Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje
20.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Sériový Golf R platí za vlka v rouše beránka a verze 400 mu očividně nehodlá kazit pověst. I s dynamikou supersportu se tváří jako neviňátko.
Nemůžeme říci, že bychom při nedávném test nového Volkswagenu Golf R došli k závěru, že vozu chybí výkon či dynamika. Naopak, jde na poměry kompaktních hot hatchů i vzhledem k ceně vozu o extrémně rychlé auto, které se navíc tváří jako kdyby jeho posláním bylo leda poklidné převážení rodinného stříbra. Přesto jsme se nezlobili, když VW před pár dny avizoval odhalení Golfu R 400 na autosalonu v Pekingu, však výkonu ani dynamiky není nikdy dost. Jen jsme při pohledu na oficiální skici tak trochu litovali, že eRko zřejmě přijde o svůj nevinný vzhled a z dostupných dynamických údajů nebyli nadšeni ani z instalované automatické převodovky. Jenže dnešní odhalení v Pekingu ukázalo, že realita důvody k lítosti nedává.
Předně je třeba říci, že R si ani ve - nutno dodat, že zatím stále jen koncepční - verzi 400 na nic nehraje. Design vozu je stále velmi skromný, i když mu přibylo pár výraznějších detailů. Jde nicméně jen o trochu nižší a širší (20 mm) stavbu, agresivněji střižené nárazníky a pár žlutých linek. To je v podstatě vše a situace není zásadně jiná ani uvnitř, jakési skoroskořepiny a pár karbonově vyhlížejících prvků, to je vše, co naznačuje, o jaký uragán na kolech se v tomto případě jedná.
Automobilka již dříve řekla, že R 400 zrychlí na stovku za 3,9 sekundy a dosáhne rychlosti až 282 km/h. To jsou pozoruhodné údaje, ten druhý je ale nakonec trochu jiný - maximálka je „pouze” 280 km/h a je znovu elektronicky omezená. Nevíme, jestli je to dobrá, nebo špatná zpráva (vůz by reálně se svým výkonem mohl snad atakovat i třístovku), tou jednoznačně pozitivní ale je, že VW nám v tomto autě „necpe” pro nadšence protivný automat DSG, třebaže jej jak původní, tak i nová tisková zpráva zmiňují. Koncept má podle oficiálních fotek evidentně manuální šestistupňovou převodovku, a tu máme přinejmenším jako alternativu vždy raději.
Mnoho dalších technických detailů známo není, automobilka říká jen tolik, že motor je odvozen ze soutěžního Pola R WRC, můžeme si ale stejné dobře myslet, že jde jen o marketing a jedná se beztak o upravený agregát 300koňového Golfu R. Pohon všech kol 4Motion jistě nepřekvapí, v případě designu potěší odkaz na známý rallyový Golf G60 z konce osmdesátých let. Nejpodstatnějším technickým detailem je tak zachování hmotnosti 1 420 kg, navzdory zvětšení karoserie a nepochybně většímu dynamickému potenciálu než u Golfu R.
Automobilka zatím nemluví o tom, že by tento koncept chtěla vyrobit, podle nás by s ním ale „neobtěžovala”, kdyby neměla v úmyslu vrhnout na trh přinejmenším limitovanou verzi posíleného Golfu R, třebaže ne hned na 400 koní. My tohle auto každopádně chceme tak, jak je - se 400 koňmi, manuálem, čtyřkolkou a snad i s cenovkou, která jej ponechá ve vodách stále ještě relativně dostupných kompaktů...
Koncept Golu R 400 moc jako studie nevypadá, snad jej VW vyrobí, nejlépe přesně takto...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 4 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 7 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva