Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Edition 35: 235 narozeninových koní
9.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen letos slaví výročí 35 let od uvedení prvního Golfu GTI na trh. Podobně jako před pěti lety si pro tuto příležitost vyladil současné GTI.
Volkswagen Golf GTI se do historie automobilismu otiskl téměř tak výrazně jako samotný Golf. Všechny jeho generace si sice nezískaly respekt odborníků či zákazníků, ale minimálně ty z obou krajů jeho existence platí za zajímavá auta. Automobilka se tak beze studu může pustit do oslav výročí této ikony, která si za 35 let své existence získala image zábavného a přitom praktického kompaktního hatchbacku. Určitě se letos dočkáme více projevů těchto oslav, aktuálně se ale VW snaží zaujmout Golfem Edition 35, který není ničím jiným než zvláštním narozeninovým provedením. A tak se podívejme, co nabízí.
Jak už to u podobných edicí bývá, odlišný je již vzhled vozu. Ediční Golf tak přichází se specifickými 18" koly z lehkých slitin, hlavními světlomety s LED pro denní svícení s černým „pozadím”, podobně upravenými koncovými světly, zatmavenými zadními okny a leskle černým ztvárněním krytů vnějších zpětných zrcátek a částí masky chladiče. Chybět nesmí ani trocha výsostných znaků, a tak na předních blatnících najdeme loga edice 35.
Ani uvnitř nezůstalo vše při starém, když také zde najdeme číslici 35 na vnitřních prazích, středech opěradel sedadel a ještě k tomu na opěrkách hlavy. Sedadla jsou standardní, disponují ale zvláštním černým čalouněním s motivem tvarů včelí plástve. Speciální Golf pak odlišuje i vcelku tradiční prvek vozů tohoto jména - řadička tvarovaná ve stylu golfového míčku.
Specifika Golfu GTI Edition 35 naštěstí nekončí u vzhledu, a tak i pod kapotou najdeme trochu změn. Tou nejzajímavější je zvýšení výkonu motoru 2,0 TSI ze standardních 210 na výsledných 235 koní, což jistě není náhodné číslo. Volkswagen neřekl, jak vyšší výkon z motoru „vydoloval”, počítáme ale jen se softwarovou úpravou. Výrobce nesdělil ani to, jak takto vyladěný motor jede a konstatoval pouze tolik, že „řídit jej bude větší zábava”. A ještě jednu věc nevíme - jestli se technické úpravy dotkly i dalších částí vozu. Třeba předchozí Golf GTI Edition 30 postavený v roce 2006 na bázi pětkového GTI disponoval i sníženým a tužším podvozkem.
I přes nekompletní technické informace Volkswagen neváhal zveřejnit cenu vozu, která bude v Německu začínat na 30 425 Eur (cca 740 tisíc Kč). Ačkoli to zatím automobilka nepotvrdila, GTI Edition 35 by měl být k mání jak v tří-. tak v pětidvéřovém provedení, stejně tak by mělo být na výběr v případě přímo řazené šestipstupňové převodovky a automatu DSG.
Jak možná již tušíte, veřejnou premiéru si tento vůz odbude na tradičním setkání GTI ve Worthersee konaným letos mezi 1. a 4. červnem. Nejpozději tam se dozvíme o novince vše podstatné. Pokud si vůz objednáte ještě před jeho premiérou, dodán by vám měl být již v druhé polovině června.












Volkswagen Golf GTI Edition 35
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 6 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva