Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW chtěl z nového Amaroku postavit drsné SUV, auto už mělo hotový design. Nakonec si to ale rozmyslel
25.1.2024 | Petr Prokopec
Technicky by to dávalo smysl, neboť nový „amaroun” vzešel z auta, které sourozence s uzavřenou zádí má též. Jenže VW zjevně nechtěl riskovat bratrovražedný boj ve svých vlastních řadách.
Podle Volkswagenu měla móda SUV skončit už dávno, jenže realitou je pravý opak. Podíl aut se zvýšeným podvozkem a vyšší stavbou karoserie na celkových prodejích zůstává vysoká a někde i dál roste. Sice již ne takovým tempem jako dříve, ovšem i tak dostávají jiné karosářské styly na frak. Němci tak v rozporu se svými někdejšími slovy topí pod kotlem, co to jde. Pokud se tak zadíváte na jejich současnou evropskou nabídku, najdete v ní Taigo, T-Cross, T-Roc, T-Roc Cabriolet, Tiguan, Tiguan Allspace, Touareg a elektrické ID.4 a ID.5.
To pochopitelně nejsou veškerá SUV, jaká VW nabízí, v jeho americkém nebo čínském portfoliu se nachází i další modely. Němci tím mají pokryty téměř všechny myslitelné segmenty trhu, načež by příchod dalšího zcela nového vozu nemusel vést k úspěchu. Nedošlo by totiž pouze na střet s konkurencí, ale rovněž se sourozenci. Celkové registrace značky by se tak zvednout nemusely, na rozdíl od nákladů. To si VW zjevně uvědomuje, i když možnosti expanze zkoumá dál.
Albert Kirzinger, šéfdesignér divize užitkových aut VW, totiž aktuálně na svém účtu na LinkedIn publikoval oficiální skicu pick-upu Amarok přetaveného v SUV. Jak je z ilustrace patrné, nedošlo pouze na nasazení nástavby na korbu a zaretušování spojů tmelem. Místo toho se uvažovalo o zásadním přepracování, kdy by zkrácen byl rozvor a pro změnu zvětšeny zadní dveře. Ty zasahují až do blatníků, přepracována by tak musela být většina panelů.
Veškeré tyto modifikace by pochopitelně lezly do peněz, přičemž oním zkrácením by se 5 350 milimetrů dlouhý pick-up změnil na zhruba pětimetrové, drsně vyhlížející SUV. Tím by se ovšem novinka přiblížila americkému Atlasu (5 040 mm), který je v Číně nabízen jako Teramont. V Evropě by pak na dostřel byl Touareg (4 878 mm), bratrovražedný souboj by tak byl nevyhnutelný. Zda by z něj novinka vyšla vítězně, je ve hvězdách.
Je přitom nutné dodat, že Amarok druhé generace je postaven na základech Fordu Ranger, neboť obě automobilky přistoupily ke spolupráci. Ta s modrým oválem ale nezůstala pouze u pick-upu, nýbrž nabízí i spřízněné SUV Everest, jenž na délku měří 4 914 mm. Pokud by tedy VW vyrukoval se svou verzí, pak ta by skutečně zamířila mezi již nabízená SUV. Možná je tak jen dobře, že značka zůstala u nápadu, třebaže design měla zjevně hotový.
Proti rozšiřování nabídky tímto směrem se ostatně už předloni vymezoval šéf marketingu užitkových vozů značky Lars Krause. Ten uvedl, že pick-up je pro zákazníky tím nejlepším, co šlo stvořit, a proto z něj robustní SUV nevznikne. Jakkoli je nutné dodat, že v kombinaci s čtyřlitrovým osmiválcovým turbodieselem by šlo jistě o velmi lákavý stroj, jenž by vedle nemalých terénních schopností byl i úsporný.
Jak by vypadal Amarok jako SUV? Na to odpovídá ilustrace samotného VW, reálně ale tuto novinku vyhlížet nemáme. Foto: Volkswagen
Zdroj: Albert Kirzinger@LinkedIn
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 4 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nejnovější články
- Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 42 minutami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 2 hodinami - Už i Opel zrušil plán přejít jen na elektromobily, rok 2028 byl ostatně od začátku naprostou utopií
před 3 hodinami - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 4 hodinami - Firma začala prodávat sadu, která vám udělá superdrahé SUV Ferrari z obyčejné Toyoty, může čekat dopis z Itálie
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.16. 10:26 - spooon
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam