Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata
26.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Koncern Volkswagen sahá po pozici světové jedničky a vydělává miliardy. Relativně si ale zase tak dobře nevede a chce víc, cestu vidí v dalším snižování nákladů.
Není podstatné, jestli Volkswagen už je největší automobilkou světa, nebo si tuto pozici v loňském roce nakonec udržela Toyota. Tak či onak jde obrovskou firmu vyrábějící více než 10 milionů vozů ročně, pochopitelně s adekvátními obraty a ne zrovna malými zisky. Již dříve jsme ale informovali o tom, že provozní zisk Volkswagenu klesá a dosahuje relativně nízkých hodnot. Za prvních devět měsíců roku 2014 měl zisk VW coby značky podobu pouze 2,3 procenta obratu, a to je na poměry odvětví málo.
Není tedy divu, že VW chce víc, o hodně víc. Do roku 2018 má provozní zisk společnosti činit „nejméně 6 procent”, což je oproti současnému stavu hodně velký rozdíl. I když většina trhů s automobily má k těm volným daleko, zákazník je na něm pořád dost důležitým elementem na to, aby si nabízející mohli určovat, za jaké ceny budou své vozy prodávat. Jedinou cestou ke zvýšení ziskových marží je tak snižování nákladů, oblíbené to aktivita manažerů nejen automobilových firem.
Volkswagen v tomto směru v minulosti proslul hlavně sdílením komponentů a i když si na příliš okaté úspory tohoto typu dává v posledních letech pozor, lepší cestu ani tentokrát nevidí. Otevřeně o tom hovoří finanční ředitel Hans Dieter Poetsch, který ve sdílení komponentů stále vidí „významný potenciál pro úspory”. V košaté nabídce VW jako značky i koncernu jistě nepůjde o jedinou možnost, naznačil ale, že je možné značně snížit počet dílů, které používají modely Polo a Golf.
Konkrétně hovořil třeba o šíři používaných akumulátorů a interiérových světel - jejich celkový počet používaný ve zmíněných modelech může být poloviční. Také nabídka motorů a převodovek se může překrývat více, v dalších generacích Pola a Golfu jich může být k dispozici o 30 procent méně než dnes. Pro ekonoma jde o jistě lákavé „čachry”, otázkou ale, co to udělá s výsledným produktem - už dnešní Polo jsme označili jako Der Golf Junior a pokud by si mělo být s větším bratrem podobné ještě více, půjde pomalu o dvojčata.
Jak jsme ovšem naznačili výše, VW nemá mnoho jiných možností, pokud chce své ekonomické výsledky zlepšit. A podle Poetsche je firma na dobré cestě kýžených změn dosáhnout. Můžeme tak očekávat ještě větší unifikaci napříč značkami koncernu VW i jednotlivými modely dílčích automobilek, Škodu pochopitelně nevyjímaje...
Výrazně faceliftované Polo má ke Golfu blíže než kdy dříve. Tento trend bude dále pokračovat
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva