Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW e-Golf: elektrická verze má českou cenu, slovo Volkswagen zcela nenaplňuje
11.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Elektrický Golf dorazil i do ČR a cenou se posadil těsně pod vrchol nabídky. Dojezdu pomůžou rekuperace a ekomódy, 190 km i tak ale vypadá bláhově.
Volkswagen přidal do své české nabídky Golfu další model - je jím elektromobil e-Golf. O něm jste si mohli u nás již víckrát přečíst, také v souvislosti s oficiálním představením na frankfurtském autosalonu loni v září. Tehdy jsme však ještě nevěděli, kolik si za něj bude Wolfsburg u nás účtovat, i když jsme tušili, že to žádná láce nebude.
Dnes již jsme díky tiskové zprávě moudřejší a naše předpoklady se vyplnily - e-Golf je v nabídce od 899 900 Kč, čímž cenou hravě překonává i verzi GTI; dražší je dle webu Volkswagenu jen Golf R. V 900 tisících základní ceny jsou pochopitelně obsaženy veškeré potřebné kabely a také domácí nabíječka, bez nich by ostatně nebylo jak doplnit energii. I tak je však cena astronomická, uvážíme-li, že ceník standardního Golfu začíná na 363 900 Kč.
Cena obsahuje také asistenci pro „zajištění mobility nad rámec možností e-Golfu”, jak říká tisková zpráva. To znamená během prvních dvou let třikrát ročně možnost bezplatného odtažení k nejbližší dobíjecí stanici, pokud vám po cestě dojde šťáva. První dva roky také budou mít majitelé e-Golfu možnost si půjčit jiný vůz do velikosti Golfu na delší cesty, a to na 10 dní v roce zdarma. Volkswagen si je tedy očividně vědom značně omezené použitelnosti a vysoké ceny a snaží se ji aspoň nějak vykompenzovat.
Standardní výbava oproti dřívějším zprávám neobsahuje vyhřívané čelní sklo, Volkswagenu možná došlo, že to je zejména u elektromobilu úplná zbytečnost. Najdeme ho však na seznamu příplatkové výbavy, stejně jako asistenty udržování v jízdním pruhu, automatická dálková světla, bezklíčové odemykání nebo adaptivní tempomat.
Jak víme z dřívějška, pod kapotou e-Golfu se ukrývá elektromotor o výkonu 115 koní a 270 Nm. Zrychlení na 60 km/h se má odehrát za 4,2 s, o stovce tisková zpráva nehovoří, snad proto, že s elektromobilem se na 100 km/h nezrychluje. Podle starších zpráv ale má tahle disciplína e-Golfu trvat 10,4 vteřiny.
Baterie o kapacitě 24,2 kWh mají stačit na 190 km dojezdu a jejich dobití má trvat osm hodin v případě použití zmíněné domácí nabíječky nebo třináct hodin, připojíte-li e-Golf do běžné zásuvky. Rychlonabíječky, kterých u nás moc není a z běžné zásuvky je nevyčarujete nikdy, zvládnou baterie nabít z 80 % za půl hodiny. Spotřebu energie se snaží snižovat LED světla všude, kde to jen je možné, včetně hlavních světlometů, což je u Golfu novinka.
Přesto však, abyste se aspoň přiblížili udávaným 190 kilometrům, bude nejspíš nutné použít jeden z jízdních režimů Eco a Eco+. Podobně jako u e-upu, i zde omezují, resp. vypínají klimatizaci a znatelně snižují výkon motoru. Maximální rychlost je při nich omezena na 115 km/h místo běžných 140. Také budete nejspíš muset zapomenout na otevřená okna, protože ta zvyšují odpor vzduchu. Aspoň trochu by mohla pomoci čtyřstupňová rekuperace energie při zpomalování.
Od konce letošního roku bude k mání také funkce CarNet e-Remote, která majiteli umožní na dálku zapnout topení nebo klimatizaci, což se také musí negativně podepsat na dojezdu. Pomocí mobilu bude možné také zjistit zbývající dojezd či dobu nabíjení a bude také možné zaparkovaný vůz lokalizovat. e-Remote bude na seznamu příplatkové výbavy a pro první rok bude používání zdarma.
VW e-Golf je již nyní v konfigurátoru na českém webu Volkswagenu a podle tiskové zprávy je také možné jej v některých dealerstvích objednat. Jak se vůz bude prodávat, se zatím musíme nechat překvapit; příliš velké úspěchy jej však nečekají, máme-li se orientovat podle konkurence.


















Volkswagen e-Golf od verze se spalovacím motorem půjde rozeznat zejména podle ráfků a předního nárazníku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 4 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejčtenější články
Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025Mercedes má novou univerzální omluvu pro své propadáky. Také otřesný design modelů EQ označuje za „velmi progresivní”
2.3.2025Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva