Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 1,0 TSI: tříválec teď už oficiálně, dorazí i pro Variant a Sportsvan
2.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tříválec je kultivovaný jako čtyřválec, říká Volkswagen. Nabídne 115 koní a hatchback rozjede na 204 km/h, ale to není tak podstatné jako 99 g CO2/km.
Když pro auto, které je svou velikostí dostatečné pro většinu Evropanů, nestačí downsizing na 1,2 litru při zachování čtyř válců, musí se pokračovat ještě dál. Musí se z relativně povedeného motoru odebrat ještě dvě deci - a s nimi bohužel i jeden válec. Litrový tříválec s turbodmychadlem je pod kapotou Volkswagenu Golf smutnou realitou, a to už pár týdnů. Teď o něm víme ještě o trochu více.
Nový tříválec má díky přeplňování 115 koní mezi 5 a 5,5 tisíci otáčkami a 200 Nm v rozsahu 2 - 3,5 tisíce otáček, ale to je úplně jedno. Tenhle motor vznikl proto, aby měl co nejnižší papírovou spotřebu, a aby tak Golf, již desetiletí velmi oblíbený model v nabídce Volkswagenu, byl co nejméně zatížen pokutami za nadlimitní emise CO2. Litrový motor v běžném Golfu jich na kilometr vypustí 99 gramů, což odpovídá spotřebě 4,3 litru na 100 km.
Kromě běžného pětidveřového Golfu bude motor 1,0 TSI k mání i ve verzích Sportsvan a Variant, ve kteých se bude dodávat i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Golf 1,0 TSI Variant má dosáhnout spotřeby 4,3 litru na sto s manuálním šestikvaltem a 4,5 l/100 km s DSG, v případě Sportsvanu to je 4,5 litru s manuálem, 4,6 litru s DSG. Všechny tři Golfy s tříválcem budou mít označení BlueMotion a v nabídce stále jako BlueMotion zůstává i dieselová šestnáctistovka.
S benzínovým tříválcem je ale Golf BlueMotion lehčí a o nezanedbatelných 2 450 Eur levnější. A ve standardní výbavě by měla být klimatizace, start-stop, malý spoiler nad zadním oknem, 15" kola designu Lyon, sportovní podvozek, elektronický samosvor XDS a automatické brzdění po nehodě, aby nedošlo k nehodě další. Sportovní podvozek se k autu zaměřenému na co nejekologičtější jízdu moc nehodí a 15" kola mají na něco takového snad až příliš vysoké bočnice, ale aspoň pneumatiky absorbují část nerovností.
99 gramů CO2 na kilometr je 33 g pod limitem pro rok 2015, ale 3 gramy nad mezí platnou pro rok 2020. Tou se nicméně zatím zabývat nemusíme a jistě to bezprostředně nedělá ani Volkswagen, třebaže se na ni už určitě připravuje. Nemusíme snad připomínat, že oxid uhličitý je v dnešní době až zbytečně démonizovaný a že je základním stavebním kamenem pro růst rostlin, tedy i jídla.
Že za tak málo paliva zhruba 1,2 tuny těžký Golf jezdit nebude, zejména pokud ho naložíte lidmi a věcmi, asi také není potřeba zdůrazňovat. Downsizované a přeplňované motory mají na rozdíl od těch atmosférických s rozumným objemem totiž větší problém normované spotřeby dosáhnout, protože jsou efektivní jen v testu NEDC, kdežto velké motory mají s auty méně práce, a tak mohou nabídnout nižší spotřebu i v reálném světě. Ale to už bylo všechno řečeno, a ne jednou.
Český web Volkswagenu tento model ještě nezmiňuje, takže neznáme ani jeho české ceny, ale podle srovnání českého a německého ceníku odhadujeme základní cenu tříválce na nějakých 450 tisíc korun. To se ale bavíme pořád o verzi BlueMotion - je jistě jen otázkou času, než se 1,0 TSi propracuje i do nabídky dalších variat a také než nahradí čtyřválec 1,2 TSi. Alespoň tak to nyní u VW plánují a zřejmě jen masivní odpor zákazníků by je přinutil jednat jinak.
Dodejme, že nové testy spotřeby, označené WLTP, by mohly mít potenciál downsizing zastavit, kdyby nebyly spojeny se stále příliš nízkými limity emisí oxidu uhličitého. Podle prvních výzkumů v nich motory s větším objemem dosahují stejné nebo i lepší spotřeby než v případě NEDC. Případ tohoto motoru to ale určitě nebude. Co se také nestane, je vznik dvoulitrového VR6, třebaže by to mohlo být zajímavější důsledek vzniku tříválce 1,0 TSI, z něhož - jak jste jistě pochopili - nadšeni nejsme.
Tříválec pod kapotou Golfu je smutnou realitou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 52 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva