Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport je venku, má až 291 koní a bude se vyrábět
13.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to jen koncept pro Wörthersee, příští rok zamíří do prodeje. Kromě výkonu má také pozměněný vzhled..
Dnešním dnem začíná tradiční setkání GTI u rakouského Vrbského jezera, ke kterému se již pár let hrdě hlásí i koncern Volkswagen. Na místě máme i část redakčního týmu, očekávat tedy můžete i živé fotografie představených konceptů Škody, Audi či Volkswagenu. My se přitom aktuálně přesuneme na stánek poslední zmiňované značky, kde budou moci návštěvníci obdivovat třídveřový Golf GTI Clubsport. Ten se nám dosud ukázal jen na oficiálních ilustracích, nyní zde ovšem máme první fotky i konkrétnější informace.
Začít můžeme zmínkou o sériové výrobě, která nepochybně proběhne, přestože Clubsport je zatím titulován pouze jako koncept. Do prodeje ovšem dorazit skutečně má, i když nejspíše pod názvem Golf GTI 40th Edition. Letos je tomu totiž čtyřicet let od chvíle, kdy automobilka z Wolfsburgu odhalila první generaci legendárního hot hatche. Ten do prodeje zamířil v roce 1976, historii tedy odpovídá veškeré načasování novinky.
Zákulisí ale již ponechme stranou a pojďme se soustředit na změny, které koncept Clubsport odlišují od standardního Volkswagenu Golf GTI. V prvé řadě tu máme agresivnější bodykit, kterému vévodí čelní nárazník s bočními lamelami lakovanými lesklou černí. Kromě toho dorazily i nové trojúhelníkové otvory, jež usměrňují proudění studeného vzduchu k brzdám, a lízátko pod nárazníkem.
Na bocích si můžeme povšimnout přeprofilovaných prahů a černých krytů zpětných zrcátek či 19palcových litých kol. Ty ovšem mají být v sérii nahrazeny osmnáctkami, i když o palec větší rozměr asi Volkswagen nabídne za příplatek. Rozměrný střešní spoiler by však již opět měl být nedílnou součástí paketu, stejně jako pozměněný zadní nárazník s integrovaným difuzorem.
Pod kapotou novinky můžeme očekávat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EA888, jehož výkon narostl na 265 koní. Vybaven je ovšem funkcí overboost, která navyšuje plnící tlak turba, pročež lze krátkodobě, třeba během sprintů, počítat se stádem až 291 koní. Díky tomu zde máme nejsilnější Golf GTI všech dob, který navíc překonává svého příbuzného od Seatu.
Jízdní dynamika bohužel zmíněna nebyla, s ohledem na nárůst výkonu lze ovšem počítat se sprintem z klidu na stovku okolo nějakých 6 sekund. Tím ale představení můžeme ukončit, dodat lze snad jen zmínku o převodovém ústrojí, které je momentálně tvořeno automatem DSG. Do prodeje ale prý dorazí i manuální verze, přičemž v obou případech lze očekávat také samosvorný diferenciál, jak jinak.






Volkswagen Golf GTI Clubsport se příští rok objeví v prodeji, nejspíše pod názvem 40th Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan