Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW do detailu představil nový 2,0 TDI i pro Octavii IV, „čistý” je díky novému fíglu
31.12.2019 | Petr Prokopec
Spojení „čistý diesel” a „Volkswagen” bylo v posledních letech bok po boku spíše zdrojem výsměchu, nový motor 2,0 TDI Evo ale slibuje skutečně minimální emise škodlivin.
Přežijí diesely rok 2020? To je otázka, na kterou se odpověď dlouho nehledala snadno, nyní je ale jasné, že se tak bez potíží stane. A dle BMW, Mercedesu i Volkswagenu bychom se neměli bát ani o jejich o budoucnost. Německé automobilky totiž vyrukovaly s novými generacemi naftových motorů, které si zvládají poradit se současnými i budoucími emisními normami. Zajímavé ovšem je, že každá se ke stejnému cíli dobrala jiným způsobem. Zatímco totiž třícípá hvězda vsadila na mild-hybridizaci a 48voltový elektrický okruh, pro „lidový vůz“ je prioritou močovina.
Volkswagen tedy věří nové generaci technologie SCR, která počítá s dvojnásobnou dávkou roztoku močoviny zvané též AdBlue. Volkswagen totiž systém selektivní katalytické redukce osadil prvním vstřikováním anti-emisní kapaliny těsně za motorem, přičemž v této komoře přesahují teploty 500 stupňů Celsia. U katalyzátoru ve spodní části vozu pak najdeme druhou motoru, kde jsou teploty až o 100 stupňů Celsia nižší.
Dle automobilky právě tento nový přístup redukuje emise NOx o neskutečných 80 procent ve srovnání s dosluhující verzí technologie, která počítala pouze s jedním katalyzátorem a jedním vstřikováním AdBlue. To bylo navíc zasazeno mezi turbo a výfuk, systém tak měl velmi omezené operační pásmo a navíc během studených startů v podstatě nebyl aktivován.
Stejně jako mild-hybridní jednotka Mercedesu je již i nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu v prodeji, momentálně jej můžete spárovat s modely Passat a Golf a nezůstalo jen u německé značky - k dispozici je i pro novou Octavii. Stejně jako předchozí pohonná jednotka přitom nabízí 150 koní, se kterými by se tyto modely měly dle měřícího cyklu WLTP pohybovat se spotřebou okolo 4 litrů nafty na sto kilometrů.
Němci tedy od motoru očekávají nemalé věci, což je snadno pochopitelné, neboť s benziny jsou spojená vyšší spotřeba a tedy i emise CO2. Od zítra začínají platit mnohem tvrdší limity CO2, které bez dieselů pomalu nepůjde splnit. Vůbec bychom se tak vlastně nedivili, kdyby v příštích letech začaly u německé značky znovu vládnout diesely, ostatně už letos jsou v jejím případě opět na vzestupu.
VW odhalil detaily, díky kterým má být nový motor 2,0 TDI Evo skutečně čistý i v reálném prostředí
Jako první model byl novým motorem osazen faceliftovaný Passat, který na českém trhu startuje s touto pohonnou jednotkou na 822 900 Kč
Později se objevil i v nabídce nového Golfu...
...a nechybí ani pod kapotou nové generace Octavie
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 3 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 4 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 6 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 7 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva