Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport S potvrzen. Dostane až 310 k, rekord Ringu asi už má
26.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci toužili po rekordu na Severní smyčce, a tak dále posílili své nejlepší GTI. Již za týden tak u Wörthersee představí verzi Clubsport S.
V březnu roku 1975 se světu vůbec poprvé představila první generace Volkswagenu Golf GTI. Ta sice nestála u zrodu kategorie hot hatchů, výrazným způsobem jí však ovlivnila. A právě díky přitažlivosti, jakou první GTI představovalo pro masy zákazníků, se do daného segmentu vrhla celá řada ostatních značek od Fordu přes Peugeot až po Renault.
My se ovšem dnes budeme držet pouze Volkswagenu, který oslavuje čtyřicetileté výročí své legendy. Již na počátku roku tak do prodeje dorazila verze GTI Clubsport, jež dostala do vínku až 290 koní. Tato porce je sice dostupná jen po krátkou dobu, nicméně s 265 koňmi je možné počítat i nastálo. Za vše si pak automobilka účtuje rozumných 789 900 Kč.
Krátce po zveřejnění ceny jsme se přitom ke Clubsportu mohli vrátit, a sice v souvislosti se spekulacemi o ještě extrémnější verzi. Ta evidentně nebyla zcela vycucaná z prstů, neboť Volkswagen nyní potvrdil, že na srazu GTI u rakouského Wörthersee hodlá danou variantu skutečně představit. Ohlášen přitom byl i stálý výkon v podobě 310 koní.
Jde tedy o nejsilnější sériově vyráběný Golf všech dob, který výkonem překonává i verzi R. Oněch 310 koní přitom míří nadále pouze na přední nápravu, nikoliv na všechna čtyři kola jako u zmiňovaného sourozence. Tento fakt je přitom podstatný a má spojitost s další zmínkou, kterou Volkswagen uvedl, a sice s jízdním profilem nastaveným na Severní smyčku Nürburgringu.
Tento režim byl vyvinut za pomoci závodních jezdců, přičemž značí jediné - že německá značka touží po rekordu Nordschleife. Ten je aktuálně v držení Hondy Civic Type-R, v případě japonského vozu však byl použit předprodukční prototyp. Renault Megane RS 275 Trophy-R pak mnohými pro změnu není považován za klasický silniční hot hatch.
Pokud tedy tyto dva modely dáme stranou, pak další nejrychlejší předokolkou na Ringu je Seat Leon ST Cupra 280. Tedy sice koncernový vůz, ovšem spadající pod „plebejskou“ značku. To nejspíše manažery ve Wolfsburgu budilo ze sna, pročež zřejmě bylo rozhodnuto, že se titul vrátí do Německa.
Aktuálně sice není jisté, zda Volkswagen svého cíle dosáhl, nicméně jak se podařilu zachytit webu Bridge To gantry, již před týdnem se objevily dva exempláře Golfu na Severní smyčce při snaze o co nejrychlejší obkroužení jednadvacetikilometrového okruhu. Jestli rekord skutečně má, nevíme, nepředpokládáme však, že by Němci byli ochotni opustit Nordschleife s prázdnou.
Uvidíme tedy již příští týden, zda u Vrbského jezera dojde kromě slavnostního odhalení také k ohlášení působivého času. Aktuálně tak jen dodáme, že do prodeje zamíří Golf GTI Clubsport S ještě letos na podzim, k mání ovšem bude pouze v limitované edici.
Volkswagen slaví čtyřicáté výročí Golfu GTI...
...u Wörthersee tak představí speciální verzi modelu Clubsport s výkonem 310 koní a jízdním profilem nastaveným na Ring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva