Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata
26.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Koncern Volkswagen sahá po pozici světové jedničky a vydělává miliardy. Relativně si ale zase tak dobře nevede a chce víc, cestu vidí v dalším snižování nákladů.
Není podstatné, jestli Volkswagen už je největší automobilkou světa, nebo si tuto pozici v loňském roce nakonec udržela Toyota. Tak či onak jde obrovskou firmu vyrábějící více než 10 milionů vozů ročně, pochopitelně s adekvátními obraty a ne zrovna malými zisky. Již dříve jsme ale informovali o tom, že provozní zisk Volkswagenu klesá a dosahuje relativně nízkých hodnot. Za prvních devět měsíců roku 2014 měl zisk VW coby značky podobu pouze 2,3 procenta obratu, a to je na poměry odvětví málo.
Není tedy divu, že VW chce víc, o hodně víc. Do roku 2018 má provozní zisk společnosti činit „nejméně 6 procent”, což je oproti současnému stavu hodně velký rozdíl. I když většina trhů s automobily má k těm volným daleko, zákazník je na něm pořád dost důležitým elementem na to, aby si nabízející mohli určovat, za jaké ceny budou své vozy prodávat. Jedinou cestou ke zvýšení ziskových marží je tak snižování nákladů, oblíbené to aktivita manažerů nejen automobilových firem.
Volkswagen v tomto směru v minulosti proslul hlavně sdílením komponentů a i když si na příliš okaté úspory tohoto typu dává v posledních letech pozor, lepší cestu ani tentokrát nevidí. Otevřeně o tom hovoří finanční ředitel Hans Dieter Poetsch, který ve sdílení komponentů stále vidí „významný potenciál pro úspory”. V košaté nabídce VW jako značky i koncernu jistě nepůjde o jedinou možnost, naznačil ale, že je možné značně snížit počet dílů, které používají modely Polo a Golf.
Konkrétně hovořil třeba o šíři používaných akumulátorů a interiérových světel - jejich celkový počet používaný ve zmíněných modelech může být poloviční. Také nabídka motorů a převodovek se může překrývat více, v dalších generacích Pola a Golfu jich může být k dispozici o 30 procent méně než dnes. Pro ekonoma jde o jistě lákavé „čachry”, otázkou ale, co to udělá s výsledným produktem - už dnešní Polo jsme označili jako Der Golf Junior a pokud by si mělo být s větším bratrem podobné ještě více, půjde pomalu o dvojčata.
Jak jsme ovšem naznačili výše, VW nemá mnoho jiných možností, pokud chce své ekonomické výsledky zlepšit. A podle Poetsche je firma na dobré cestě kýžených změn dosáhnout. Můžeme tak očekávat ještě větší unifikaci napříč značkami koncernu VW i jednotlivými modely dílčích automobilek, Škodu pochopitelně nevyjímaje...
Výrazně faceliftované Polo má ke Golfu blíže než kdy dříve. Tento trend bude dále pokračovat
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva