Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Caddy Limuzína a Pick-up 3,2 V6 2013: německé specialitky Made in Poland
9.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bastlení aut není Polákům cizí stejně jako nám, tyto originální modely Caddy však vznikly přímo poznaňské továrně Volkswagenu.
Prapůvodní soumar Caddy z přelomu 70. a 80. let byl prostý pickup vzešlý z první generace Volkswagenu Golf. Ke svým dřívějším kořenům malého nákladního vozu se pak vrátil v polovině následující dekády jako přeznačkovaná Škoda Felicia Pickup, od té doby se však objevuje už jen jako více či méně prosklená, respektive oplechovaná dodávka. Že by z ní i dnes mohl být malý valník nebo možná i něco na způsob úsporné prodloužené limuzíny, naznačuje polská pobočka VW.
Jejím obvyklým úkolem je od roku 2003 vyrábět v poznaňské továrně běžné modely Caddy, nicméně v rámci tamní, momentálně probíhající výstavy Poznaň Motor Show 2013, chtěli její zaměstnanci ukázat, že umí víc než jen kopírovat originální wolfsburgské předlohy, a tak si na své konto připsali hned dvě světové premiéry.
Jejich koncept pojmenovaný Caddy Pick-Up poměrně originálně kombinuje nadprůměrně prostornou pětisedadlovou kabinu vanu s otevřeným nákladovým prostorem, přístupným do boku otevíranými zadními dveřmi. Aby svému nápadu dodali patřičné grády, vybavili vůz kromě hliníkových kol z modelu CC také atmosférickým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,2 litru a výkonu 250 koní. Jak tohle dílo jezdí, se patrně nikdy nedovíme, pozoruhodné však je spíše to, že takový vůz vůbec vznikl.
Neméně pozornosti je asi schopen přitáhnout rovněž druhý počin polského VW, kterým je prodloužená „Caddy Limuzyna“. Moc o ní nevíme, nicméně jak sami vidíte, automobilka jej oficiálně vystavuje na své expozici. Autor obrázků Piotr Rejowski ze stránky Moto.Onet tvrdí, že ho auto zaujalo svou luxusní kabinou s komfortními, kůží čalouněnými sedadly, multimediálním rozhraním s velkou televizí LCD a samozřejmě i barem.
Pod kapotou „dostupné limuzíny“ pracuje dvoulitrový diesel TDI s výkonem 140 koní a udávanou spotřebou jen 5,9 litru na 100 kilometrů. Jestli je pravdivá, důležité asi není. Pravděpodobnost, že by se mohla vyrábět, je zřejmě ještě menší, než že bychom mohli někdy na silnici potkat sériový Caddy Pick-Up.










Za návrh a stavbu obou vozů je odpovědná polská pobočka VW v Poznani
Zdroj: Autoblog Germany, Moto.Onet
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Honda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
před 11 hodinamiPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
včeraNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraJe vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.06. 19:06 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.06. 12:59 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.06. 12:09 - Stepan
- Onboard videa 04.06. 12:02 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 04.05. 18:01 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 04.05. 13:11 - jerry
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch