Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW definitivně přiznal, že většina zákazníků jeho původně jen elektrické značky chce auta s benzinovým motorem
11.1.2025 | Petr Prokopec
Mluvilo se o tom už nějakou chvíli, teď je to oficiální. Ačkoli tyto vozy přišly na svět s cílem nabídnout jen bateriový pohon, nakonec bude VW muset akceptovat, že jich zřejmě valnou většinu prodá s benzinovým agregátem.
Elektromobily jsou dnes pro většinu lidí nepoužitelná věc už kvůli tomu, kde bydlí a jak se dopravují. Platí to i v Evropě, ještě markantnější je to ale v řídčeji osídlených USA. Odmyslíme-li si hustě obydlené oblasti na obou březích země a pak velkých měst mezi nimi, pak opravdu nenajdeme mnoho oblastí, pro které by se čistě elektrický pohon spoléhající jen na velké a těžké baterie s omezenou kapacitou a dlouhou dobou dobíjení hodil.
To si zjevně uvědomila i znovuzrozená značka Scout Motors, která spadá pod koncern Volkswagen. Původně hodlala SUV Traveler a pick-up Terra osadit pouze elektrickým pohonem , ovšem jen s ním by nejspíše velmi brzy zase zamířila k ledu. Proto bylo krátce po debutu oznámeno, že k mání budou také varianty disponující malým benzinovým motorem. Ten se nicméně nebude starat o roztáčení kol, nýbrž zaskočí za elektrárnu a bude během jízdy vyrábět energii pro baterie.
Objem motoru nebyl zveřejněn, stejně jako můžeme tápat v případě jeho výkonu. Scout ovšem neprozradil ani kapacitu baterií. Jelikož ovšem znovuzrozená značka zmínila, že dojezd má činit 563 km, lze počítat se zhruba 100 kWh. Ty bude možné i do 80 procent kapacity dobíjet směšné pomalu ve srovnání s tankováním, a to navzdory možnosti použít dobíjecí výkon až 350 kW. I to je ve srovnání s ekvivalentem mnoha megawattů v případě tankování paliva zoufale málo.
S benzin-elektrickou verzí by ale dané obavy měly být zažehnány, dojezd u ní má činit 805 km. To by již na přesun z jednoho ranče na druhý stačit mělo, navíc odpadají problémy s dobíjením. A protože Traveler a Terra jsou po stránce designové poměrně lákavými vozy, klientela na přidanou možnost začala více než slyšet. Šéf značky Scott Keogh totiž v rozhovoru pro Bloomberg definitivně přiznal, že provedení s mobilním spalovacím generátorem v rámci dosavadních objednávek překonává ryzí elektromobil.
Konkrétní podíl sice nezazněl, již dříve se ale mluvilo o 80 procentech objednávek směřujících k verzi s benzinovým motorem titulované Harvester. Zda v mezičase došlo na změnu, nevíme, ono to ale ve finále není až tak podstatné. Klíčová je hlavně ta skutečnost, že elektromobilita opravdu netáhne tak, jak si výrobci či politici představovali. První na to již přišli, což potvrzuje právě příchod mobilního generátoru. Druzí ale stále žijí v mlhavé představě, že opravdu dokážou poroučet větru dešti.
























SUV Traveler a pick-up Terra vypadají lákavě, ovšem s čistě elektrickým pohonem by se jednalo pouze o propadáky. I proto, že automobilka první kusy předá lidem až v závěru roku 2027. Proto se nakonec počítá i s variantami osazenými benzinovým motorem, třebaže poslouží jen jako generátor elektřiny. Foto: Scout Motors
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 9 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejčtenější články
Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 00:16 - petr_riha
- vyber motorky před 7 hodinami - řidičBOB
- Výběr autopojištění před 8 hodinami - pavproch
- Policejní kontroly a měření před 9 hodinami - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti včera - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB