Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW dál hledá cestu, jak i v dnešní době uspět s MPV, sází na luxus, V6 a 300 koní
23.9.2019 | Petr Prokopec
MPV se v současnosti zdají být mrtvou větví vývoje. Řada automobilek je zcela opouští a nahrazuje SUV, o VW to ale neplatí. Z modelu Atlas zkouší vykouzlit nový minivan Viloran.
Někdo má rád holky, jiný zase vdolky, říká se. V automobilovém světě však toto pořekadlo v posledních letech přestalo platit, prakticky všichni zákazníci se začali hromadně vrhat po SUV. Na frak začaly dostávat všechny ostatní karosářské varianty, jednu to ale v podstatě zabilo. Z trhu kvůli nim mizí MPV a řada výrobců s nimi zcela skončila či skončí - jmenujme třeba Škodu a BMW. Přesto však existují automobilky, které jsou toho názoru, že i pro přibližovadla zaměřená především na rodinu je na trhu stále dostačující prostor. Pokud jej ovšem zastáváte rovněž, neměli byste se na novinku Volkswagenu příliš těšit.
Němci sice chystají nový model Viloran, nicméně poslat ho hodlají na čínský trh. A rozhodně se přitom nebudou držet zkrátka, neboť tato novinka rozhodně nekráčí ve stopách Touranu či Golfu Plus. Místo toho cílí na klientelu s vyššími příjmy, kterou ohromí nejen prostorností, ale také luxusem. Zároveň jej bude možné osadit jednotkami, ze kterých Brusel dostává osypky. A aby toho nebylo málo, pak delší model „lidového vozu“ postavený na platformě MQB nenajdete.
Oficiálně zatím novinka ještě představena nebyla, nově však byla nafocena při převozu prakticky bez maskování. Nepřekvapivě se pak objevily i neoficiální ilustrace, které pravděpodobně daleko od pravdy nebudou. Kromě toho je více než jisté, že Viloran vychází z konceptu SMV, jenž se letos na jaře ukázal v Číně. Víme tedy, že vůz bude od nárazníku k nárazníku měřit 5,1 metru, tedy o zhruba 60 centimetrů více než Volkswagen Atlas prodávaný kromě Číny také ve Spojených státech.
Do zámoří ovšem Viloran nedorazí, jakkoliv kromě největšího trhu světa jej můžeme čekat také v Rusku. K mání by měl být s dvojicí pohonných jednotek, kdy základ bude tvořit nafocené provedení 380 TSI osazené přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 220 koní. Nad něj se pak postaví 2,5litrový šestiválec VR6 EA390, který nabízí 300 koní a 500 Nm točivého momentu. Standardem se v obou případech má stát osmistupňový automat, v tom druhém pak i pohon všech kol.
Vůz má nabídnout dostatek prostoru ve všech třech řadách, navíc kromě hladkého asfaltu poslouží také v lehčím terénu. Proto spíše než jako klasický minivan vypadá spíše jako crossover, a mimo jiné se pyšní také velkorysou světlou výškou. Na konkrétní data si taktéž budeme muset počkat, nejpozději do kantonského autosalonu, který odstartuje 22. listopadu. S ohledem na převoz nemaskovaného vozu se ale dá očekávat dřívější virtuální debut.



VW Viloran byl nachytán při převozu zcela bez maskování...
...realita se přitom bude velmi blížit neoficiálním ilustracím
Ostatně novince předcházel koncept SMV, který se ukázal na jaře v Šanghaji
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
Policie objevila les plný ukradených Land Roverů, byla v něm víc než polovina loni odcizených aut
24.1.2025Stále víc řidičů elektrických aut přichází na to, že obsloužit s nimi dovolenou je velká osina v zadnici
24.1.2025Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan