Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Cross Coupe GTE: německá X6 pro chudší už se rýsuje
12.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka dostala 360 hybridních koní, díky nimž má stovku zvládnout za 6 s. Kromě toho chce jezdit za 3,4 litru, 32 km dá čistě na elektřinu.
Německá automobilka pyšnící se sloganem „Das Auto“ nám v posledních letech představila hned několik konceptů s názvem Cross Coupe. Naposledy jsme tu měli provedení CrossBlue Coupe, které se ukázalo loni v Šanghaji. Nyní pro změnu můžeme poreferovat o provedení GTE, jež debutuje dnes na autosalonu v Detroitu. Na první pohled se přitom zdá, že odlišný je pouze lak, detailnější zkoumání však odhaluje řadu změn zvenčí i pod kapotou.
Začneme exteriérem, který skutečně začíná nabírat sériovou podobu. Máme tu tedy takřka produkční čelní masku s chromovanou dvojicí lišt, do které jsou zasazeny diodové světlomety. Nárazník se pak pro změnu nechal inspirovat ostrými verzemi modelů Golf a Polo, přičemž laťku v rámci agresivity posunuje o trochu výše. Kromě toho si můžeme prohlédnout nafouklé blatníky, pod nimiž se skrývají 22palcová litá kola, nebo střešní spoiler a černě lakované doplňky.
Volkswagen k designu dodává, že danou stylizací se budou pyšnit všechny budoucí SUV značky vyráběné v Americe. Tedy evidentně i onen sedmimístný model, jemuž koncept Cross Coupe GTE předchází. Ten se bude montovat v továrně Chattanooga v Tennesse. Samotná produkce by měla odstartovat ještě před koncem příštího roku, sériový model tedy zřejmě uvidíme v Detroitu v lednu 2016. O pár měsíců později by pak mohla do Ženevy dorazit evropská verze.
To jsme ale již poněkud zabrousili na pole spekulací, proto rychle zpátky do reality, a to konkrétně pod kapotu konceptu. Tam najdeme 3,6litrový motor VR6, který byl naladěn na 280 koní a jemuž společnost dělá dvojice elektromotorů. Ten přední produkuje 55, ten zadní pak dokonce 116 koní, pročež tu máme výkon celé soustavy vypočtený na 360 koní a 380 Nm.
S tímto výkonem Cross Coupe GTE zvládne zrychlení z klidu na 96 km/h za rovných šest sekund, přičemž maximálně se rozjede na 209 km/h. Průměrná spotřeba má činit 3,4 litru na sto kilometrů, této hodnoty ale jistě vůz nedosáhne ani se sebezapřením řidiče, je to jen typický eurohumor. Dvaatřicetikilometrový dojezd čistě na elektřinu by ovšem díky bateriím o kapacitě 14,1 kWh reálný být měl.
Je ovšem velmi sporné, zda obdobné hybridní ústrojí vůbec zamíří do výroby. Důvodem je samozřejmě sestup Volkswagenu k co nejméně objemným pohonným jednotkám, jež šestiválec VR6 staví do role archaické techniky. Na druhou stranu, za oceánem by asi německá automobilka zrovna neprorazila s kombinací 1,4litrového čtyřválce a dvojice elektromotorů.
Dost možná tedy šestiválcová pohonná jednotka bude sloužit za oceánem, zatímco v Evropě budeme moci počítat maximálně s dvoulitrem. To však již znovu spekulujeme, proto jen na závěr dodáme, že Cross Coupe GTE stojí na platformě MQB, přičemž měří 4 846 mm na délku, 2 029 mm na šířku a 1 735 mm na výšku.
Sedmimístné SUV Volkswagenu se pomalu přibližuje sériové verzi, která se ještě před sklonkem příštího roku má začít vyrábět
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva