Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport S je realitou. Má 310 koní a na Ringu poráží i M3
4.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle je nový král Severní smyčky mezi předokolkami. Dostal vyšší výkon, nižší hmotnost, jiný podvozek i režim pro Nordschleife.
Avizované se stalo skutečností. Před pár dny se objevily zprávy, že Volkswagen skutečně chystá ostřejší provedení Golfu GTI Clubsport, které nedorazí pouze s vyšším výkonem, ale především se specifickým nastavením podvozku pro Severní smyčku. Jak asi mnohý očekával, záměrem nebylo nic jiného než snaha o rekord mezi vozy s pohonem předních kol, jenž dosud byl v držení Japonců. V jejich případě se ale vyskytovaly pochybnosti o sériovosti vozu, neboť Honda Civic Type-R zajela rekordní čas v předprodukční verzi, mnozí tak za krále předokolek považovali Renault Mégane RS 275 Trophy-R. A další zase Leon Cupra.
Volkswagen si ovšem dokázal poradit nejen s těmi vozy, ale i s BMW M4 o výkonu 431 koní nebo Dodgem Challenger SRT Hellcat disponujícím výkonem dokonce 717 koní. Na ně Golf GTI Clubsport S výkonově dost ztrácí, jeho motor produkuje „pouze” 310 koní, nicméně jednadvacetikilometrový okruh obkroužil za 7 minut 49,21 sekund. Byl tedy o 1,4 sekundy rychlejší než výše zmiňovaná Honda a o podstatných 37 sekund rychleji než Golf GTI Performance.
Klíčem k tomuto úspěchu se kromě vyššího výkonu stala také nižší hmotnost a hlavně ono specifické naladění podvozku. My se nejprve zastavíme v motorovém prostoru, kde najdeme poladěný dvoulitrový čtyřválec TSI z rodiny EA888. Ten se pyšní novou palivovou pumpou, sportovnějším výfukovým systémem a optimalizovanou řídicí jednotkou, jeho výkon tak narostl na zmíněných 310 koní a točivý moment na 380 Nm, které jsou dostupné v pásmu 1 700 až 5 300 otáček.
S tímto výkonem vůz zvládá zrychlení z klidu na stovku za 5,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 260 km/h (na Ringu přitom bylo dosaženo maximálky 253 km/h). S předními koly motor spojuje šestistupňová manuální převodovka, jež byla převzata z běžného Golfu GTI. Volkswagen přitom dodává, že automat DSG by sice zlepšil časy během řazení, nicméně zároveň by hmotnost vozu navýšil o 20 kilogramů. A to by ve výsledku čas na kolo zhoršilo.
S 1 280 kilogramy je „eSko“ o třicet kilo lehčí než základní Clubsport, přičemž úspora jde na vrub odstranění zadních sedadel, menší baterie či hliníkového pomocného rámu a pouzder brzdových třmenů. Mimo to byl zredukován tlumicí materiál, zmizela variabilní podlážka v zavazadlovém prostoru, koberečky či klimatizace. Tu je ovšem možné bez příplatku opětovně na palubu vrátit. Menší displej multimediálního systému je pak jedinou volbou.
Přesunout se můžeme k podvozku, kde standardem je elektronicky řízený samosvorný diferenciál VAQ či systém Dynamic Chassis Control. Právě jeho součástí je nastavení Nürburgring Setting, které je přístupné skrze individuální režim. Za něj je zodpovědný Karsten Schebsdat, který stál dříve v čele vývoje vozů Porsche GT. Dle něj je přitom klíčem zajištění přilnavosti i na hrbolatém povrchu, zrevidované tlumiče proto nyní dokážou absorbovat řadu nerovností.
Ačkoliv ovšem do vývoje byli zapojeni i profesionální závodníci, toto nastavení není určeno jen pokročilejším řidičům. Podvozek na limitu svádí spíše k nedotáčivosti, tím se má Clubsport S náturou lišit od Mégane Trophy-R, jehož podvozek je naladěn akčně a umí být zrádný. Podle Volkswagenu jde o každodenní vůz s „určitými kompromisy“, jimiž je nejspíše myšlena absence zadních sedadel. GTI se ovšem na rozdíl od Renaultu obejde bez ochranné klece, kterou nakonec při rekordní jízdě měl i Civic Type R.
Zmínit pak můžeme ještě 19palcová litá kola Pretoria osazená pneumatikami Michelin Sport Cup 2, se kterými dorazily čelní bi-xenony, LEDky pro denní svícení nebo zatmavená zadní okna. Agresivní bodykit je stejný jako u základního Clubsportu, třídvířko je pak možné objednávat jako poctu originálnímu Golfu GTI v černé barvě Deep Black Pearl Effect, bílé Pure White a červené Tornado Red.
Odkaz na původní GTI najdeme také uvnitř ve formě hlavice řadicí páky v podobě golfového míčku. Nechybí ani Alcantarou potažený volant, odlehčená polozávodní sedadla či bezpečnostní pásy s červenými doplňky. K mání přitom bude pouze 400 kusů, kdy 100 exemplářů je určeno pro německý trh a 150 pro britský. V případě zájmu si tedy s objednávkou skutečně pospěšte.
Závěrem pak jen zmíníme, že o rekord na Ringu se postaral Benny Leuchter, dle kterého je klíčem k úspěchu maximální možné využívání přejezdu přes obrubníky a „cutování“ zatáček, pročež neztrácíte rychlost. A pak samozřejmě dobré počasí, pročež s Clubsportem S obkroužil v průběhu šesti měsíců zhruba 40 kol, než nastala ideální příležitost. Tu si můžete prohlédnout na videu níže...
Volkswagen to dokázal, nový Golf GTI Clubsport S je novým králem Ringu mezi předokolkami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před hodinou - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 3 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 4 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva