Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Fox BlueMotion: pro Brazilce úsporná, pro nás spíš ostrá verze
27.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bylo, nebylo, nebude, tak by šlo shrnout historii auta jménem Volkswagen Fox z pohledu Evropana. Tak se alespoň podívejme na to, o co jsme přišli.
Vzpomínáte si ještě na Volkswagen Fox? Malé, jednoduché auto to chvíli zkoušelo i na evropských trzích, včetně toho našeho. S úspěchem se ale i vzhledem k neskromné cenovce nesetkalo, a tak jej VW z trhu zase stáhl a ponechal jen tam, odkud přišlo - v Jižní Americe. Pro nás místo něj vymyslel model up!, ale to už je docela jiný příběh.
Dnes se budeme držet toho původního s lišáckým jménem. Právě VW Fox se totiž začal nově vyrábět v provedení BlueMotion a i když je určené pouze pro brazilský trh, je zajímavé i pro nás. Zezelenaly (zmodraly...) nám mozky? Ale kdepak, však čtěte dál.
Slovo BlueMotion máme ve zvyku vnímat jako označení pro ultraúsporné verze, však vzpomeňme třeba Passatu BlueMotion. Krátce shrnuto - moc nejedou, silnice se příliš nedrží a akční jsou jak paraplegik, nicméně také „nežerou”. Je to jejich jediný cíl, ale plní jej velmi dobře, bez ohledu na všechno ostatní. Proto má také třeba zmíněný Passat jen 105 koní a převodovku jak z Chevroletu Corvette Z06 (505 koní). Brazilský Bluemotion je ale trochu jiný.
Fox s tímto označením má totiž k dispozici benzinový motor 1,6 VHT (spaluje i ethanol) s výkonem 104 koní, což je nášup nejen srovnatelný s Passatem BM o tři třídy výše, ale i něco, co do takového upu! ani zdaleka nedostanete. Vůz je dále odlehčený, má o 2 cm snížený podvozek a upravenou aerodynamiku - ano, to jsou vcelku obvyklé modifikace pro všechny typy BlueMotion, ale slušely by klidně také Foxu GTI.. K nim se dále přidávají pneumatiky 175/70 R14 se sníženým valivým odporem, které už by se na „gétéičku” moc nevyjímaly.
Vůz nakonec i docela slušně jede, jakkoli od auta s hmotností 1 073 kilogramů a výkonem 104 koní by bylo možné čekat ještě více - stovku zvládne za 10,3 sekundy a rozjede se až na 185 km/h. VW se dále chlubí tím, že v kombinaci si řekne o 5 litrů „alkoholu” na 100 kilometrů, což tedy není úplně málo, ale pozor, není to benzin. S padesátilitrovou nádrží tak urazí klidně i 1 000 kilometrů na jedno natankování a bez zajímavosti není ani to, že má hydraulický posilovač řízení. Úsporný hot hatch made in Brazil?
Inu, jiný kraj, jiný mrav. A to by člověk řekl, že i u takové verze lze vyšší výkon očekávat spíše u nás. Na druhou stranu, Brazilci si za tuto specialitku musejí řádně zaplatit - VW Fox BlueMotion stojí v přepočtu přes 360 tisíc Kč v základním provedení, které výbavou zrovna neoplývá.




Pokud rádi řídíte, o jakýkoli BlueMotion byste si u nás ani neopřeli kolo. V Brazílii z něj může být docela ostré auto...
Zdroj: Volkswagen do Brasil přes Allthecars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 4 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Tohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před hodinouSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 4 hodinamiNejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 6 hodinamiÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva