Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW brzdí s plány na ostrý elektromobil, šéf divize zatím netuší, jak ho postavit
5.3.2020 | Petr Prokopec
Když se Volkswagen loni vrhal do velkovýroby elektrických aut, sliboval rovnou i jejich ostré verze. Po půl roce ale přišlo vystřízlivění - základní ID.3 se stále neprodává a verze R nechystá.
Loni v září Volkswagen konečně světu ukázal svůj první vlastní elektromobil postavený na platformě zasvěcené pouze alternativnímu pohonu. Němci tehdy neskrývali nadšení a rovnou avizovali, že do pěti let bude následovat ostré provedení ID.3 R. O půl roku později je ale vše jinak, neboť byť automobilka vyrobila již desítky tisíc exemplářů základního modelu, prodán nebyl jediný. A ještě nějakou dobu tomu rozhodně nebude, neboť stále nebyly vyřešeny problémy se softwarem.
Je tedy skutečně otázkou, zda se standardního Volkswagenu ID.3 dočkáme v původně oznámeném letním termínu. S oním „eRkem“ bychom ale před rokem 2025 počítat neměli rozhodně, alespoň dle slov nejvyššího šéfa sportovní divize značky, legendárního Josta Capita. Ten nově uvedl, že bude trvat ještě nějakou dobu, než plně elektrický model s písmenem R ve znaku uvidíme. Důvodem tentokráte nejsou problémy se softwarem, místo toho Němci jen hledají ten správný způsob, jak s elektromobilem pobavit publikum.
„Bude ještě chvíli trvat, než se elektrického R dočkáme, protože nejprve musíme zjistit, co to je vzrušení pramenící z výkonného elektrického auta, proto pracujeme na eR1. Je odlišné od sportovních modelů, která máme nyní, musíme jej ovšem definovat a upřímně, já to zatím nedokážu,“ uvedl Capito.
„Elektrická auta dovedou ohromit rychlostí v přímém směru, ale to samo o sobě nestačí. Působivý čas potřebný pro akceleraci z klidu na stovku zkrátka v budoucnosti nebude stačit na to, abyste měli vzrušující sportovní vůz,“ dodal šéf VW R.
Nedávno byl také představen Touareg R, který se jako první vůz divize pochlubil plug-in hybridním ústrojím. Elektrifikovaná sportovní cesta tedy v případě Volkswagenu již odstartovala, ovšem nakonec bude zdlouhavější, než loni naznačoval prodejní a marketingový šéf Jürgen Stackmann. Dle Capita se totiž v krátkodobém a střednědobém horizontu bude značka soustředit právě na párování elektromotoru se spalovacím ústrojím.
Touareg R stále může spoléhat na třílitrový šestiválec, do budoucna by ale ostré hybridy měly sázet zejména na přeplňovaný čtyřválec z rodiny EA888. Capito totiž uvádí, že tato pohonná jednotka má stále nemalý potenciál, který bude ještě nějakou chvíli čerpán. A jak dlouho? „Řeknu vám to takhle. Až půjdu do penze, stále bude naživu,“ uvedl jednašedesátiletý expert. V Německu i ve Velké Británii, odkud Capito pochází, se do důchodu chodí v pětašedesáti.
Volkswagen ID.3 R se sice již ukázal na neoficiálních ilustracích, ovšem jeho cesta do reality nakonec bude delší, než bylo loni naznačováno
Zdroj: Car Throttle, Auto Express
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejnovější články
- Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
před 3 hodinami - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
před 4 hodinami - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
před 6 hodinami - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
před 7 hodinami - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.18. 17:34 - Zajda
- Škoda Auto obecně 12.18. 11:51 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 07:49 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 12.17. 22:54 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.17. 21:13 - TomyTom
- Volkswagen obecne 12.17. 12:52 - Brus
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.17. 11:52 - pavproch
- Politický koutek 12.16. 21:18 - Stepan