VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida

Recyklace evropských modelů pokračuje. „Nová“ Bora tak dostala platformu PQ35, doplní ji motor 1,4 TSI s technologií BlueMotion a bohatá výbava.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida

22.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Recyklace evropských modelů pokračuje. „Nová“ Bora tak dostala platformu PQ35, doplní ji motor 1,4 TSI s technologií BlueMotion a bohatá výbava.

Pro koncern VW Group je čínský trh očividně prioritou číslo 1. S ohledem na početné obyvatelstvo, jež touží po motorizaci, se tomu ale nemůžeme divit. Kuriózní ovšem je, že i přes velkou lidnatost a rozlohu země nehodlá automobilka soupeřit pouze s konkurencí jiných značek, ale rovněž sama se sebou. Na autosalonu v Kantonu totiž představí faceliftovaný model Bora, který vyrábí ve spolupráci s firmou FAW (First Auto World Group). VW Group přitom očekává, že největším rivalem tomuto modelu bude sedan Lavida. Tedy vůz, který německý koncern vyrábí pod patronátem konsorcia Shanghai Volkswagen Automotive.

Zatímco ovšem Lavida používá platformu PQ34, čínská Bora modelového roku 2013 již stojí na komponentech VW Jetty páté generace. Tedy na platformě PQ35, která podepírá třeba druhou generaci Škody Octavia. Po stránce stylingu ovšem bude profitovat ze změn, které se objevily na americké verzi modelu Jetta šesté generace. Což znamená příchod hranatějších světel a chromové masky.

Pod kapotou by Bora měla nabídnout rovněž pokročilejší techniku než Lavida. Debutovat v Kantonu totiž bude nový benzinový motor 1,4 TSI o výkonu 122 koní, který bude doplněn balíčkem BlueMotion. Čili rekuperací brzdné energie a systémem start/stop. O přenos síly motoru na přední kola se pak zaslouží standardní šestistupňový manuál nebo příplatková dvouspojková skříň DSG.

V interiéru pak čínská Bora nabídne nejnovější „evropský“ design. Ovšem doplněný větším množstvím dřevěných obkladů, které jsou na asijském trhu velmi žádané, stejně jako celá řada chromových detailů. Chybět nebude ani automatická klimatizace, audio systém či navigace.


VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida - 1 - FAW-VW Bora 2013 01VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida - 2 - FAW-VW Bora 2013 02VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida - 3 - FAW-VW Bora 2013 03VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida - 4 - FAW-VW Bora 2013 04VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida - 5 - FAW-VW Bora 2013 05VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida - 6 - FAW-VW Bora 2013 06VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida - 7 - FAW-VW Bora 2013 07VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida - 8 - FAW-VW Bora 2013 08VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida - 9 - FAW-VW Bora 2013 09
Čínská verze Volkswagenu Bora dostala novou platformu, nový motor i styling ovlivněný americkou verzí

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.