VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje

Sériový Golf R platí za vlka v rouše beránka a verze 400 mu očividně nehodlá kazit pověst. I s dynamikou supersportu se tváří jako neviňátko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje

20.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sériový Golf R platí za vlka v rouše beránka a verze 400 mu očividně nehodlá kazit pověst. I s dynamikou supersportu se tváří jako neviňátko.

Nemůžeme říci, že bychom při nedávném test nového Volkswagenu Golf R došli k závěru, že vozu chybí výkon či dynamika. Naopak, jde na poměry kompaktních hot hatchů i vzhledem k ceně vozu o extrémně rychlé auto, které se navíc tváří jako kdyby jeho posláním bylo leda poklidné převážení rodinného stříbra. Přesto jsme se nezlobili, když VW před pár dny avizoval odhalení Golfu R 400 na autosalonu v Pekingu, však výkonu ani dynamiky není nikdy dost. Jen jsme při pohledu na oficiální skici tak trochu litovali, že eRko zřejmě přijde o svůj nevinný vzhled a z dostupných dynamických údajů nebyli nadšeni ani z instalované automatické převodovky. Jenže dnešní odhalení v Pekingu ukázalo, že realita důvody k lítosti nedává.

Předně je třeba říci, že R si ani ve - nutno dodat, že zatím stále jen koncepční - verzi 400 na nic nehraje. Design vozu je stále velmi skromný, i když mu přibylo pár výraznějších detailů. Jde nicméně jen o trochu nižší a širší (20 mm) stavbu, agresivněji střižené nárazníky a pár žlutých linek. To je v podstatě vše a situace není zásadně jiná ani uvnitř, jakési skoroskořepiny a pár karbonově vyhlížejících prvků, to je vše, co naznačuje, o jaký uragán na kolech se v tomto případě jedná.

Automobilka již dříve řekla, že R 400 zrychlí na stovku za 3,9 sekundy a dosáhne rychlosti až 282 km/h. To jsou pozoruhodné údaje, ten druhý je ale nakonec trochu jiný - maximálka je „pouze” 280 km/h a je znovu elektronicky omezená. Nevíme, jestli je to dobrá, nebo špatná zpráva (vůz by reálně se svým výkonem mohl snad atakovat i třístovku), tou jednoznačně pozitivní ale je, že VW nám v tomto autě „necpe” pro nadšence protivný automat DSG, třebaže jej jak původní, tak i nová tisková zpráva zmiňují. Koncept má podle oficiálních fotek evidentně manuální šestistupňovou převodovku, a tu máme přinejmenším jako alternativu vždy raději.

Mnoho dalších technických detailů známo není, automobilka říká jen tolik, že motor je odvozen ze soutěžního Pola R WRC, můžeme si ale stejné dobře myslet, že jde jen o marketing a jedná se beztak o upravený agregát 300koňového Golfu R. Pohon všech kol 4Motion jistě nepřekvapí, v případě designu potěší odkaz na známý rallyový Golf G60 z konce osmdesátých let. Nejpodstatnějším technickým detailem je tak zachování hmotnosti 1 420 kg, navzdory zvětšení karoserie a nepochybně většímu dynamickému potenciálu než u Golfu R.

Automobilka zatím nemluví o tom, že by tento koncept chtěla vyrobit, podle nás by s ním ale „neobtěžovala”, kdyby neměla v úmyslu vrhnout na trh přinejmenším limitovanou verzi posíleného Golfu R, třebaže ne hned na 400 koní. My tohle auto každopádně chceme tak, jak je - se 400 koňmi, manuálem, čtyřkolkou a snad i s cenovkou, která jej ponechá ve vodách stále ještě relativně dostupných kompaktů...


VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 1 - VW Golf R 400 2014 zive 01VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 2 - VW Golf R 400 2014 zive 02VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 3 - VW Golf R 400 2014 zive 03VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 4 - VW Golf R 400 2014 zive 04VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 5 - VW Golf R 400 2014 zive 05VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 6 - VW Golf R 400 2014 zive 06VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 7 - VW Golf R 400 2014 zive 07VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 8 - VW Golf R 400 2014 zive 08VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 9 - VW Golf R 400 2014 zive 09VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 10 - VW Golf R 400 2014 zive 10VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 11 - VW Golf R 400 2014 zive 11VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 12 - VW Golf R 400 2014 zive 12VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 13 - VW Golf R 400 2014 zive 13VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 14 - VW Golf R 400 2014 zive 14VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 15 - VW Golf R 400 2014 zive 15VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 16 - VW Golf R 400 2014 zive 16VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 17 - VW Golf R 400 2014 zive 17VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 18 - VW Golf R 400 2014 zive 18

VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 19 - VW Golf R 400 2014 oficialni plne 01VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 20 - VW Golf R 400 2014 oficialni plne 02VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 21 - VW Golf R 400 2014 oficialni plne 03VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 22 - VW Golf R 400 2014 oficialni plne 04VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 23 - VW Golf R 400 2014 oficialni plne 05VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 24 - VW Golf R 400 2014 oficialni plne 06VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 25 - VW Golf R 400 2014 oficialni plne 07VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 26 - VW Golf R 400 2014 oficialni plne 08VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 27 - VW Golf R 400 2014 oficialni plne 09VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje - 28 - VW Golf R 400 2014 oficialni plne 10
Koncept Golu R 400 moc jako studie nevypadá, snad jej VW vyrobí, nejlépe přesně takto...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.