VW E-Bugster Speedster: nový Beetle Cabriolet se začíná odhalovat

Volkswagen slíbil, že do Pekingu přiveze koncept otevřeného Brouka, a také tak učinil. Otevřený E-Bugster naznačuje řešení nového Beetlu Cabrio.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW E-Bugster Speedster: nový Beetle Cabriolet se začíná odhalovat

21.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW E-Bugster Speedster: nový Beetle Cabriolet se začíná odhalovat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen slíbil, že do Pekingu přiveze koncept otevřeného Brouka, a také tak učinil. Otevřený E-Bugster naznačuje řešení nového Beetlu Cabrio.

Tedy abychom byli přesní, pro Peking jsou slíbené hned dvě podobné premiéry - vedle konceptu otevřené varianty nové generace modelu Beetle to má být i stejně pojatý vůz, odvozený od konceptu Cross Coupe, který si již kdysi vysnil Theophilus Chin. Ten vám zatím ve skutečné podobě ukázat nemůžeme, jakýsi koncept nového Beetle Cabrio ale ano.

Jak jsme zmínili již v odkazované upoutávce, nejde tak úplně o nového Brouka. Předobraz další generace kabrioletu totiž vznikl z dřívějšího konceptu E-Bugster, který se v lednu představil na detroitském autosalonu. Jmenuje se tedy logicky E-Bugster Speedster a disponuje obdobným řešením karoserie i stejnou technikou.

Auto jako takové s výrobou počítat nemůže, ale řešení střechy, které se na E-Bugster objevuje, údajně ano. Už z prvních snímků je patrné, nadále plátěná střecha nezůstává na rozdíl od posledního prodávaného Beetlu Cabriolet i ve složené formě vidět za zadními sedadly, ale mizí pod plastovým krytem. Právě tento (nebo spíše jemu podobný) prvek by se pak měl objevit i na novém kabrioletu.

Vůz má v tomto případě jen dvojici sedadel, což je logické, neboť jde právě o roadster či speedster. Pod kapotou najdeme již známý elektrický pohon sestávající z elektromotoru o výkonu 85 kW (115 koní) a točivém momentu 270 newtonmetrů a balíčku lithium-iontových akumulátorů umístěným v místech, kde bývala zadní sedadla. Z dynamických parametrů známe jen hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h - za 10,8 sekundy. Hmotnost vozu má tohle řešení pohonu zvýšit o 315 kg (to bude znamenat cca 30 kWh kapacity akumulátorů) a za ideálních podmínek stačit na dojezd kolem 180 kilometrů na jedno nabití.

S tímto řešením si ale nemusíme dělat hlavu, do výroby se, tedy přinejmenším v dohledné době nedostane. Premiéra skutečného Beetlu Cabriolet modelového roku 2013 je plánována na letošní podzim, pravděpodobně na některý z amerických autosalonů.


VW E-Bugster Speedster: nový Beetle Cabriolet se začíná odhalovat - 1 - VW E-Bugster Speedster Cabriolet vsechny lepsi 01VW E-Bugster Speedster: nový Beetle Cabriolet se začíná odhalovat - 2 - VW E-Bugster Speedster Cabriolet vsechny lepsi 02VW E-Bugster Speedster: nový Beetle Cabriolet se začíná odhalovat - 3 - VW E-Bugster Speedster Cabriolet vsechny lepsi 03VW E-Bugster Speedster: nový Beetle Cabriolet se začíná odhalovat - 4 - VW E-Bugster Speedster Cabriolet vsechny lepsi 04VW E-Bugster Speedster: nový Beetle Cabriolet se začíná odhalovat - 5 - VW E-Bugster Speedster Cabriolet vsechny lepsi 05VW E-Bugster Speedster: nový Beetle Cabriolet se začíná odhalovat - 6 - VW E-Bugster Speedster Cabriolet vsechny lepsi 06VW E-Bugster Speedster: nový Beetle Cabriolet se začíná odhalovat - 7 - VW E-Bugster Speedster Cabriolet vsechny lepsi 07
Část záběrů byla patrně stvořena ze starších snímků uzavřeného E-Bugsteru, jinak ale obrázky skutečně skýtají autentické pohledy na otevřené provedení tohoto konceptu.

Foto: Autoblog.nl

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.