Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe
4.2.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po delším váhání Volkswagen konečně odhalil kompletní parametry nejvíce vyhlížené verze faceliftovaného Golfu. Teď už o novince víme úplně vše.
Když VW loni odhalil nový motor 1,5 TSI Evo, byla to velká věc. Krom toho, že coby náhrada dosavadních 1,4 TSI a výkonnějších verzí 1,2 TSI avizoval blížící se pohřeb downsizingu, přinášel i několik zajímavých technických řešení. Mezi nimi hrálo prim přeplňování turbem s variabilní geometrií lopatek, u benzinových motorů pro masy něco dosud nevídaného. To spolu s dalšími výjimečnostmi dávalo tušit výbušnou a efektivní sílu v malém balení.
Později Němci potvrdili očekávané, když spolu s představením faceliftu Golfu slíbili i primární nasazení tohoto agregátu právě v něm, už tehdy ale bylo jasné, že k němu nedojde okamžitě. Zatím vlastně nevíme, kdy bude Golf 1,5 TSI Evo reálně dodán prvním zákazníkům, v českém ceníku Golfu 2017 je ale od počátku přítomen. Co jste ovšem tam, ani nikde jinde ale dosud nemohli najít, byla technická data této verze.
Nám se je tento týden podařilo zjistit ne zcela oficiální cestou a nebyly zrovna zdrojem nadšení. Novinka s 1,5 TSI Evo měla být podle nich v případě akcelerace horší než verze 1,4 TSI o stejném maximálním výkonu (110 kW/150 koní), mít stejnou maximálku a nepatrně lepší spotřebu. To nezní jako velká Evoluce, a tak jsme byli zklamaní. Ještě jsme mohli doufat, že se náš zdroj mýlí, na to byl ale příliš věrohodný, a tak se nemýlil.
VW včera technické parametry Golfu 2017 1,5 TSI Evo představil oficiálně v kompletní podobě a překvapení neskýtají. Je tu bohužel tatáž horší akcelerace na stovku (8,3 s) i tatáž maximální rychlost (216 km/h), pouze spotřeba verze s manuální převodovku je udávána v rozmezí 5,1 až 5,0 litru benzinu na 100 km v kombinaci, naše údaje hovořily o čísle 5,2. Tady ale bude platit jako vždy větší rozmezí v závislosti na zvolené převodovce, výbavě, kolech a dalších faktorech.
Co je podstatnější, najdeme tu i další data. Projít si je můžete v kompletní podobně v tabulce níže, my vypíchneme jen jeden údaj - hmotnost. Golf s motorem 1,5 TSI Evo je dle stejné metriky o 36 kg těžší než 1,4 TSI se stejným maximálním výkonem a to zřejmě bude stát za zhoršenou dynamikou. 36 kilo není tolik, ale není to nic a desetinku při akceleraci na stovku to může ubrat snadno. Podívejte se na všechno sami, třeba najdete i další zajímavé detaily. A kdyby vás to nebavilo, přidáváme pár nových fotek právě Golfu 1,5 TSI Evo i faceliftovaného provedení GTI...
Kompletní technické specifikace Golfu 1,5 TSI Evo poukazují mj. na menší nadváhu
Nové fotky faceliftovaného VW Golf 2017 1,5 TSI Evo
Nové fotky faceliftovaného GTI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před hodinou - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 4 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 6 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva