Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu
10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Volkswagen e-Golf slibuje dojezd 190 km, ale některé trochu zbytečné prvky výbavy napovídají, že i jeho cena bude nehorázně vysoká.
Po včerejším představení elektrického městského supermini e-up! a ranním užitkovým e-load up! přinášíme také více informací a obrázků o elektrickém Golfu. Ten by z těchto aut mohl dávat největší smysl, jenže... nedává.
Jak jsme psali před nedávnem, e-Golf nabídne elektromotor o výkonu 115 koní a 270 Nm. To by mělo stačit na zrychlení na stovku za 10,4 s a elektronicky omezenou maximálku 140 km/h. Spotřebu elektřiny by měly dále snižovat LED světla všude, kde to jen bude možné, včetně hlavních světlometů, což je u Golfu novinka. V bohaté standardní výbavě najdeme i automatickou klimatizaci, navigaci, LED denní svícení nebo vyhřívání čelního okna.
Lithium-iontové baterie o kapacitě 24,2 kWh mají e-Golfu při spotřebě 12,7 kWh/100 km stačit na dojezd 190 km. Vzhledem k tomu, že taková zásoba elektřiny odpovídá zhruba sedmi litrům nafty v nádrži Golfu TDI, ujet na ně takovou porci kilometrů pravděpodobně nebude vůbec snadné, zejména ne v městském provozu, kam jak e-Golf, tak e-up! míří především. Rozhodně zapomeňte na klimatizaci, navigaci, poslech hudby nebo třeba jen otevřená okna, která zvyšují odpor vzduchu.
K co největšímu dojezdu mají pomoct jízdní režimy Eco a Eco+. Podobně jako u e-upu, i zde budou patrně omezovat, resp. vypínat klimatizaci a znatelně snižovat výkon motoru. Dojezd pomáhá prodloužit i čtyřstupňová rekuperace energie. Při nejvyšším stupni bude kromě kol vyrábět energii a tak nabíjet baterie i samotný motor, čímž bude brzdný účinek samozřejmě největší.
Nabíjení baterie pravděpodobně potrvá lehce déle, než u e-upu, tedy něco přes 9h v případě použití standardní 230V zásuvky. Technologie kombinovaného dobíjení CCS však za pomoci stejnosměrného proudu zvládne baterii nabít na 80 % za půlhodinu, jenže to nepůjde zdaleka všude.
Zejména zmíněné vyhřívané čelní okno asi nebude úplná nezbytnost, ale budiž. Berme to jako snahu o ospravedlnění určitě nijak nízké ceny. Známa ještě není, avšak když za malý e-up! VW chce 680 tisíc Kč, kolik asi bude stát o dvě třídy výš umístěný e-Golf? Milion?
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013,, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu





Živé fotky e-Golfu z IAA 2013
Volkswagen e-Golf má mít větší dojezd než e-up!, ale vyšší bude jistě i cena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 5 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 8 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan