Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTE má svou cenu, je o 200 tisíc dražší než GTI
2.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za zrychlení 0-100 km/h za 7,6 sekundy, nereálnou spotřebu 1,8 l/100 km a bohatou výbavu dáte v Německu přes milion korun. V ČR bude GTE levnější.
Hybridní „sportovec“ byl jednou z hvězd stánku Volkswagenu na letošní Ženevě. A to především kvůli své technice, která kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 150 koní s elektromotorem naladěným na 102 koní. Celkový výkon soustavy se tak vyšplhal na 204 koní a 349 Nm točivého momentu, což by mělo stačit na akceleraci z klidu na stovku za 7,6 sekundy. Mimo to pak Golf GTE hodlá ohromit publikum udávanou průměrnou spotřebou 1,8 l/100 km, ta však s realitou nemá pranic společného.
Jakkoliv lze tedy ve skutečném světě počítat s daleko vyšší žíznivostí, papírová data, s nimiž můžete klidně vyrazit i na setkání Greenpeace, si Volkswagen nechává jaksepatří zaplatit. V sousedním Německu totiž Golf GTE vychází na neskutečných 36 900 Eur, tedy v přepočtu nějakých 1 015 000 Kč. Za to pak dostáváte plnou výbavu počítající třeba s litými koly, LEDkami vpředu i vzadu, sportovním sedadly, převodovkou DSG, tempomatem, dešťovým a světelným senzorem nebo tempomatem.
Abychom se přitom dobrali pravděpodobné české ceny, sáhneme po srovnání s Volkswagenem Golf GTI. Ten v Německu vychází na 28 675 Eur (788 600 Kč), zatímco na tuzemském trhu jej pořídíte o poznání levněji, verze osazená šestistupňovým manuálem totiž startuje na sumě 635 900 Kč. K této částce pak můžeme připočíst rozdíl mezi zmiňovanými verzemi GTI a GTE, tedy 8 225 Eur (226 200 Kč).
Sečtením obou posledně uvedených cifer se dostáváme na 862 100 Kč, což je sice suma nižší než v Německu, přesto jde o majlant. Dá se tedy předpokládat, že v českých luzích a hájích bude Golf GTE velmi ojedinělou záležitostí. Daleko větší zájem lze tak očekávat o Audi A3 Sportback e-tron, které disponuje obdobnou technikou a přitom je dražší „jen“ o 1 000 Eur (27 500 Kč).
Novinka se čtyřmi kruhy ve znaku by tedy mohla stát necelých 900 tisíc korun, ve srovnání s Golfem však nabídne větší praktické využití. Na mysli teď nemáme udávanou spotřebu ve výši 1,5 až 1,7 l/100 km, která je vycucaná ze stejného prstu jako u Volkswagenu, ale objem zavazadlového prostoru, který je u verze Sportback větší než u pětidveřového Golfu GTE.



























Volkswagen Golf GTE je sice našlapán výbavou i technikou, levný ale rozhodně není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 5 hodinamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Rychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před hodinouČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 3 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 4 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 5 hodinamiZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.18. 15:59 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 14:46 - stst2
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom