Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW dostal další těžkou ránu, kvůli potížím musel zastavit prodej nového Golfu
18.5.2020 | Petr Miler
Týdny trvající zastavení výroby stálo Němce stovky miliard a nejisté vyhlídky do budoucna jejich bilanci jistě též nezlepší. Teď Volkswagen nemůže prodávat ani svůj nejoblíbenější model, Golf.
Na světě snad není automobilka, nad kterou by nyní svítilo slunce. Je jedno, jestli se podíváme na Aston Martin, který se přes vstup několika významných investorů zdá být na pokraji bankrotu a s tržní kapitalizací pouhých 508 milionů liber má hodnotu jako pár set tisíc akcií Tesly. Ani americká automobilka ale po mnoha týdnech uzavření své hlavní továrny není zrovna v pohodě, o čemž nejlépe svědčí až hysterické výstupy jejího šéfa, který se kvůli otevření fremontské fabriky nezalekl ani konfliktu s úřady. A klid jistě nepanuje ani mezi velkými rybami.
Důkazem budiž vůbec ta největší z největších, německý moloch jménem Volkswagen, který musel na řadu týdnů uzavřít téměř veškeré své továrny. Šéf firmy přiznal, že tahle „legrace” stojí VW 55 miliard týdně, což jsou obrovské peníze i pro takovou společnost. Výroba nyní vesměs opět běží, zájem zákazníků je ale do budoucna neznámou. A i kdyby existoval, minimálně jeden model teď Němci lidem neprodají, i kdyby je na kolenou prosili - Golf.
Tento klíčový model Volkswagenu měl už během vývoje problémy se software a ty se nyní, asi půl roku po faktickém spuštění prodejů vrátily. Podle informací Automotive News Europe VW při rutinní kontrole kvality odhalil nefunkčnost systému nouzového volání, který je dle evropských pravidel v nových autech od roku 2018 povinnou výbavou. Automobilce tak nezbylo než okamžitě zastavit prodej vozu do vyřešení celé záležitosti.
Nejde o maličkost, řešení si vyžádá rozsáhlejší přepracování celého palubního software, které má být hotovo až v polovině června. Do té doby mají být auta vyráběna pouze na sklad, ta dříve prodaná čeká buď svolávací akce nebo online aktualizace, které by vůz měl být schopen. Kdy bude prodej obnoven, je tak zatím neznámou - dát následně do pořádku vyrobené vozy a znovu rozhýbat zastavený logistický vlak jistě chvíli potrvá.
Do hospodaření VW tím bude jistě zaťata další nepříjemná rána a byť ani tato firmu do kolen nepošle, je to další nepříjemnost vedoucí až k takovému stavu. Velký počet mlýnů unavil i Dona Quijota a na světě neexistuje firma, která by jednu špatnou zprávu za druhou dokázala zvládat donekonečna...
Nový VW Golf má problém, nefunguje mu systém nouzového volání v případě nehody. Pro auto to znamená okamžité zastavení prodejů, které má trvat přinejmenším měsíc
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel