výkonem mezi sériovými modely, nejsilnější kompaktní hot hatch a daleko nejrychlejší silniční Volkswagen, který kdy poznal svět.
Můžete to brát jako pouhé řinčení zbraněmi, slova tak vysoce postaveného člověka pronesená na - pro automobilku - tak významné akci po boku šéfa celé firmy Martina Winterkorna a předsedy dozorčí rady Ferdinanda Piecha nelze brát na lehkou váhu. Teď už jsme jen zvědavi, kdy je automobilka naplní - s danými parametry by auto mělo při akceleraci pokořit stovku za méně než 3,9 sekundy a pokud bude zbaveno omezovače rychlosti, ani meta 300 km/h mu zřejmě nebude zapovězena...
Koncept Golfu R je výkonný, až to bolí. Sériová verze ale může být ještě výkonnější. Komu chce VW s takovým autem konkurovat?
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 3 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 6 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel