Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW e-up! v detailech a na nových fotkách, je prý nejspořivější na světě
9.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) VW o e-upu hovoří jako o nejspořivějším elektromobilu světa. Do roku 2018 chce s dalšími třinácti ovládnout jejich trh.
Již jsme psali, že Volkswagen do Frankfurtu přiveze elektromobily e-Golf a e-up!. Známe také již dost vysokou cenu modelu e-up!. Němci nyní zveřejnili více detailů a prohlašují, že e-up! je nejúspornějším elektromobilem na světě. Jeho normovaná spotřeba energie ve výši 11,7 kWh/100 km by odpovídala ceně zhruba 58,50 Kč na 100 km.
Nízké spotřeby Volkswagen e-up! dosahuje nižším koeficientem odporu vzduchu oproti standardnímu up! nižším valivým odporem, upravenou klimatizací a několika dalšími vylepšeními. Elektromotor pod kapotou dává 82 koní a 210 Nm, rozjede e-up na stovku za 12,4 s a zvládne až 130 km/h. Baterie li-ion o kapacitě 18,7 kWh by měla stačit na 120-160 km, avšak pokud bude příliš chladno, klidně i méně.
Vůz nabízí tři jízdní režimy - normální režim, Eco a Eco+. Normální režim je nejlepší pro krátké trasy a výkon při něm zůstává na 82 koních a 210 Nm. Režim Eco omezí výkon na 67 koní, sníží také výkon klimatizace a upraví mapování plynového pedálu. Pokud bude chtít řidič dojezd ještě prodloužit, je připraven režim Eco+. V něm se však bude muset spokojit s 54 koni a pozměněnou výkonovou křivkou a také se bude muset obejít bez klimatizace.
Lithium-iontová baterie e-upu se bude dobíjet celých 9 hodin ze standardní 230V zásuvky, avšak kombinované dobíjení CCS zvládne stejnosměrným proudem baterii nabít na 80 % za pouhou půlhodinu. Vzhledem ke způsobu počítání spotřeby a dojezdu bychom se nedivili, kdyby dojezd 160 km platil pouze s velmi lehkou nohou v režimu Eco+, s prázdným autem a jen při cestě na oběd, nikoliv už zpět.
Volkswagen také v souvislosti s uvedením e-upu a e-Golfu oznámil, že se chce do roku 2018 stát jedničkou na trhu s hybridy a elektromobily. V rámci značek VW, Audi, Seat a Škoda chce do konce příštího roku koncern vyrábět celkem 14 takových vozů. Martin Winterkorn, šéf Volkswagenu, prohlásil, že značka má „komplexní přístup k problematice mobility zítřka”, přiznává však, že äelektromobil nesmí být kompromisem na kolech, nýbrž musí zákazníky přesvědčit na všech frontách”. V tom případě před sebou má VW ještě hodně dlouhou cestu.
Již zmíněná cena e-upu je 26 900 Eur, tedy v přepočtu zhruba 680 tisíc korun. To je více než dvojnásobek ceny běžného upu. Nejsme si jisti, zda se najde mnoho lidí, kteří budou ochotni zaplatit takovou sumu za vůz, se kterým třeba i cesta přes Prahu tam a zpět ve špičce může skončit předčasně na kraji silnice na výstražných dvojblinkrech. A vlastně kdo ví jestli, bez elektrické energie si možná nepustíte ani ty...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu






Elektrický up! si neodpustil ani účast na IAA 2013
Volkswagen e-up je drahý a slušel by mu o něco větší dojezd. Suma sumárum, žádná revoluce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 8 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025Mercedes má novou univerzální omluvu pro své propadáky. Také otřesný design modelů EQ označuje za „velmi progresivní”
2.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva