Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Design Vision GTI 2013: V6 biturbo, 503 koní a pohon 4x4
8.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno, + video) Volkswagen nás trochu tahal za nos, jeho studie pro GTI-Treffen při zemi nezůstává ani trochu. Stovku udělá pod 4 s.
Doplněno 9.5., 15:30 a 21:30: Přidali jsme první skutečné fotografie Design Vision GTI z dílen Volkswagenu i přímo od Wörthersee, první video s ním a upřesnili některé dosud nejasné informace. Všechno najdete v následujícím textu.
Šéf výzkumu a vývoje německé automobilky by dnes mohl vesele zvolat: odvolávám, co jsem odvolal. Když totiž došlo na první avízo novinky značky pro letošní Wörthersee, dušoval se, že půjde o předobraz produkčního modelu, který nebude zdaleka tak šílený jako GTI W12 z roku 2007. My sami jsme se pak nechali zmást pozdějším částečným odhalením, které nic až tak mimořádného též nenaznačovalo, a tak jsme dále předpokládali jen lehce upravenou verzi standardního modelu
Ulrichu Hackenbergovi tedy vlastně musíme dát i trochu zapravdu - tak šílený jako někdejší studie W12 letošní koncept opravdu není. Ale že by šlo o předobraz nějaké budoucí verze současného GTI, můžeme rovněž směle vyloučit, leda varianty R, ale to už není žádná odvozenina o poznání obyčejnějšího gétéíčka. O co tedy přesně jde? Pojďme se na to podívat podrobně.
Netradičně se nejdříve podíváme na techniku, která je na celém autě navzdory jeho jménu tím nejzajímavějším. Staví na použití úplně nového motoru 3,0 V6 s dvojitým přeplňováním, který je v tomto případě naladěn na výkon 503 koní posazený do 6 000 ot./min pramenící z točivého momentu nejvýše 560 Nm v rozmezí 4 a 6 000 ot./min. To už je pořádná porce síly, a tak pochopitelně nemíří jen na přední osu jako u sériového GTI, ale na kola obou náprav.
Navzdory docela jiné technice než kterou používá libovolný ze sériových Golfů sází i tento koncept na platformu MQB, čímž se VW jistě dále snaží dokázat její modulárnost. Auto je navíc při délce 4 253 mm, výšce 1 385 mm a šířce 1 870 mm značně rozšířené (+71 mm), navíc je kratší (-15 mm) a podstatně nižší (-57 mm).
O přenos výkonu na silnici se dále standardně stará (bohužel, chce se dodat) sedmistupňová automatická převodovka DSG, kterou Němci tlačí, kudy mohou. Tomuto úkonu jsou ku pomoci také 20" kola s pneumatikami 235/35 R20 na přídi a 275/30 R20 na zádi a to všechno dohromady zajišťuje dost pozoruhodnou dynamiku - akceleraci na stovku během 3,9 sekundy a maximální rychlost 299 km/h.
To jsou všechno dramaticky lepší čísla než u jakéhokoli standardního GTI, je ale znovu třeba zopakovat, že tohle auto s GTI mnoho společného nemá - ani rozměry, ani motorem, ani pohonem kol a nakonec ani dalšími detaily. Třeba krocení dynamiky studie GTI Design Vision mají na starosti karbon keramické brzdy s 380milimetrovými kotouči na přídi a tímtéž o rozměru 356 mm na zadní ose.
Teprve nyní se můžeme přesunout k designu, který si po uvolnění prvních skic můžeme konečně prohlédnout i na fotografiích skutečného vozu. V tomto případě se sluší říci, že se extrémní novinka pokusila podržet standardních linií GTI, přidala k nim ale leccos svého - nové nárazníky vpředu i vzadu to ještě tolik nejsou, zcela pozměněné řešení sloupku C a navazujících partií ve dveřích a všech blatnících ale ano. Na samotné zádi pak nechybí agresivně ztvárněné víko kufru (to je třeba...) a nakonec relativně drobný, ale skutečně funkční difuzor pod zadním nárazníkem lemovaný dvojicí mohutných koncovek výfuku.
Dovnitř vozu se dostáváme po otevření dveří s bezrámovými okny, není to ale zdaleka jediná novinka na cestě k interiéru. Ten je kompletně přepracovaný od palubní desky až po sedadla, materiálově pak sází hlavně uhlíková vlákna a alcantaru, jak už bývá u podobně koncipovaných aut zvykem. Dále víme, že na volantu má umístěn volič jízdních režimů (street, sport, race, snad netřeba překládat) a samotný středový panel palubní desky je více natočen k řidiči. Specifická je také kompletně digitální přístrojová deska a pár dalších detailů, kterých si jistě povšimnete sami.
Ještě více nám jistě napoví skutečné fotky vozu z Rakouska, které vám nabídneme, jakmile je budeme míst k dispozici. Všechno podstatné ale můžete vidět už nyní, nepřehlédněte ani první oficiální video...
Živé snímky svérázného Golfu přímo z GTI-Treffen v Reifnitzu
Toto je již kompletní sada oficiálních snímků Golfu, kterému Volkswagen říká VW Design Vision GTI oficialni
První skici pojetí Golfu GTI Design Vision spíše naznačují, i z nich je ale zřejmé, že auto při zemi nezůstane ani vzhledově
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel