Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Bora FAW 2013: čínská Bora hodlá soupeřit hlavně se sestřičkou Lavida
22.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Recyklace evropských modelů pokračuje. „Nová“ Bora tak dostala platformu PQ35, doplní ji motor 1,4 TSI s technologií BlueMotion a bohatá výbava.
Pro koncern VW Group je čínský trh očividně prioritou číslo 1. S ohledem na početné obyvatelstvo, jež touží po motorizaci, se tomu ale nemůžeme divit. Kuriózní ovšem je, že i přes velkou lidnatost a rozlohu země nehodlá automobilka soupeřit pouze s konkurencí jiných značek, ale rovněž sama se sebou. Na autosalonu v Kantonu totiž představí faceliftovaný model Bora, který vyrábí ve spolupráci s firmou FAW (First Auto World Group). VW Group přitom očekává, že největším rivalem tomuto modelu bude sedan Lavida. Tedy vůz, který německý koncern vyrábí pod patronátem konsorcia Shanghai Volkswagen Automotive.
Zatímco ovšem Lavida používá platformu PQ34, čínská Bora modelového roku 2013 již stojí na komponentech VW Jetty páté generace. Tedy na platformě PQ35, která podepírá třeba druhou generaci Škody Octavia. Po stránce stylingu ovšem bude profitovat ze změn, které se objevily na americké verzi modelu Jetta šesté generace. Což znamená příchod hranatějších světel a chromové masky.
Pod kapotou by Bora měla nabídnout rovněž pokročilejší techniku než Lavida. Debutovat v Kantonu totiž bude nový benzinový motor 1,4 TSI o výkonu 122 koní, který bude doplněn balíčkem BlueMotion. Čili rekuperací brzdné energie a systémem start/stop. O přenos síly motoru na přední kola se pak zaslouží standardní šestistupňový manuál nebo příplatková dvouspojková skříň DSG.
V interiéru pak čínská Bora nabídne nejnovější „evropský“ design. Ovšem doplněný větším množstvím dřevěných obkladů, které jsou na asijském trhu velmi žádané, stejně jako celá řada chromových detailů. Chybět nebude ani automatická klimatizace, audio systém či navigace.









Čínská verze Volkswagenu Bora dostala novou platformu, nový motor i styling ovlivněný americkou verzí
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před hodinouPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva