Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu
10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Volkswagen e-Golf slibuje dojezd 190 km, ale některé trochu zbytečné prvky výbavy napovídají, že i jeho cena bude nehorázně vysoká.
Po včerejším představení elektrického městského supermini e-up! a ranním užitkovým e-load up! přinášíme také více informací a obrázků o elektrickém Golfu. Ten by z těchto aut mohl dávat největší smysl, jenže... nedává.
Jak jsme psali před nedávnem, e-Golf nabídne elektromotor o výkonu 115 koní a 270 Nm. To by mělo stačit na zrychlení na stovku za 10,4 s a elektronicky omezenou maximálku 140 km/h. Spotřebu elektřiny by měly dále snižovat LED světla všude, kde to jen bude možné, včetně hlavních světlometů, což je u Golfu novinka. V bohaté standardní výbavě najdeme i automatickou klimatizaci, navigaci, LED denní svícení nebo vyhřívání čelního okna.
Lithium-iontové baterie o kapacitě 24,2 kWh mají e-Golfu při spotřebě 12,7 kWh/100 km stačit na dojezd 190 km. Vzhledem k tomu, že taková zásoba elektřiny odpovídá zhruba sedmi litrům nafty v nádrži Golfu TDI, ujet na ně takovou porci kilometrů pravděpodobně nebude vůbec snadné, zejména ne v městském provozu, kam jak e-Golf, tak e-up! míří především. Rozhodně zapomeňte na klimatizaci, navigaci, poslech hudby nebo třeba jen otevřená okna, která zvyšují odpor vzduchu.
K co největšímu dojezdu mají pomoct jízdní režimy Eco a Eco+. Podobně jako u e-upu, i zde budou patrně omezovat, resp. vypínat klimatizaci a znatelně snižovat výkon motoru. Dojezd pomáhá prodloužit i čtyřstupňová rekuperace energie. Při nejvyšším stupni bude kromě kol vyrábět energii a tak nabíjet baterie i samotný motor, čímž bude brzdný účinek samozřejmě největší.
Nabíjení baterie pravděpodobně potrvá lehce déle, než u e-upu, tedy něco přes 9h v případě použití standardní 230V zásuvky. Technologie kombinovaného dobíjení CCS však za pomoci stejnosměrného proudu zvládne baterii nabít na 80 % za půlhodinu, jenže to nepůjde zdaleka všude.
Zejména zmíněné vyhřívané čelní okno asi nebude úplná nezbytnost, ale budiž. Berme to jako snahu o ospravedlnění určitě nijak nízké ceny. Známa ještě není, avšak když za malý e-up! VW chce 680 tisíc Kč, kolik asi bude stát o dvě třídy výš umístěný e-Golf? Milion?
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013,, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu





Živé fotky e-Golfu z IAA 2013
Volkswagen e-Golf má mít větší dojezd než e-up!, ale vyšší bude jistě i cena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před hodinouNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 2 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 4 hodinamiHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
před 5 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno před 43 minutami - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 4 hodinami - Zajda
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch
- Onboard videa včera - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch