Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Heartbeat má pod kapotou 400 koní a manuální řazení
4.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Tenhle Golf je dvoumístný a místo sedaček má výkonné audio. Je to nejsilnější GTI vzniklé u VW, do série ale namířeno nemá.
U rakouského jezera Wörthersee se auta sjíždějí už několik dnů, letošní ročník tamního setkání příznivců GTI ale oficiálně začíná až dnes. Volkswagen si pro tuto akci tradičně připravuje zajímavé premiéry letos, při příležitosti 40. výročí zrodu původního Golfu GTI, pochopitelně nemůže jinak. Tou nejdůležitější už se blýskl, je jí produkční GTI Clubsport S, které díky 310 koním a speciálnímu nastavení podvozku na Severní smyčce Nürburgringu porazil Civic Type-R, mimo jiné. Nějaký ten čas pravděpodobně „ušetřil” díky nedávným úpravám tratě, ale na to už se historie ptát nebude - pro tuto chvíli je to nový král silničních předokolek, který svým časem předčí i aktuální BMW M3.
Další zajímavou premiéru letošního Wörthersee máme před sebou právě nyní a na rozdíl od Clubsportu S to není produkční auto. To ale neznamená, že nestojí za řeč - jmenuje se Golf GTI Heartbeat a na první pohled upoutá 20" kola od BBS, na kterých jsou spíš gumové slupky než pneumatiky, tak nízký mají profil. Lak vozu je stříbrný a lesklý, ovšem v přední části a na střeše vidíme matně šedou fólii. Tenhle Golf si ale nespletete s žádným jiným jen při bočním pohledu, kde fólie tvoří voštinový vzor s číslem 40. Tohle auto je další oslavou 40 let existence Golfu GTI a zároveň devátý podobný projekt; prvním byl v roce 2008 Golf GTI Performance s křídlovými dveřmi.
Ty u Heartbeatu - v překladu „tlukot srdce” - zjevně nejsou. Interiér ale upraven byl; údajně zmizely zadní sedačky a místo nich je audiosystém o 1 360 W celkového výkonu, se sedmi reproduktory, gravírovanými skleněnými detaily, z nichž jeden vidíme na videu, a LEDkovým podsvícením.
Pod kapotou je stále dvoulitr s turbodmychadlem, jako ve všech ostatních verzích Golfu GTI a R. Zde má ale 400 koní, takže se dá očekávat příbuznost s konceptem Golfu R400. Na ten mimochodem stále čekáme, protože se mluvilo o tom, že bude i ve výrobě, aktuálně to s ním ale moc růžově nevypadá, i když novější oficiální vyjádření nemáme. U Golfu GTI Heartbeat není co řešit - ten se do produkce zcela jistě nepodívá.
Je to jen designové a technické cvičení, devítiměsíční práce učňů ve wolfsburské továrně a bude k vidění tak nanejvýš v muzeu. Jako správnému GTI mu zůstal pohon předních kol a manuální převodovka a docela by nás zajímalo, jak tento stroj jede. Je-li 310 koní u Clubsportu S dost na zrychlení na stovku za 5,8 sekundy a maximální rychlost 260 km/h, dá se zde - navzdory pouze přednímu pohonu - věřit akceleraci na 100 km/h okolo 5 sekund a maximální rychlosti přesahující 270 km/h. Snad nám k tomuto stroji VW ještě řekne nebo ukáže více...
Golf GTI Heartbeat vypadá zajímavě, do série ale nepřijde
VW Golf R Variant Performance 35 má 340 koní a je k němu dětské odrážedlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 57 minutami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva