Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý”
3.2.2020 | Petr Miler
Spojování motorů TDI Volkswagenu s čistotou bylo v posledních letech spíše zdrojem výsměchu, nový motor 2,0 TDI Evo ale slibuje minimální emise škodlivin díky specifickému fungování.
Kdybyste ještě před pár léty v jedné větě hovořili o existenci dieselových motorů a roku 2020, mnozí by se ptali, jestli je to vůbec na místě. Nyní máme první měsíc právě tohoto roku za sebou a je jasné, že naftové pohonné jednotky nezmizely nikam, v podstatě se jich pouze s gustem zbavily automobilky, které s nimi nedokázaly být dostatečně konkurenceschopné.
BMW, Mercedes nebo Volkswagen jako tradiční zastánci této technologie přišli s novými generacemi naftových motorů, které si zvládají poradit se současnými i budoucími emisními normami. Každý na to jde trochu jinak, Volkswagen ale v případě motoru interně označeného jako EA 288 evo našel spásu v močovině.
Volkswagen tedy věří nové generaci technologie SCR, kterou používá jako první. Už se o ní zmínil dříve, s koncem ledna ale detailně představil, jak toto řešení pracuje. Ve stručnosti řečeno počítá s dvojnásobnou dávkou roztoku močoviny zvané též AdBlue, ale to není celý příběh. Podstatou německého fíglu je to, že první část systému selektivní katalytické redukce spojil už s filtrem pevných částic, a tak zplodiny motoru čistí už těsně za motorem, kde teploty přesahují 500 stupňů Celsia. U katalyzátoru ve spodní části vozu, tedy už na obvyklém místě, pak najdeme druhou část systému, kde jsou teploty až o 100 stupňů Celsia nižší.
Dle automobilky právě tento nový přístup redukuje emise NOx o plných 80 procent ve srovnání s dosluhující verzí technologie, která počítala pouze s jedním katalyzátorem a jedním vstřikováním AdBlue. To bylo navíc zasazeno mezi turbo a výfuk, systém tak měl velmi omezené pásmo, ve kterém mohl fungovat, během studených startů pak v podstatě nebyl aktivován.
Díky novému uspořádání systém čistí emise motoru zejména od oxidů dusíku jak při studených startech či pomalé jízdě, tak za vysokých teplot či třeba jízdě po dálnici. Volkswagen říká, že emise NOx jsou v jeho případě téměř nulové, a tak s velkým nadhledem plní dnešní emisní normu Euro 6d a nelze předpokládat, že by si neporadil s budoucí Euro 7, třebaže v jejím případě nejsou konkrétní limity zatím známy.
Nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu je již chvíli v prodeji, a tak si jej můžete pořídit třeba vo Volkswagenů Passat a Golf. Nezůstalo jen u německé značky, k dispozici je i pro novou Octavii a jakmile se do prodeje dostane nový Leon, bude ho mít i ten. Stejně jako předchozí pohonná jednotka novinka nabízí nejtypičtěji 150 koní, se kterými by se tyto modely měly dle měřícího cyklu WLTP pohybovat se spotřebou okolo 4 litrů nafty na sto kilometrů. V nabídce ale jsou či budou i slabší a silnější verze.
Němci tedy od motoru očekávají nemalé věci, což je snadno pochopitelné, neboť s benziny jsou spojená vyšší spotřeba a tedy i emise CO2 a právě o ty jde v letošním roce především. Vzhledem k omezenému zájmu o elektromobily a jejich obecně problematickému prodeji (nedostatek akumulátorů apod.) bychom se ani nedivili, kdyby v příštích letech začaly motory TDI znovu nabírat na popularitě.













VW odhalil detaily fungování systému, díky němuž má být nový motor 2,0 TDI evo „čistý” i v reálném prostředí
Jako první model byl novým motorem osazen faceliftovaný Passat.
Později se objevil i v nabídce nového Golfu...
...a nechybí ani pod kapotou nové generace Octavie
Zdroj: Volkswagen News@Youtube
Bleskovky
„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
včeraAukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
8.3.2025Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už první STK neprojde každá čtvrtá Tesla, hlásí z Dánska. Šok? Spíš další potvrzení dávno zřejmého
před 10 hodinamiNový velký model levné značky VW se nakonec prodává ještě levněji, víc než Škoda Octavia nabízí za 317 tisíc Kč
před 11 hodinamiOd původní Neue Klasse k ošizené vizi budoucnosti: Která generace interiérů BMW je podle vás nejlepší?
včeraAukce ukázala, jak krutě málo zbývá v rukou majitelům Tesel původně za 3,2 milionu už po 3 letech, Ferrari by je vyšlo levněji
včeraČínské Xiaomi se svými levnými superauty boduje přesně tam, kde Apple selhal. Koupit už se dají i v Evropě
včera
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 03.10. 19:52 - Truck Daškam
- vratné díly/záloha na díly 03.10. 18:01 - jerry
- Výběr autopojištění 03.10. 17:40 - Brus
- Policejní kontroly a měření 03.10. 13:52 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.10. 07:05 - řidičBOB
- Onboard videa 03.09. 18:52 - brnenska.odchytova
- Detektory policejních radarů 03.08. 09:40 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 03.07. 18:37 - Tomichika