Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW dál hledá cestu, jak i v dnešní době uspět s MPV, sází na luxus, V6 a 300 koní
23.9.2019 | Petr Prokopec
MPV se v současnosti zdají být mrtvou větví vývoje. Řada automobilek je zcela opouští a nahrazuje SUV, o VW to ale neplatí. Z modelu Atlas zkouší vykouzlit nový minivan Viloran.
Někdo má rád holky, jiný zase vdolky, říká se. V automobilovém světě však toto pořekadlo v posledních letech přestalo platit, prakticky všichni zákazníci se začali hromadně vrhat po SUV. Na frak začaly dostávat všechny ostatní karosářské varianty, jednu to ale v podstatě zabilo. Z trhu kvůli nim mizí MPV a řada výrobců s nimi zcela skončila či skončí - jmenujme třeba Škodu a BMW. Přesto však existují automobilky, které jsou toho názoru, že i pro přibližovadla zaměřená především na rodinu je na trhu stále dostačující prostor. Pokud jej ovšem zastáváte rovněž, neměli byste se na novinku Volkswagenu příliš těšit.
Němci sice chystají nový model Viloran, nicméně poslat ho hodlají na čínský trh. A rozhodně se přitom nebudou držet zkrátka, neboť tato novinka rozhodně nekráčí ve stopách Touranu či Golfu Plus. Místo toho cílí na klientelu s vyššími příjmy, kterou ohromí nejen prostorností, ale také luxusem. Zároveň jej bude možné osadit jednotkami, ze kterých Brusel dostává osypky. A aby toho nebylo málo, pak delší model „lidového vozu“ postavený na platformě MQB nenajdete.
Oficiálně zatím novinka ještě představena nebyla, nově však byla nafocena při převozu prakticky bez maskování. Nepřekvapivě se pak objevily i neoficiální ilustrace, které pravděpodobně daleko od pravdy nebudou. Kromě toho je více než jisté, že Viloran vychází z konceptu SMV, jenž se letos na jaře ukázal v Číně. Víme tedy, že vůz bude od nárazníku k nárazníku měřit 5,1 metru, tedy o zhruba 60 centimetrů více než Volkswagen Atlas prodávaný kromě Číny také ve Spojených státech.
Do zámoří ovšem Viloran nedorazí, jakkoliv kromě největšího trhu světa jej můžeme čekat také v Rusku. K mání by měl být s dvojicí pohonných jednotek, kdy základ bude tvořit nafocené provedení 380 TSI osazené přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 220 koní. Nad něj se pak postaví 2,5litrový šestiválec VR6 EA390, který nabízí 300 koní a 500 Nm točivého momentu. Standardem se v obou případech má stát osmistupňový automat, v tom druhém pak i pohon všech kol.
Vůz má nabídnout dostatek prostoru ve všech třech řadách, navíc kromě hladkého asfaltu poslouží také v lehčím terénu. Proto spíše než jako klasický minivan vypadá spíše jako crossover, a mimo jiné se pyšní také velkorysou světlou výškou. Na konkrétní data si taktéž budeme muset počkat, nejpozději do kantonského autosalonu, který odstartuje 22. listopadu. S ohledem na převoz nemaskovaného vozu se ale dá očekávat dřívější virtuální debut.
VW Viloran byl nachytán při převozu zcela bez maskování...
...realita se přitom bude velmi blížit neoficiálním ilustracím
Ostatně novince předcházel koncept SMV, který se ukázal na jaře v Šanghaji
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 33 minutami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 2 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 3 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis